• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Kärlekövervinnerallt

Vet inte vad jag skall tro. Skall ju ha haft ägglossning må eller tisdag förra veckan. Alltså 9-10 dagar sedan. Tog ett test nu på morgonen mest på skoj. Ett väldigt svagt test som man ser i alla vinklar men inte vill vata med på kort. Tänkte det är ett spökstreck och tog ett till. 2 streck på den med. Kan det vara sant? Att vi lyckats? Vågar man tro på de 2 testen. Är från testlagret.

Har massor med fler test av andra sorter men vill gärna vänta med dem.

Vad tror ni?

• StillAlive

Köp cb digital

Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-10 09:44:06 följande:

Vet inte vad jag skall tro. Skall ju ha haft ägglossning må eller tisdag förra veckan. Alltså 9-10 dagar sedan. Tog ett test nu på morgonen mest på skoj. Ett väldigt svagt test som man ser i alla vinklar men inte vill vata med på kort. Tänkte det är ett spökstreck och tog ett till. 2 streck på den med. Kan det vara sant? Att vi lyckats? Vågar man tro på de 2 testen. Är från testlagret.

Vad tror ni?

• Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-10 09:44:06 följande:

Vad tror ni?

Jag tror att det är MYCKET stor chans att du är gravid och vågar mig på ett grattis!! Du är ju så tidigt ute att strecken blir svaga.

Mitt råd: vänta två dagar så att Hcg hinner fördubblas och gör ett test till. CB digital är jättebra, men jag skulle inte prova det förrän 14 dagar efter ÄL för säkert svar.

Så kör testlagret om ett par dagar och se om strecket blivit starkare och sen kör du CB digital 14 dagar efter ÄL.
  • Fame

Här är en till som kör IVF i vår :) Väntar bara på mensen så ska vi köra igång på tredje dagen. Aldrig har den veckan varit så efterlängtad ;) Vi går i Linköping. Första försöket! 

• Regnbågsdröm
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-10 23:29:08 följande:

Har alla i denna tråden dragit vidare? är så extremt tyst nu förtiden. Foten i munnen

Jag tittar in i den här tråden, men skriver annars i "IVF mars/april". Jag behövde en plats att börja om efter alla misslyckanden. Kom gärna dit om du ligger rätt i tid!
  • Amie77

Ja, jag tänker mig att de som fått plus hamnar i Höstbebisar-tråden, medan om man ska fortsätta med fler försök finns det andra trådar med bättre "tidsram" så att de i tråden hamnar ungefär lika. Finns ju en mars/april-tråd nu tror jag t.ex.

• Kärlekövervinnerallt

Tog test imorse med. Svaga plus.med rfsu och testlagret. Så nu börjar lyckan bubbla upp :)

Skall ta ett på tisdag med digitalt, men för ny är jag bara lycklig :)

• Kärlekövervinnerallt
    Amie77 skrev 2016-03-11 07:35:40 följande:

Ja, jag tänker mig att de som fått plus hamnar i Höstbebisar-tråden, medan om man ska fortsätta med fler försök finns det andra trådar med bättre "tidsram" så att de i tråden hamnar ungefär lika. Finns ju en mars/april-tråd nu tror jag t.ex.

Heter tråden höstbebisar?
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016