• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Regnbågsdröm
    angiiee skrev 2016-06-07 22:56:35 följande:

@amie77

Åh vad roligt, vad skönt att höra :)

Vet du eller någon annan hur det fungerar med att landstinget bekostar behandlingen. Någon sa till mig att man måste ha varit skriven på samma adress i två år men vi har ett distansförhållande just nu då jag pluggar i Stockholm men är klar slutet av året och han kvar i Västernorrland.

Ni måste ha bott tillsammans (skrivna på samma adress) i minst två år för att få börja en behandling inom landstinget, det stämmer.
  • angiiee
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-08 18:50:45 följande:
    Ni måste ha bott tillsammans (skrivna på samma adress) i minst två år för att få börja en behandling inom landstinget, det stämmer.
    Jaha okej tack då vet jag :)
  • Filli89
    angiiee skrev 2016-06-08 21:33:51 följande:

Jaha okej tack då vet jag :)

Det stämmer nödvändigtvist inte, jah och min man hade precis bytt till samma adress när remissen skickades så vår klinik var inte så noga med det. Och vi går på st Görans tror det beror på från klinik till klinik men för oss var det som sagt inga problem.
  • angiiee
    Filli89 skrev 2016-06-29 16:06:37 följande:
    Det stämmer nödvändigtvist inte, jah och min man hade precis bytt till samma adress när remissen skickades så vår klinik var inte så noga med det. Och vi går på st Görans tror det beror på från klinik till klinik men för oss var det som sagt inga problem.
    Nejj är det sant!, åh va skönt hoppas att cvl inte heller är så noggrann med det.
  • BK1986

Hej flickor. Ville bara titta in och säga att jag har plussat! Är på ÄP + 14 idag, ruvardag 11. Känns overkligt och väldigt abstrakt. Är såklart jätteglad, men mest känner jag att även om det inte går vägen så kan jag bli gravid! Bara det är ju helt otroligt när jag aldrig någonsin tidigare varit det. Stor kram till er alla där ute. <3

• Amie77

Stort grattis!!

Precis som du tänkte jag första gången jag fick plus och sedan, tyvärr, MA. Men nu behöver det ju inte alls bli så för dig! Det kanske visar sig att du KAN bli gravid och att du dessutom om nio månader har en liten i din famn. Mest troligt är det ju så. :)

Grattis igen!

• BK1986

Tack så mycket Amie77! Försöker fokusera på det positiva. :)

Hur går det för dig med allt?

• Amie77

Allt går bara bra! Är i vecka 22 nu så verkligen över mittenstrecket. Skönt att känna rörelser varje dag samtidigt som man blir orolig om det är mindre. Men så är det... så fort plusset kommit så är det mer eller mindre oro graviditeten igenom och sen annan oro efteråt också. :)

• celavie1
    BK1986 skrev 2016-07-04 08:53:37 följande:

Hej flickor. Ville bara titta in och säga att jag har plussat! Är på ÄP + 14 idag, ruvardag 11. Känns overkligt och väldigt abstrakt. Är såklart jätteglad, men mest känner jag att även om det inte går vägen så kan jag bli gravid! Bara det är ju helt otroligt när jag aldrig någonsin tidigare varit det. Stor kram till er alla där ute. <3

Grattis!! Vad roligt och läsa. Kram!!
  • BK1986

Amie77: Skönt att kunna känna rörelser, då har man ändå koll på att det finns något där. :) Men som du säger kommer man alltid vara orolig ändå. :)

celavie1: Tack så mycket! <3

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016