• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • StillAlive
    Fame skrev 2016-03-10 19:13:43 följande:

Här är en till som kör IVF i vår :) Väntar bara på mensen så ska vi köra igång på tredje dagen. Aldrig har den veckan varit så efterlängtad ;) Vi går i Linköping. Första försöket! 

Vi går också i Linköping RMC :) började med sprutorna den 5/3. Vilken läkare ska ni till?

Om du har instagram kan du följa oss där: ivf_resan

Lycka till :)
  • Fame
    StillAlive skrev 2016-03-13 08:35:32 följande:
    Vi går också i Linköping RMC :) började med sprutorna den 5/3. Vilken läkare ska ni till?

Om du har instagram kan du följa oss där: ivf_resan

Lycka till :)
    Skoj! Jag har för mig att hon heter Karin Gunnarsdotter, har träffat henne en gång men minnet e bra men kort ;) Var inte säkert att vi skulle få henne nästa gång (äggplocket) men jag hoppas det för fick förtroende för henne. Hade läst lite om en del som var missnöjda med bemötandet i Linköping innan så var lite nervös men hon var jättebra tyckte jag. Ska kolla er på insta :) Jag bloggar påivfknyttet.blogspot.se men har bara hunnit tre inlägg än då vi precis är i startgroparna med nedreglering. Lycka till!! 
  • StillAlive
    Fame skrev 2016-03-13 11:09:20 följande:

Skoj! Jag har för mig att hon heter Karin Gunnarsdotter, har träffat henne en gång men minnet e bra men kort ;) Var inte säkert att vi skulle få henne nästa gång (äggplocket) men jag hoppas det för fick förtroende för henne. Hade läst lite om en del som var missnöjda med bemötandet i Linköping innan så var lite nervös men hon var jättebra tyckte jag. Ska kolla er på insta :) Jag bloggar påivfknyttet.blogspot.se men har bara hunnit tre inlägg än då vi precis är i startgroparna med nedreglering. Lycka till!! 

Karin är bra :) finns tre (kvinnliga) läkare som pysslar med ivf. Susanne (tror ja hon hette), Karin och Elizabeth. Alla är kanon!!

Det som jag tycker är lite minus med RMC är att ssk är så otrevliga i telefonen när man ringer och pratar med dom... :/ fast det är bara en/ngr få individers fel. Huvudsaken är att läkarna är bra som man träffar mest tycker ja :D
  • Nicka
    Fame skrev 2016-03-13 11:09:20 följande:
    Har börjat följa din blogg :)
    Men vet inte om jag lyckats få in nån kommentar..kan kanske vara så att du måste godkänna och jag har gjort några försök haha
  • UppsalaElinor

Hejhej :) , hoppar in i tråden med en liten fråga, jag är på sprutdag 6, korta metoden, idag har jag fått blodblandad flytning. Någon som känner igen sig eller vet vad det kan bero på? :-/

Har googlat runt men hittar igen riktig förklaring :(

• Nicka
    UppsalaElinor skrev 2016-03-14 18:01:10 följande:

Hejhej :) , hoppar in i tråden med en liten fråga, jag är på sprutdag 6, korta metoden, idag har jag fått blodblandad flytning. Någon som känner igen sig eller vet vad det kan bero på? :-/

Har googlat runt men hittar igen riktig förklaring :(

De har jag inte varit med om, vad jobbigt :(
    Har du läst om möjliga biverkningar?
    Kan ju vara att slemhinnorna är sköra.
    Hoppas du får svar.
  • UppsalaElinor

Tack för svar, jag har kikat i biverkningarna för Bemfola och orgalutran men hittar inget. Har inte fått något svar från kliniken ännu, får se imorgon om det finns några äggblåsor på vul :-/ Har blödigt även idag, håller tummarna att det går att slutföra ivf trots de.

• Regnbågsdröm
    UppsalaElinor skrev 2016-03-15 15:14:58 följande:

Tack för svar, jag har kikat i biverkningarna för Bemfola och orgalutran men hittar inget. Har inte fått något svar från kliniken ännu, får se imorgon om det finns några äggblåsor på vul :-/ Har blödigt även idag, håller tummarna att det går att slutföra ivf trots de.

Kör du långt protokoll med spray också? Tänker om du i så fall fick den blödning du skulle få innan du började med sprutorna? Men du kanske kör kort? I så fall har jag ingen aning.
  • UppsalaElinor

Nej jag kör den korta med endast sprutor och det är mitt första försök, har endometrios. Började fundera på om jag varit för "aktiv" och borde tagit det lugnare, har dock inte tränat eller promenerat något. Ser er vardag ut som vanligt fram till äggplock? Jobbar ni mindre? Nu i efterhand så har jag nog inte fått så mycket information ifrån kliniken, tur att man fråga här inne, men börjar bli lite nojjig över blodet :-/

• Regnbågsdröm
    UppsalaElinor skrev 2016-03-15 17:05:27 följande:

Nej jag kör den korta med endast sprutor och det är mitt första försök, har endometrios. Började fundera på om jag varit för "aktiv" och borde tagit det lugnare, har dock inte tränat eller promenerat något. Ser er vardag ut som vanligt fram till äggplock? Jobbar ni mindre? Nu i efterhand så har jag nog inte fått så mycket information ifrån kliniken, tur att man fråga här inne, men börjar bli lite nojjig över blodet :-/

Kan det ha med endomentriosen att göra då kanske? Jag har dålig koll på det och på korta protokollet över huvud taget. Så jag skulle råda dig att kontakta kliniken och fråga och beskriva din oro <3
    Det är nog väldigt olika hur man lever innan äggplock. Nu vårt tredje försök så har jag bestämt att tex inte dricka någon alkohol från allra första början. Och har redan dragit ner på kaffet till mellan 1 och 2 koppar per dag. I övrigt kör jag som vanligt. Däremot kommer jag sen efter ÄP få ändra lite på jobbet, så jag har 14 kg utrustning att bära på dagligen (är videojournalist) Så det funkar ju inte efter insättning tex. Så sånt där beror ju också på lite vilket typ av jobb man har. Vissa kan ju tex jobba utan problem dagen efter äggplock. För mig går det absolut inte. Stor kram och lycka till!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016