• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-07 21:50:17 följande:
    Lycka till på söndag stajlish!
    Tack! Lär nog tjuvtesta på fredag... :D
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-08 14:04:33 följande:
    Förstår det ;) Ja det får man vara glad över :) Hoppas jag också kommer dit! Spännande håller tummarna för plus! Kommer du tjuvtesta? :p

Tack =)
    Ja, fredag har vi sagt... två dagar innan testdag =)
  • stajlish
    IVF lista (fyll på vartefter) 

Regnbågsdröm: 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö. IVF 2. Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2. Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet ;) 

Hope 88; 27 år. Går på Huddinge sjukhus (landstingsfinansierat) Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart 29/11, ÄP 9/12. Gift sedan i somras med min ungdomskärlek. 

Stajlish: 30 (fyller 31 om en dryg vecka), Sahlgrenska Göteborg, IVF 1, Sprutstart 12/11, ÄP 26/11, ET 28/11 & TD 13/12 =)

Gravid:
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-08 16:48:16 följande:

Tack! Lär nog tjuvtesta på fredag... :D

Åh spännande!
  • celavie1

IVF lista (fyll på vartefter) 

Regnbågsdröm: 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö. IVF 2. Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2. Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet ;) 

Hope 88; 27 år. Går på Huddinge sjukhus (landstingsfinansierat) Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart 29/11, ÄP 9/12. Gift sedan i somras med min ungdomskärlek. 

Stajlish: 30 (fyller 31 om en dryg vecka), Sahlgrenska Göteborg, IVF 1, Sprutstart 12/11, ÄP 26/11, ET 28/11 & TD 13/12 =)

Celavie1: 39 år, Västerås fertilitetscentrum, inväntar start. Sambo sedan 8 år.

• celavie1
    hope88 skrev 2015-12-08 14:08:56 följande:

Tack så mycket! Åh vad go du är tack :) Hoppas jag kan peppa och stötta så mycket det går!

Hur går det för dig? Skulle du på återbesök gällande cystan snart? Hoppas verkligen den är borta så ni är fit for fight sen :) Kram

Jag ska på återbesök den 16 dec så jag hoppas cystan är borta då. Har inte känt av den alls konstigt nog.
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-12-08 19:24:17 följande:

Jag ska på återbesök den 16 dec så jag hoppas cystan är borta då. Har inte känt av den alls konstigt nog.

Hoppas den är borta då =) Har inte heller känt av mina cystor tidigare. De har bara setts på ultraljud. Tror de börjar ge besvär först när de blivit några cm om de hinner bli det innan de försvinner.

Är supernervös inför imorgon! Blir spontanbio nu. Känner att jag behöver lite annat att tänka på och passar på nu när jag inte tar några sprutor ikväll =)
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2015-12-08 19:27:48 följande:
    Hoppas den är borta då =) Har inte heller känt av mina cystor tidigare. De har bara setts på ultraljud. Tror de börjar ge besvär först när de blivit några cm om de hinner bli det innan de försvinner.

Är supernervös inför imorgon! Blir spontanbio nu. Känner att jag behöver lite annat att tänka på och passar på nu när jag inte tar några sprutor ikväll =)
    Lycka till imorgon Hope! Kommer gå jättebra! Håller tummarna för er!
  • Nicka

Vet inte hur jag fortsätter med listan men nån annan kanske vet :)

Nicka: 34 år, går på distans på Carlanderska i Gbg. 4e IVF försöket. Första gången med långt protokoll,äggplock 16 dec. Sambo.

• Nicka

Idag har de börjat spänna o småhugga i vad jag tror är äggstockarna, lite tidigt?! Äggplock först om en vecka..
    Även haft en riklig flytning, kan inte minnas att de varit såhär i föregående stimulering, men kan ju ha glömt ;)
    Har även huvudvärk o är trött och inatt drömde jag en dröm som oftast bara kommer då jag är full med hormoner, drömmer att min sambo skall lämna mej :( så jobbigt när man vaknar och tror att de är så..
    Brukar skälla på honom och säga att han är dum haha ;)

Nu ska jag sova, såå trött!
    Natti

Nickasworld.blogg.se

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016