• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Fredag
    hope88 skrev 2015-12-10 16:23:11 följande:

Tack =)

Vi gör icis på alla ägg och kommer få göra det i fortsättningen också tills bebis blir till. Igår gjorde de det på de 4 ägg de fick ut

Vad roligt att 3 blev hopas dom blir bra. Vad sade dom till er. För oss sade dom att det ska skulle bli akut kirurgisk på min man för att hemta sperimer om dom inte hittade på vanligt sätt till icis.
  • Nicka

Imorse vaknade jag med illamående och magont, lite dålig i magen..
    Gick till jobb men blev tvungen att gå hem :( har fortfarande ont i magen o känner av illamående, "hoppas" och tror att de är Menopuren som spökar. Rädd att jag åkt på nån magsjuka, inte bra nu när jag imon skall göra ul..
    Nån annan som råkat ut för detta?
    Har inte kräkts och inte varit på toa så magsjuka är de nog inte.
    Nu när jag läste fass så stod de att man skulle kontakta sjukvården om man fick några biverkningar, får ta detta med gyntanten imon och hoppas jag är piggare..

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    hope88 skrev 2015-12-10 16:21:51 följande:

Hej tjejer! Blev lite nere igår så har inte orkat kika in idag. Varför ska jag alltid tänka det värsta. I alla fall så ringde de från kliniken för en stund sen. 3 av 4 ägg är befruktade. Det känns toppen. Nu hoppas jag bara det ser bra ut ändra fram till kl 13 imorgon. Bara jag får tillbaka ett så är jag/vi världens lyckligaste imorgon!

Tack för allt pepp och tummar som ni håller! Så glad för stödet här inne <3

Håller tummarna för alla ruvare och förstår att alla symtom känns av till tusen. Kommer bli likadan om vi kommer dit. Hoppas ni får ägg till frysen också <3

Önskar lycka till imon!! :)
    Och håller tummar o tår!
  • hope88
    Fredag skrev 2015-12-10 17:51:31 följande:

Vad roligt att 3 blev hopas dom blir bra. Vad sade dom till er. För oss sade dom att det ska skulle bli akut kirurgisk på min man för att hemta sperimer om dom inte hittade på vanligt sätt till icis.

Hoppas vi med :)

De hade något som hette TESA beredning för min man om det skulle bli så att inte kom några spermier i det prov han lämnade. Men som tur var eller skönt för honom hade han spermier i provet så det behövdes inte tas ut några kirurgiskt. Så de gjorde vanlig ICSI. Hade de gjort TESA hade han också fått lugnande och bedövning och så hade de gjort ett ingrepp efter mitt äggplock.

Hur ligger ni till nu?
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-10 18:11:02 följande:

Imorse vaknade jag med illamående och magont, lite dålig i magen..

Gick till jobb men blev tvungen att gå hem :( har fortfarande ont i magen o känner av illamående, "hoppas" och tror att de är Menopuren som spökar. Rädd att jag åkt på nån magsjuka, inte bra nu när jag imon skall göra ul..

Nån annan som råkat ut för detta?

Har inte kräkts och inte varit på toa så magsjuka är de nog inte.

Nu när jag läste fass så stod de att man skulle kontakta sjukvården om man fick några biverkningar, får ta detta med gyntanten imon och hoppas jag är piggare..

Nickasworld.blogg.se

Åhh hoppas du inte blir dålig nu och att det bara är en biverkan! Håller tummarna!

Tack hoppas allt går bra imorgon jag/vi med! :)
  • Nicka
    hope88 skrev 2015-12-10 18:49:31 följande:
    Åhh hoppas du inte blir dålig nu och att det bara är en biverkan! Håller tummarna!

Tack hoppas allt går bra imorgon jag/vi med! :)
    Nä får bara inte bli dålig :( men fortfarande ont i magen o mår lite illa :(
    Måste ju göra ul imorgon, har även bokat tid för blodprover på oss inför missfallsutredning , hoppas orka de oxå imon... Men de är ju inte jätteviktigt just nu...
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-10 19:59:31 följande:

Nä får bara inte bli dålig :( men fortfarande ont i magen o mår lite illa :(

Måste ju göra ul imorgon, har även bokat tid för blodprover på oss inför missfallsutredning , hoppas orka de oxå imon... Men de är ju inte jätteviktigt just nu...

En sak i taget <3 Säkert en biverkan. Hade du varit magsjuk borde det ha hänt nåt nu. Kram
  • hope88

Hur länge blödde ni efter ÄP? Blöder fortfarande lite rött, mer när jag går på toa då är det färskt i toan. BM som ringde idag trodde inte det var någon fara, troligen ett kärl som är punkterat. Men att de kollar imorgon

• Nicka
    hope88 skrev 2015-12-10 20:14:19 följande:
    En sak i taget <3 Säkert en biverkan. Hade du varit magsjuk borde det ha hänt nåt nu. Kram
    Jo :)
    Precis tror ju inte man kan ha magsjuka utan att nått kommer ut..
  • Nicka
    hope88 skrev 2015-12-10 20:15:44 följande:

Hur länge blödde ni efter ÄP? Blöder fortfarande lite rött, mer när jag går på toa då är det färskt i toan. BM som ringde idag trodde inte det var någon fara, troligen ett kärl som är punkterat. Men att de kollar imorgon

Efter ett äggplock blödde jag ganska rejält och hade väldiga smärtor efter så fick ta en supp. Inte så konstigt att man blöder de sticker ju genom slidväggen.
    Jag har ju dock inte haft blödning vid fet men vi har bara fått tillbaka på dag 5 el 6.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016