• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • BK1986
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-05 17:40:26 följande:

Förra söndagen tog jag ju min otrivelle spruta. Tog ett gravtest idag för att kolla om sprutan gått ur. Fick negativt. Är sprutan ute ur kroppen då? Har läst det i andra grupper. Men mina bröst är fortfarande jäyte ömma och spännda. Bröstvårtorna skall vi inte ens prata om och alla spänningar i magen till och från. Tänkte de skulle avta med. Men kanske hänger kvar ett tag till. Är medveten att det är ingen ide att fundera om det är gravkänningar. Är ju så tidigt och vi vet väl alla att det är svårt att veta skillnaden på sina känningar efter behandlingar :(

Det borde innebära att sprutan gått ur. Det är svårt med resten av känningarna. Kan vara Lutinus som spökar. Men det kan också vara tecken på graviditet. Det är skitsvårt, men bara att vänta och se. Håller tummarna för er!
  • Kärlekövervinnerallt
    BK1986 skrev 2016-03-05 19:11:27 följande:

Det borde innebära att sprutan gått ur. Det är svårt med resten av känningarna. Kan vara Lutinus som spökar. Men det kan också vara tecken på graviditet. Det är skitsvårt, men bara att vänta och se. Håller tummarna för er!

Jo. Använder dock inte lutinus då kliniken ansåg det onödigt vid "egen" ruvning eller vad man nu skall kalla det. Försöker inte läsa in symptomen så mycket då man sedan tidigare är van vid alla 1000 symptom vid graviditet och sedan lika besviken när mensen kommer. Var mest nyfiken om man kan räkna med att otrivelle är ute så att man vet om man skulle tjuvstarta lite att det inte blir ett falskt plus !!
  • Nicka
    stajlish skrev 2016-03-05 17:44:19 följande:
    Ja, det var verkligen trist! :( Men men, bara o ta nya tag! :) Hur går det för dig?
    Skönt att ni tänker/känner så och är starka i de.
    Jag väntar på att få omslag så vi kan göra FET, kommer förhoppningvis i början på veckan och nästa helg är de dags isf (:
    Blev inget förra månaden då jag inte hade nån ägglossning :(
  • Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-05 20:22:01 följande:
    Jo. Använder dock inte lutinus då kliniken ansåg det onödigt vid "egen" ruvning eller vad man nu skall kalla det. Försöker inte läsa in symptomen så mycket då man sedan tidigare är van vid alla 1000 symptom vid graviditet och sedan lika besviken när mensen kommer. Var mest nyfiken om man kan räkna med att otrivelle är ute så att man vet om man skulle tjuvstarta lite att det inte blir ett falskt plus !!
    Ja, Ovitrellen är helt klart ute ur systemet om du testat negativt. Får du ett streck framöver så vet du till 100 att det inte är sprutan. :)
  • Kärlekövervinnerallt
    Amie77 skrev 2016-03-06 00:05:49 följande:

Ja, Ovitrellen är helt klart ute ur systemet om du testat negativt. Får du ett streck framöver så vet du till 100 att det inte är sprutan. :)

Toppen :) tack för ditt svar. Nu skall jag bara roa mig 11 dagar innan det är dags att testa .
  • Amie77

Nio dagar efter en 5-dagarstransfer så testade jag imorse. Jag kan knappt fatta det, men det blev ett plus innan jag ens tvättat klart händerna. Fattar ingenting nu, men är också jätteglad men även orolig. Men mest glad! :D :D

Smileys funkar av någon anledning inte för mig här, annars hade jag lagt till det där gigantiska +:et. :D

Officiell TD på torsdag. Då kör vi digitalt. Hoppas, hoppas, hoppas att det är ett livsdugligt embryo som vill stanna kvar!

• Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-06 00:15:28 följande:
    Toppen :) tack för ditt svar. Nu skall jag bara roa mig 11 dagar innan det är dags att testa .
    Two week wait är tortyr, men förhoppningsvis får man en belöning i slutändan!
  • Iskristall
    Amie77 skrev 2016-03-06 08:21:10 följande:

Nio dagar efter en 5-dagarstransfer så testade jag imorse. Jag kan knappt fatta det, men det blev ett plus innan jag ens tvättat klart händerna. Fattar ingenting nu, men är också jätteglad men även orolig. Men mest glad! :D :D

Smileys funkar av någon anledning inte för mig här, annars hade jag lagt till det där gigantiska +:et. :D

Officiell TD på torsdag. Då kör vi digitalt. Hoppas, hoppas, hoppas att det är ett livsdugligt embryo som vill stanna kvar!

Åh stort grattis!
  • stajlish
    Amie77 skrev 2016-03-06 08:21:10 följande:

Grattis!!! =)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016