• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-02 13:46:31 följande:

Äntligen! Fått mens nu. Trodde typ aldrig att den skulle komma. Så nu har jag meddelat kliniken. Förhoppningsvis får jag ett positivt besked hem i brevlådan om några dagar. Hoppas vi får starta igång igen denna cykel! Så lättad över att mensen kom tillslut, trodde verkligen att den aldrig skulle komma igång igen.

Vad skönt och läsa! Du är en beundransvärd person Regnbågsdröm! Du ställer alltid upp med svar på frågor i den mån du kan. Jag hoppas så att du snart är igång med nästa omgång. Försök tänka bort gamla misslyckanden och rädslor. Jag är igång med nässprayen igen. Brottas lite med negativa känslor men kämpar på. 
  • celavie1
    Mariana79 skrev 2016-02-28 06:42:41 följande:

Cb digital visade Gravid 2-3 veckor idag 1 dag före testdag!! Jippppppppiiiiiii , äntligen!!!!!!

Ha ha! Skrattar rakt ut när jag läser. Vad härligt det måste kännas. Så glad för dig Mariana!!
  • celavie1

Har lite dåligt samvete för att jag varit lite frånvarande i tråden. Jag har ju ett stort behov av att prata med er och önskar er allt gott men har ändå inte mäktat med att kommunicera. Nu är jag igång med spray igen sedan den 28 feb. Känner lite ångest över att jag ibland haft svårt att hålla tiderna mellan spray 1 och 2 på dagarna. Har pga möten på jobbet ibland tagit andra sprayen 3 timmar för sent! Jag hoppas inte detta ska påverka nedregleringen. Jag tar första vid halv 7 och den andra som sagt ibland först 5 eller halv 6 på kvällen. Tredje sprayen har jag tagit innan sänggående.
    Förra omgången var jag supernitisk men denna gång har jag varit lite slarvig. Jag måste verkligen bättra mig. Jag hoppas inte detta beror på att jag undermedvetet inte vågar tro att detta ska leda till något. Jag vill vara positiv och ta dag för dag men jag brottas lite med mina tankar ibland....
    Kram på er!

• StillAlive

Själv går jag och väntar på att mensen ska komma.... 3 mensdagen blir det styrka 100 av Gonal-F, pga många äggblåsor (ca25 på varje sida).

• Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-03-02 20:41:45 följande:
    Vad skönt och läsa! Du är en beundransvärd person Regnbågsdröm! Du ställer alltid upp med svar på frågor i den mån du kan. Jag hoppas så att du snart är igång med nästa omgång. Försök tänka bort gamla misslyckanden och rädslor. Jag är igång med nässprayen igen. Brottas lite med negativa känslor men kämpar på. 
    Åh! Det där var typ det finaste någon sagt till mig på länge. Tack underbara du. Du gör mig oerhört rörd och glad.
    Håller tummarna för dig också, det vet du! Vi får fortsätta stötta varandra!
  • Mariana79
    celavie1 skrev 2016-03-02 20:45:26 följande:

Ha ha! Skrattar rakt ut när jag läser. Vad härligt det måste kännas. Så glad för dig Mariana!!

Tack rara du! Ja jösses vilken känsla <3 Jag önskar dig all lycka i framtiden, håller tummarna för att ditt försök nu är din tur!
  • BK1986
    celavie1 skrev 2016-03-02 20:53:56 följande:

Har lite dåligt samvete för att jag varit lite frånvarande i tråden. Jag har ju ett stort behov av att prata med er och önskar er allt gott men har ändå inte mäktat med att kommunicera. Nu är jag igång med spray igen sedan den 28 feb. Känner lite ångest över att jag ibland haft svårt att hålla tiderna mellan spray 1 och 2 på dagarna. Har pga möten på jobbet ibland tagit andra sprayen 3 timmar för sent! Jag hoppas inte detta ska påverka nedregleringen. Jag tar första vid halv 7 och den andra som sagt ibland först 5 eller halv 6 på kvällen. Tredje sprayen har jag tagit innan sänggående.

Förra omgången var jag supernitisk men denna gång har jag varit lite slarvig. Jag måste verkligen bättra mig. Jag hoppas inte detta beror på att jag undermedvetet inte vågar tro att detta ska leda till något. Jag vill vara positiv och ta dag för dag men jag brottas lite med mina tankar ibland....

Kram på er!

Du ska inte alls ha dåligt samvete om du känner att du inte vill skriva på ett tag. Det är helt frivilligt och ibland känner man för det och ibland inte. Behöver inte vara svårare än så. :)

Önskar att jag kunde svara kring sprayen, men jag har bara kört korta protokollet så jag vet inte. Det är väl både och det där tänker jag också. Om man lyckas slappna av och inte vara så stressad så kanske chanserna är bättre också.
  • Regnbågsdröm

Så mina vänner, nu har jag fått planeringen inför försök 3! Synarelastart 20 mars! Har skapat en ny tråd för oss som har misslyckats här och som vill följas åt i en ny tråd. Vi kan ju vara kvar här också förstås, men känns skönt att börja om på nytt också lite tänker jag.
    Tråden heter IVF mars/april och hittas under Svårt att få barn - IVF. Hoppas jag träffar några av er där! Kram!

PS. Oerhört lycklig över att vi får köra igång nu igen!

• stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-04 19:33:20 följande:

Så mina vänner, nu har jag fått planeringen inför försök 3! Synarelastart 20 mars! Har skapat en ny tråd för oss som har misslyckats här och som vill följas åt i en ny tråd. Vi kan ju vara kvar här också förstås, men känns skönt att börja om på nytt också lite tänker jag.
    Tråden heter IVF mars/april och hittas under Svårt att få barn - IVF. Hoppas jag träffar några av er där! Kram!

PS. Oerhört lycklig över att vi får köra igång nu igen!

Jag kommer joina dig där sen, då vi fick veta på vårt vul i tisdags att vi fått missed abortion :( Så jag hoppas komma igång efter vår semester vilket blir i april :) & grattis till att komma igång igen och lycka till!
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-03-04 21:09:38 följande:
    Jag kommer joina dig där sen, då vi fick veta på vårt vul i tisdags att vi fått missed abortion :( Så jag hoppas komma igång efter vår semester vilket blir i april :) & grattis till att komma igång igen och lycka till!
    Oh. Missfall alltså? Jag beklagar <3

Du får jättegärna hoppa in i gruppen när du än vill! Kram!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016