• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • celavie1
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-12 08:44:59 följande:

Först vart man ledsen att jag bara hade 2 äggblåsor. Men med ägglossningssprutan och nu bim-4 kan man inte annat än att vara glad :) Gravid 1-2 enligt clearblue digital !!!

Stort grattis! Låter onekligen positivt. Jag håller alla tummar här. Kram
  • UppsalaElinor

Svaret jag fick igår ifrån kliniken när dom gjorde vul, var att slemhinnan kunde blöda av hormonerna och det var ett tecken på att äggen inte var redo att plockas, så jag får fortsätta i 6 dagar till. Jag har också dragit ner på kaffet och har märkt hur mycket jag verkligen dricker på en dag, skrämmande! Tusen tack för tipsen, nu har jag roddat i schemat så att jag är ledig två veckor efter äggplock. :)

• Nella79

Hej

Vårt första Ivf på Huddinge ,dag två för puregon spruta 150ie. Vi kör den korta metoden. Någon mer?

Hälsningar

• Dipsy

Hallå allesammans...hoppar in här

ägglossningspruta på lördag och äggplock på måndag...

håll era tummar och tår :)

kört korta programmet med puregon...

• UppsalaElinor

Ägglossningspruta imorgon, söndag och äggplock tisdag :) hur många stora äggblåsor hade ni på senaste/sista vul? :) ( behöver inte svara om det känns för privat)

• Dipsy

Uppsala ellinor: 6 äggbåsor i bra storlek sågs på ul, det är ungefär det vi alltid haft vid äggplock....så jag hoppas alla är mogna och blir befruktade :)

• StillAlive

Nu är man ruvare, dag 1. Försöker o inte tänka så mkt på det hela, men svårt.

Instagram: ivf_resan

• Dipsy

Stillalive: härligt...fick du tillbax en eller två? hur många celler?

• StillAlive
    Dipsy skrev 2016-03-20 11:12:14 följande:

Stillalive: härligt...fick du tillbax en eller två? hur många celler?

Fick tillbaka ett. Antal celler vet jag inte, men det utvecklades normalt och såg jättefint ut baserat på antal dagar.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016