• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • celavie1

Jag var på ultraljudsundersökning i onsdags och fick då reda på att min cysta försvunnit. Så skönt! Nu kan vi påbörja vår IVF resa. Dagen innan julafton ska jag börja det långa protokollet med nässpray Suprecur. Jag får köra det långa protokollet eftersom jag har få äggblåsor så de tror att det blir bäst. Så den 13 januari ska jag börja ta Menopur sprutor.Går allting sedan enligt plan skulle äggplock då bli i slutet av januari. Känns så overkligt att jag snart ska komma igång. Jag hoppas jag kan hålla rätt på all medicinering! Har ena grönsakslådan i kylen full av förpackningar. Instruerade sambon om att han inte får lägga något annat där......
    Så nu får man väl ställa in sig på att komma in i ett för tidigt klimakterie och bli sprutmissbrukare ha ha! Jag hoppas sannerligen att det mynnar ut i något gott!

• hope88
    celavie1 skrev 2015-12-20 09:57:56 följande:

Jag var på ultraljudsundersökning i onsdags och fick då reda på att min cysta försvunnit. Så skönt! Nu kan vi påbörja vår IVF resa. Dagen innan julafton ska jag börja det långa protokollet med nässpray Suprecur. Jag får köra det långa protokollet eftersom jag har få äggblåsor så de tror att det blir bäst. Så den 13 januari ska jag börja ta Menopur sprutor.Går allting sedan enligt plan skulle äggplock då bli i slutet av januari. Känns så overkligt att jag snart ska komma igång. Jag hoppas jag kan hålla rätt på all medicinering! Har ena grönsakslådan i kylen full av förpackningar. Instruerade sambon om att han inte får lägga något annat där......

Så nu får man väl ställa in sig på att komma in i ett för tidigt klimakterie och bli sprutmissbrukare ha ha! Jag hoppas sannerligen att det mynnar ut i något gott!

Men åh vad skönt att den är borta nu visste att det skulle försvinna av sig själv vad härligt =) Då är ni snart igång nu då! Ja man får lita på läkarna så kommer nog bli bra det där! Ha ha hade också grönsakslådan till alla sprutor ;)

Hoppas på så få biverkningar för dig! Klart det ska mynna ut i något gott det hoppas jag verkligen för oss alla =) Kram
  • pandoraDiem
    celavie1 skrev 2015-12-20 09:57:56 följande:

Härligt att ni går sätta igång nu :) här väntas det fortfarande, men det känns rätt okej det också. Massa lycka till och god jul!
  • stajlish
    celavie1 skrev 2015-12-20 09:13:07 följande:
    Så tråkigt Stajlish att det inte gick vägen denna gång. Använd jul och nyår till att bara koppla av och ta hand om dig så att ni kan komma igen i nästa år
    Kram 
    Ja, de va tråkigt givetvis! Ja, v.3 blir det FET :) Kram
  • Fredag

Hur många besök på kliniken var ni innan äggutplok?

hope88 skrev 2015-12-20 09:50:44 följande:

Nä testdag om en vecka. Är på RD9 idag. Har molvärk, ömma bröst och lite så. Känns som om mensen är på väg eller så är det progestronetabletterna som ger ifrån sig symtomen. Så svårt att veta. Kommer tidigast tjuvtesta på onsdag på RD12.

Ja det kändes trist men förhoppningsvis ruvar jag på guldägget.

Hur mår du?

• hope88
    Fredag skrev 2015-12-21 08:41:59 följande:

Första besöket var själva informationsbesöket. Men efter att jag fått mens och börjat ta sprutor så var vi på 2 st ultraljud för att se hur äggblåsorna växte. Sen var det dags för äggplock och 2 dagar senare insättning.
  • hope88

RD10 idag och har bruna flytningar.. är nog mensen som är på väg. Känns kört för denna gång :(

• Iskristall
    Fredag skrev 2015-12-21 08:41:59 följande:

Efter jag börjat ta mina sprutor var jag bara på 1 vul sen blev det ÄP. Innan dess var det 1 informationsmöte. Det beror på hur äggstockarna svarar på behandlingen som avgör hur många besök/vul som behövs innan ÄP.
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-21 15:44:26 följande:

RD10 idag och har bruna flytningar.. är nog mensen som är på väg. Känns kört för denna gång :(

Men åh?! Men vi vet ju inte om det är kört hope88! Har ju läst och hört om kvinnor som blödit mer eller mindre när de varit gravida. Jag fortsätter hålla tummarna för att du får plus! När skulle du få mens om det varit vanlig cykel?
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-21 15:58:43 följande:

Men åh?! Men vi vet ju inte om det är kört hope88! Har ju läst och hört om kvinnor som blödit mer eller mindre när de varit gravida. Jag fortsätter hålla tummarna för att du får plus! När skulle du få mens om det varit vanlig cykel?

Hoppas ju lite än men känns kört till 90%. Har molvärk i både mage och svanken som innan mens. Har dock haft det ett par dagar nu och innan mens får jag det ca 2 dagar innan.

Ska ha mens på fredag om det hade varit en normal cykel. Brukar få brunt en dag innan i normal cykel. Det här är rosa/brunt som kom nu. Men kan ivfen och progestronet göra så mensen kommer tidigare?

Tack håller tummarna för dig med! När skulle du testa om inte mensen kommer?

Kram
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016