• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-03-05 20:55:52 följande:
    Skönt att ni tänker/känner så och är starka i de.
    Jag väntar på att få omslag så vi kan göra FET, kommer förhoppningvis i början på veckan och nästa helg är de dags isf (:
    Blev inget förra månaden då jag inte hade nån ägglossning :(
    Ja, det är skönt. Man är ju dessvärre medveten om att risken är stor under det tidiga skedet o första 12 veckorna framförallt.. men det är klart de känns segt när man ändå kom så "långt" i processen... vi ska iväg på semester snart i två veckor så efter det är vi nog redo att köra igen! =) Ok, spännande med FET! Hoppas du får omslag snart!
  • BK1986
    Amie77 skrev 2016-03-06 08:21:10 följande:

Nio dagar efter en 5-dagarstransfer så testade jag imorse. Jag kan knappt fatta det, men det blev ett plus innan jag ens tvättat klart händerna. Fattar ingenting nu, men är också jätteglad men även orolig. Men mest glad! :D :D

Smileys funkar av någon anledning inte för mig här, annars hade jag lagt till det där gigantiska +:et. :D

Officiell TD på torsdag. Då kör vi digitalt. Hoppas, hoppas, hoppas att det är ett livsdugligt embryo som vill stanna kvar!

Stort grattis!
  • BK1986
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-05 20:22:01 följande:

Jo. Använder dock inte lutinus då kliniken ansåg det onödigt vid "egen" ruvning eller vad man nu skall kalla det. Försöker inte läsa in symptomen så mycket då man sedan tidigare är van vid alla 1000 symptom vid graviditet och sedan lika besviken när mensen kommer. Var mest nyfiken om man kan räkna med att otrivelle är ute så att man vet om man skulle tjuvstarta lite att det inte blir ett falskt plus !!

Ja just det ja! Nämen då borde ÄL-sprutan vara ute ur kroppen och ett eventuellt framtida plus är ett riktigt plus. :)
  • Amie77

Tack för gratulationer! Konstig känsla detta. Men en bra konstig känsla.

• anki75
    celavie1 skrev 2016-03-02 20:41:45 följande:

Vad skönt och läsa! Du är en beundransvärd person Regnbågsdröm! Du ställer alltid upp med svar på frågor i den mån du kan. Jag hoppas så att du snart är igång med nästa omgång. Försök tänka bort gamla misslyckanden och rädslor. Jag är igång med nässprayen igen. Brottas lite med negativa känslor men kämpar på. 

Jag håller med dej i det du skriver!! :)
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-03-06 17:13:18 följande:
    Jag håller med dej i det du skriver!! :)
    Alltså ni är så fina <3
  • lisbur

Hej!

Jag är ny här! Jag gjorde ivf i Falun för första gången i jan och blev gravid. Tyvärr blev det missfall i v 7, men troligen dog det tidigare. På vul syntes bara en stor blodfylld livmoder, inget annat.

Nu undrar jag om någon vet när jag kan göra Fet? Vi har 3 st blastocyster i frysen.

Jag har 0 i hcg och har blött klart, blödde 9-10 dgr.

Måste det gå en mens emellan? El får man köra direkt på kommande mens?

Vill inte vänta....

• Amie77

Tyvärr vet jag inte, jag har gjort 3 IVF:er och 1 FET, men har haft minst 5 månader mellan alla försök av egen fri vilja. Första gången blev det MA för mig också. Sen blev det en son på IVF3 och nu har jag plussat på första försöket för syskon. Jag önskar dig stor lycka till!!

• Nicka
    lisbur skrev 2016-03-06 19:17:47 följande:

Hej!

Jag är ny här! Jag gjorde ivf i Falun för första gången i jan och blev gravid. Tyvärr blev det missfall i v 7, men troligen dog det tidigare. På vul syntes bara en stor blodfylld livmoder, inget annat.

Nu undrar jag om någon vet när jag kan göra Fet? Vi har 3 st blastocyster i frysen.

Jag har 0 i hcg och har blött klart, blödde 9-10 dgr.

Måste det gå en mens emellan? El får man köra direkt på kommande mens?

Vill inte vänta....

Tråkigt med ditt missfall :(
    Jag tror och de är som sagt bara vad jag tror och att du måste få en mens, för att få ägglossning och kunna göra ett frysåterförande.
    Har för mej att de varit så för mej.
  • lisbur
    Amie77 skrev 2016-03-06 19:47:24 följande:

Tyvärr vet jag inte, jag har gjort 3 IVF:er och 1 FET, men har haft minst 5 månader mellan alla försök av egen fri vilja. Första gången blev det MA för mig också. Sen blev det en son på IVF3 och nu har jag plussat på första försöket för syskon. Jag önskar dig stor lycka till!!

Du har kämpat länge, tufft. Åh vad roligt för dig med plus - grattis!!! ????

Tack :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016