• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Iskristall
    Fredag skrev 2015-12-03 00:16:08 följande:

Jag ska börja i januari med sprutorna sad läkaren på cvl. Väntar med spänning att få komma igång. ????

Ja, vad roligt! Det är en spännande och lite nervös tid ni har framför er! Men å så värt det! Tummarna hålls redan nu för er!
  • hope88

Välkommen hit Joli!

Beklagar att det inte gick vägen denna gång :( Ni får prata ihop er och besluta om ni ska ge din mans simmare ett försök till eller om ni ska ta donerade simmare. Hoppas ni kommer fram till ett beslut så ni snart kan vara igång igen.

Stor kram till dig. Du kanske kan gå prata med någon så du får bearbeta lite?

Ja den där rädslan har jag också. Vi vill ju så gärna bilda familj och bebis är så efterlängtat och rädslan för att det inte kommer hända är så jobbig att hantera emellanåt för mig och mannen också :( Man får bara hoppas på att på något sätt så kommer det ske även om vägen har varit extremt lång..

Kram

• Fredag

Tackar :)

Iskristall skrev 2015-12-03 06:50:07 följande:

Ja, vad roligt! Det är en spännande och lite nervös tid ni har framför er! Men å så värt det! Tummarna hålls redan nu för er!

• Fredag

????????

hope88 skrev 2015-12-03 11:30:40 följande:

Snart är det januari och dags även för er fredag :)

• Fredag

Läkaren sade att det såg väldigt bra och friskt ut på ul. Det är ju en bra början.

Iskristall skrev 2015-12-03 06:50:07 följande:

• Iskristall
    Fredag skrev 2015-12-03 14:44:12 följande:

Läkaren sade att det såg väldigt bra och friskt ut på ul. Det är ju en bra början.

Ja vad bra! Låter lovande!
  • hope88

Snart är det januari och dags även för er fredag :)

Fredag skrev 2015-12-03 14:44:12 följande:

Låter som en bra start :)
  • hope88

Ringde kliniken idag pga molandet vid äggstockarna samt att det typ småhugger när jag reser mig eller sätter mig ner.

Pratade med en vänlig barnmorska som sa att det nog händer mycket där nere nu och att vi får se vad ultraljudet visar imorgon. Hon sa att från 1 ägg som det normala till mer i behandlingen kan ju ge obehag men det man inte vill är att det inte går för fort och då kan det bli justeringar i dosen men att jag fortsätter med gonal-f som ordinerat samt tillsätter orgalutranen ikväll så får vi se imorgon.

Blir ju då nervös att det inte ska gå bra eller att vi får avbryta. Ibland känns det så jobbigt att vara ovetandes om hur det går.

Hur har ni känt efter några dagars behandling?

Kram

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-03 15:44:59 följande:

Ringde kliniken idag pga molandet vid äggstockarna samt att det typ småhugger när jag reser mig eller sätter mig ner.

Pratade med en vänlig barnmorska som sa att det nog händer mycket där nere nu och att vi får se vad ultraljudet visar imorgon. Hon sa att från 1 ägg som det normala till mer i behandlingen kan ju ge obehag men det man inte vill är att det inte går för fort och då kan det bli justeringar i dosen men att jag fortsätter med gonal-f som ordinerat samt tillsätter orgalutranen ikväll så får vi se imorgon.

Blir ju då nervös att det inte ska gå bra eller att vi får avbryta. Ibland känns det så jobbigt att vara ovetandes om hur det går.

Hur har ni känt efter några dagars behandling?

Kram

Hos mig sänkte de dosen, men sa inget om risk för överstimulering. Idag har jag fått lättare blodtrycksfall och ibland mest på kvällarna kan jag känna som sjukdomskänsla så där att jag fryser men att det hettar om kinderna. Det är egentligen först idag, dag 6 med sprutorna som jag tycker att jag känner av i magen. En tyngdkänsla som gjort att jag gått av cykeln i uppförsbackar och lett cykel.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016