• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Fredag
    hope88 skrev 2015-12-10 18:48:15 följande:

Hoppas vi med :)

De hade något som hette TESA beredning för min man om det skulle bli så att inte kom några spermier i det prov han lämnade. Men som tur var eller skönt för honom hade han spermier i provet så det behövdes inte tas ut några kirurgiskt. Så de gjorde vanlig ICSI. Hade de gjort TESA hade han också fått lugnande och bedövning och så hade de gjort ett ingrepp efter mitt äggplock.

Hur ligger ni till nu?

Okej hopas dom inte behöver göra något kirurgiskt på min man. Få se vad dom säger när dom ser provet samband med äp. Vi startar nästa mens den i jan. Så bara några veckor bort. Nervöst vill helst inte ha några biverkningar av korta programmet sprutorna.
  • Regnbågsdröm
    Fredag skrev 2015-12-11 03:09:24 följande:
    Okej hopas dom inte behöver göra något kirurgiskt på min man. Få se vad dom säger när dom ser provet samband med äp. Vi startar nästa mens den i jan. Så bara några veckor bort. Nervöst vill helst inte ha några biverkningar av korta programmet sprutorna.
    "Vill helst inge ha några biverkningar".. Nej, säg vem som helst vill ha det! Det vill nog ingen ha!
    Jag kan säga att jag blev glad när jag fick biverkningar av sprutorna, spänningar i magen och så vidare. Då insåg jag att det hände saker och att ÄP snart skulle vara på gång. De första 7 dagarna kände jag ingenting. Och då hade äggblåsorna inte växt något heller. Så tro mig, du kommer vilja känna saker!
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-10 20:50:54 följande:

Jo :)

Precis tror ju inte man kan ha magsjuka utan att nått kommer ut..

Precis =)
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-10 20:56:33 följande:

Efter ett äggplock blödde jag ganska rejält och hade väldiga smärtor efter så fick ta en supp. Inte så konstigt att man blöder de sticker ju genom slidväggen.

Jag har ju dock inte haft blödning vid fet men vi har bara fått tillbaka på dag 5 el 6.

Tack för svar =) Blöder lite mindre idag. Nä det är ju inte så konstigt egentligen. Okej vi har insättning idag på dag 2 =)
  • hope88
    Fredag skrev 2015-12-11 03:09:24 följande:

Håller tummarna för din man =) precis det är ju först då som de vet.

Spännande tiden går fort sen när man väl börjar :)

Nä biverkningar är ju inte så roligt men om man får det så känns det iaf som om kroppen svarar på behandlingen. Jag har kört korta protokollet. Det jag har känt är trötthet och ömhet över magen bara. Som en tyngdkänsla mer =)

Lycka till!
  • hope88

Då är jag för troligen första gången ruvare på ett embryo :) Åhh vi är så glada! De övriga 2 odlas nu vidare men det var ingen toppkvalité på dem som lät det som så får väl se. Ska försöka leva i nuet och hoppas på det bästa :)

Tack för alla tummar ni hållt <3

Kram

• Nicka
    hope88 skrev 2015-12-11 13:57:28 följande:

Då är jag för troligen första gången ruvare på ett embryo :) Åhh vi är så glada! De övriga 2 odlas nu vidare men det var ingen toppkvalité på dem som lät det som så får väl se. Ska försöka leva i nuet och hoppas på det bästa :)

Tack för alla tummar ni hållt <3

Kram

Lycka till!
    Hoppas att de är guldägget du ruvar på :)
    Kram
  • Nicka

Vilken förmiddag..
    Va och kollade äggblåsorna 8 st på höger och 3 på vänster och några som vi hoppas ska växa till :)
    Hade även bokat tid på gyn på sjukhuset för att ta blodprover för missfallsutredning så lite stress att hinna dit, där fick vi vänta i 45 minuter "suck" blev lite sur efter 35 minuter och sa till i kassan, till slut fick vi komma in, sköterskan förstod att vi inte va så glada och bad om ursäkt flera gånger.
    Efter proverna blev de Apoteket för att hämta ut mer Menopur, då va den slut!! Som tur va fanns de ett paket kvar på ett annat apotek så de va bara att stressa dit o hämta ut.
    Va hemma efter 11..tur i oturen att jag bestämt att vara hemma idag oxå då jag fortfarande har ont i magen,annars skulle jag stressat ner till jobb för å jobba i 2 timmar.
    Väntat hela dan på att Carlanderska ska höra av sej typ 14:15 ringer dom o vill ha ett ul på måndag...då gyntanten gått för dagen får jag chansa o åka in på morgonen, vilket inte gjorde min chef speciellt glad :(

• hope88
    Nicka skrev 2015-12-11 14:32:05 följande:

Lycka till!

Hoppas att de är guldägget du ruvar på :)

Kram

Tack =) Hoppas jag med! Vågar dock inte hoppas för mycket men ska försöka vara positiv :)

Kram
  • Fredag
    hope88 skrev 2015-12-11 12:06:13 följande:

Håller tummarna för din man =) precis det är ju först då som de vet.

Spännande tiden går fort sen när man väl börjar :)

Nä biverkningar är ju inte så roligt men om man får det så känns det iaf som om kroppen svarar på behandlingen. Jag har kört korta protokollet. Det jag har känt är trötthet och ömhet över magen bara. Som en tyngdkänsla mer =)

Lycka till!

ja han tycker det låter lite skrämmande. Tackar. :) Låter som rätt lagom biverkningar. Tackar :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016