• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-14 21:54:58 följande:
    Men nej, vad trist! Kom mensen eller har du testat minus? Men ja! 2016 måste bli vårt år! Punkt!
    Både och =) JA! Verkligen!
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-14 19:14:43 följande:

De gick bra och Carlanderska är nöjda med stimuleringen :)

Dock blev de inget jobb :(

Inte alls kul att må så här.

Aldrig mått så här på korta protokollet..

Vill bara få gå å lägga mej, men skall ta ovitrellen kl 23..

Härligt att de är nöjda med resultatet :)

Lika bra att du är hemma om du inte mår bra <3

Vi har varit ganska öppna faktiskt speciellt på jobbet men vi är en liten tiggt grupp så därav. Våra föräldrar, syskon och allra närmaste vänner vet också
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-14 20:51:03 följande:

Det blev inget för oss denna gång! =( Trist. Men nu blickar vi framåt och det blir FET av vår blastocyst v.3 =) Hoppas på bättre lycka då! 2016 SKA bli vårt år! Hoppas ni mår ni här i tråden =)

Stor kram till dig! Å vad tråkigt =( Håller tummarna stenhårt för er lille i frysen! 2016 ska definitivt bli vårt år!

Jag mår sådär.. upp och ner.. ruvartiden tar musten ur mig :/

Kram
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-15 11:23:47 följande:
    Stor kram till dig! Å vad tråkigt =( Håller tummarna stenhårt för er lille i frysen! 2016 ska definitivt bli vårt år!

Jag mår sådär.. upp och ner.. ruvartiden tar musten ur mig :/

Kram
    Tack! Stor kram tillbaka! <3 Ja, ruvningen är värst bannemig! Man pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan! Ovissheten tar knäcken på en :/
    KRAM
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-15 19:17:02 följande:

Tack! Stor kram tillbaka! <3 Ja, ruvningen är värst bannemig! Man pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan! Ovissheten tar knäcken på en :/

KRAM

Ja den är inte rolig och som du sover ovissheten tar verkligen knäcken på en. Men förhoppningsvis är allt detta värt det om vi blir gravida <3 Hoppas så för oss alla! Hoppas du ändå kan få njuta av julen och så nu även om det känns tungt.

Kram
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-15 19:34:59 följande:
    Ja den är inte rolig och som du sover ovissheten tar verkligen knäcken på en. Men förhoppningsvis är allt detta värt det om vi blir gravida <3 Hoppas så för oss alla! Hoppas du ändå kan få njuta av julen och så nu även om det känns tungt.

Kram
    Ja, det hoppas vi på! Jadå, ingen fara med mig/oss. Vi tar det bra. Klart det var trist men livet går vidare o vi känner oss positiva till framtiden =) Nån gång är de ju vår tur...så vi sörjer inte överdrivet mycket. Man kan ju inte räkna med att det ska gå på första försöket, det är ju bara tur om det gör det! Hade ju varit skönt såklart men vi ska fira jul o njuta av ledigheten utan att behöva oroa oss för massa saker så tar vi nya tag i januari! :) 
    Kram
  • Nicka

Då är vi i Göteborg och ligger nerbäddade på hotellet :) helt okej hotell för under 1000 lappen. Hotell spar Gårda heter de, gratis parkering är ju ett stort plus :)
    Dags att försöka få några timmars sömn.

Nickasworld.blogg.se

• Nicka

Då är vi på väg hem, äggplocket gick bra fick ut 12 ägg och imorgon får vi besked om hur många som blev befruktade :)
    Fick bra med smärtstillande och en lugnande tablett så efter har de inte gjort alls ont.
    Nu är jag mest bara trött..
    Nu blir de en lång väntan tills beskedet imon, för att få delta i studien måste 5 st bli befruktade.
    Om inte så blir de ev ET på fredag/lördag men sköterskan ska prata med vår läkare o se vad hon säger med tanke på missfsllsutredningen..

Nickasworld.blogg.se

• stajlish
    Nicka skrev 2015-12-16 15:43:45 följande:

Då är vi på väg hem, äggplocket gick bra fick ut 12 ägg och imorgon får vi besked om hur många som blev befruktade :)
    Fick bra med smärtstillande och en lugnande tablett så efter har de inte gjort alls ont.
    Nu blir de en lång väntan tills beskedet imon, för att få delta i studien måste 5 st bli befruktade.
    Om inte så blir de ev ET på fredag/lördag men sköterskan ska prata med vår läkare o se vad hon säger med tanke på missfsllsutredningen..

Nickasworld.blogg.se

Va skönt! =) Härligt att det gick så bra! Nu får vi hoppas på fin befruktning! =)
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-16 15:43:45 följande:

Nickasworld.blogg.se

Åhh vad skönt! Härligt med bra skörd och att allt gick bra =) Nu håller vi tummarna för befruktning så ni kommer med i studien! Kram
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016