• BK1986

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

lallallalla skrev 2016-02-07 08:42:28 följande:

Det är jättesvårt! Med tanke på att det är du som ska leva med chocken om mensen kommer så tycker jag att du ska ta dig en ordentlig funderare över vad du känner och tänker. Min man tyckte likadant som din, men när jag bad honom föreställa sig att han sitter mitt i ett kundmöte på jobbet och känner hur det börjar blöda i penis och han vet att det innebär att den här gången blev förhoppningarna grusade så ändrade han sig.

Jag föreslog att jag testar utan att berätta för honom, men det tyckte han var värre. Han ville ju också veta. :))

Haha! Ja tänk att det behövs att man talar klarspråk för att de ska hänga med. Men det är nog svårt för en partner att helt ut förstå. De känner ju inte av mensvärk eller spända bröst hela tiden. Tror det är så mycket lättare för dem att bara få tiden att gå.
  • BK1986
    Iskristall skrev 2016-02-07 22:34:43 följande:

Då var det dags för ÄP i morgon! Spänd och lite nervös

Stort lycka till! :)
  • BK1986
    lallallalla skrev 2016-02-08 06:44:45 följande:

Så räknar jag i alla fall, igår var du på ruvardag 1. Min klinik pratar inte om ruvardagar, bara ruvningsperiod. De räknar dagar från äggplock och då är dagen efter ÄP odlingsdag1.

Jag är en person med känslorna utanpå och alla hormoner nu har inte minskat det. ;) Så jag vill verkligen inte få blödning på jobbet och vara helt oförberedd. Jag har en lutealfas på 15 dagar, så 14 dagar efter äggplock känner jag nästan att jag måste testa. Frågan är bara om jag kan hålla mig..

Just nu känns det lugnt, men om en vecka kryper det nog i mig. :P

Hoppas ni får en trevlig resa idag! Kram

Idag har jag testat första gången. RD 10 och 12 dagar sedan ÄP. Testet blev minus. Men det känns okej. Min lutealfas är också runt 15 dagar så jag hoppas ännu att det vänder och blir ett plus.

Precis som du är jag en person med känslorna utanpå och vill inte heller få en blödning utan förvarning. Men väntan känns faktiskt inte lika jobbig nu när jag testat. Det har varit superjobbigt sedan i fredags då man vet att det närmar sig. Så för mig är det bra att ha testat tidigare iallafall. :)

Gör det som känns bäst för dig helt enkelt. :)
  • BK1986

Listan

Kopiera och klistra in i ett nytt inlägg.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF1. ÄP 25 jan

Jewel, 32 år. Syskonförsök 1. Kort protokoll. ÄP 25 jan, ET 27 jan, TD 14 feb.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan. ET 28 Jan

BK1986, 29 år. IVF1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock 27 jan, ET 29 jan, TD 17/2

Celavie1, 39 år. IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Libra1, 39 år. IVF6, Väldigt långt protokoll, sprutstart 21/1, ÄP v5?

Iskristall, 39 år. IVF2. Kort protokoll. Sprutstart 29/1. VUL 4/2, ÄP 8/2 TD?

Pipam, 25 år. IVF1. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. Sprutstart 30/1.

Mariana79, 36 år. Syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6.

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Nicka, 34 år. Försökt bli gravid i ca 6 år. Fet i mitten på feb

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF1. Spraystart vecka 7.

Fredag, 37år. Icis, korta programmet. Start denna vecka

Mama5, 42år. IVF3, långt protokoll, spraystart 30/1

Gravid:

Stajlish, 31 år, FET v.3. - BF 12/10

• BK1986
    celavie1 skrev 2016-02-08 22:24:48 följande:

Jag gjorde ju äggplock den 27 feb men ingen tillbakasättning. Är det någon som vet hur länge man bör vänta med bad, tamponger och sex efter det? Jag tänker på läkningstid.

I Umeå sa de två veckor. Så jag håller mig till det även om jag känner mig hel igen. :)
  • BK1986

Idag testade jag negativt igen på RD 11. Inget blod. Mindre ön i brösten och knappt någon mensvärk. Har bestämt mig för att inte testa imorgon utan avvakta några dagar. Pendlar mellan att vara ledsen och att ha hopp, såsom så många av er andra säkert också gör.

Tänker och känner med er alla i med- och motgångar. Så bra med denna tråd! <3

• BK1986
    celavie1 skrev 2016-02-09 20:38:53 följande:

Sitter och funderar efter att ha läst de senaste dagarnas inlägg och även på mina egna upplevelser. Vissa har fått positiva besked och vissa negativa. Besked som har stor inverkan på våra liv. Precis som flera av er skrivit kretsar ens tankar mer eller mindre hela tiden kring detta ämne. Igår kände jag mig helt sänkt och funderade mycket på varför just vi hamnat i denna situation. Jag orkar snart inte gå ut på Facebook. Fullt med familjebilder och småbarn. Drömde i förrgår natt att jag födde en liten flicka och igår att det var något fel på mannens spermier. Känns som man aldrig riktigt kommer i vila. 

Pratade med en kompis igår. Hon babblade på om sina problem. Barnen kivades och stökade till, mannen lyssnade inte och hon fick för lite egentid. Var på vippen att säga att du ska vara glad för dina problem!

Men det vore inte rätt av mig som vän. Alla har sina bekymmer och förtjänar att lyssnas på. 

Men innerst inne blev jag lite avundsjuk på hennes problem. Fula avundsjuka! Måste bli en bättre människa. Jag hade gärna haft barn som stökade till lite och delat min tid med dem. 

Exakt så känner jag med. Livet kommer inte att bli rosenrött per automatik om vi lyckas få barn. Men det är ändå svårt att förstå dem som klagar när man själv har en sån otrolig längtan efter att få vara där de är i livet.

Facebook och övrig social media är hemskt. Har en gammal klasskamrat som jag har väldigt svårt för. Hon är egoistisk och helt oempatisk. Nu har hon gift sig och bara vips blivit gravid. Jag får verkligen inte önska dåliga saker, men oj vad det är nära ibland. Det gäller bara att förlåta sig själv för att man är mänsklig. <3
  • BK1986
    Nicka skrev 2016-02-10 16:03:06 följande:

Vad menas egentligen med lutefas?

Pratat med Carlanderska på fm och hon sa att blir de inget omslag imon så skall jag boka tid hos gyn på fredag.

Blir de omslag blir de en kontroll på måndag och återförande på onsdag :) så hoppas verkligen att glada gubben visar sej imon.

Är lite tungt på jobbet på fredag om jag måste på kontroll...

Lutealfas är tiden från ägglossning till mens. Den kan variera från person till person men är oftast cirka 14 dagar.
  • BK1986
    Iskristall skrev 2016-02-10 18:42:35 följande:

Tack tjejer!

Haha vårt embryo tillbaka ska jag väl säga inte mitt!

Grattis! Välkommen till ruvningen. :)

Det är lätt att hamna i jag, mig och mitt. Ibland är man liksom ensam även om man är två.
  • BK1986

Har blodblandade flytningar nu på morgonen. Brösten är inte alls ömma. Får nog ställa in oss på att det tar slut här för denna gång...

Sitter nu och undrar om jag orkar gå på jobbet eller inte. Känns egentligen inte som att jag orkar med det riktigt.

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016