UppsalaElinor skrev 2016-03-15 17:05:27 följande:
Nej jag kör den korta med endast sprutor och det är mitt första försök, har endometrios. Började fundera på om jag varit för "aktiv" och borde tagit det lugnare, har dock inte tränat eller promenerat något. Ser er vardag ut som vanligt fram till äggplock? Jobbar ni mindre? Nu i efterhand så har jag nog inte fått så mycket information ifrån kliniken, tur att man fråga här inne, men börjar bli lite nojjig över blodet :-/
Kan det ha med endomentriosen att göra då kanske? Jag har dålig koll på det och på korta protokollet över huvud taget. Så jag skulle råda dig att kontakta kliniken och fråga och beskriva din oro <3
Det är nog väldigt olika hur man lever innan äggplock. Nu vårt tredje försök så har jag bestämt att tex inte dricka någon alkohol från allra första början. Och har redan dragit ner på kaffet till mellan 1 och 2 koppar per dag. I övrigt kör jag som vanligt. Däremot kommer jag sen efter ÄP få ändra lite på jobbet, så jag har 14 kg utrustning att bära på dagligen (är videojournalist) Så det funkar ju inte efter insättning tex. Så sånt där beror ju också på lite vilket typ av jobb man har. Vissa kan ju tex jobba utan problem dagen efter äggplock. För mig går det absolut inte. Stor kram och lycka till!