• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Popetot

IVF lista (fyll på vartefter)

Regnbågsdröm: 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö. IVF 2. Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2. Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet

Hope 88; 27 år. Går på Huddinge sjukhus (landstingsfinansierat) Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart 29/11, ÄP 9/12. Insättning 11/12. Gift sedan i somras med min ungdomskärlek.

Stajlish: 30 (fyller 31 om en dryg vecka), Sahlgrenska Göteborg, IVF 1, Sprutstart 12/11, ÄP 26/11, ET 28/11 & TD 13/12. Gift =)

Celavie1: 39 år, Västerås fertilitetscentrum, inväntar start. Sambo sedan 8 år.

Nicka: 34 år, går på distans på Carlanderska i Gbg. 4e IVF försöket. Första gången med långt protokoll,äggplock 16 dec. Sambo.

Fredag: 37. startar korta programmet i jan. Carl von linne kliniken Uppsala. Gift.

Popetot: 31 år, RMC Malmö, inväntar kallelse för planeringssamtal. Bör ske enligt vårdgaranti i januari. Gift sedan juni

Iskristall: 38 år, ivf-kliniken sthlm, 1:a IVF, kort protokoll, sprutstart 27/11, ÄP 7/12, ET 9/12, TD 25/12. Sambo

• Popetot
    Iskristall skrev 2015-12-09 22:20:08 följande:

Iskristall: 38 år, ivf-kliniken sthlm, 1:a IVF, kort protokoll, sprutstart 27/11, ÄP 7/12, ET 9/12, TD 25/12. Sambo

Har inte möjlighet att göra fint inlägg i listan just nu. Kanske nån vänlig själ som kan hjälpa till och lägga till mig?

Lagt in dig nu ;)
  • Fredag
    stajlish skrev 2015-12-09 23:01:29 följande:

Vi har gjort ICSI

blev det kirurgiskt eller vanlig icsi?
  • Regnbågsdröm

Godmorgon! Idag börjar vårt andra försök på riktigt. Vid 8 imorse tog jag första sprayningen med synarela. Aldrig känts så bra att gå mot huvudvärk och värmesvallningar

• Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-10 08:33:07 följande:

Godmorgon! Idag börjar vårt andra försök på riktigt. Vid 8 imorse tog jag första sprayningen med synarela. Aldrig känts så bra att gå mot huvudvärk och värmesvallningar

Hihi Lycka till nu!
  • hope88

Hej tjejer! Blev lite nere igår så har inte orkat kika in idag. Varför ska jag alltid tänka det värsta. I alla fall så ringde de från kliniken för en stund sen. 3 av 4 ägg är befruktade. Det känns toppen. Nu hoppas jag bara det ser bra ut ändra fram till kl 13 imorgon. Bara jag får tillbaka ett så är jag/vi världens lyckligaste imorgon!

Tack för allt pepp och tummar som ni håller! Så glad för stödet här inne <3

Håller tummarna för alla ruvare och förstår att alla symtom känns av till tusen. Kommer bli likadan om vi kommer dit. Hoppas ni får ägg till frysen också <3

• hope88
    Fredag skrev 2015-12-09 21:58:35 följande:

Hopas det går bra. Det gör det säkert. Håller tummarna. ?.

Någon som gjort befruktning med icis? eller Kirurgiskt?

Tack =)

Vi gör icis på alla ägg och kommer få göra det i fortsättningen också tills bebis blir till. Igår gjorde de det på de 4 ägg de fick ut
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-10 08:33:07 följande:

Woop woop! Vad härligt kul att vara igång igen :) Hoppas du slipper alltför jobbiga biverkningar.
  • stajlish
    Fredag skrev 2015-12-10 07:27:11 följande:
    blev det kirurgiskt eller vanlig icsi?
    Vanlig
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016