• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Amie77
    stajlish skrev 2016-03-04 21:09:38 följande:
    Jag kommer joina dig där sen, då vi fick veta på vårt vul i tisdags att vi fått missed abortion :( Så jag hoppas komma igång efter vår semester vilket blir i april :) & grattis till att komma igång igen och lycka till!
    Usch, jag vet hur det känns. Hände oss på vårt första IVF-försök. Allt försiktigt hopp man hunnit känna... Men sen tog det sig på försök 3, :), så jag önskar er all lycka till vid nästa försök.

Själv börjar jag så smått fundera på tjuvtest. Kanske på söndag då jag är 9dp5dt. Har bara tjuvtestat dagen innan TD alla tidigare försök, men denna gång vet jag inte om jag kan hålla mig. Är ju det sista försöket oavsett hur det går så borde kanske unna mig att bli testoman. :D
  • BK1986
    stajlish skrev 2016-03-04 21:09:38 följande:

Jag kommer joina dig där sen, då vi fick veta på vårt vul i tisdags att vi fått missed abortion :( Så jag hoppas komma igång efter vår semester vilket blir i april :) & grattis till att komma igång igen och lycka till!

Å nej! Beklagar verkligen. :( Stor kram till er. <3
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-04 21:50:26 följande:
    Oh. Missfall alltså? Jag beklagar <3

Du får jättegärna hoppa in i gruppen när du än vill! Kram!
    Ja, hon trodde på missed abortion iaf... vi var på vul o såg bara en fin hinnsäck/fostersäck i "rätt" storlek men den var tom... märkligt ändå. Så det var en besvikelse såklart.. även om vi var väl medvetna om att det kan ske i så tidigt skede.. är ju tyvärr väldigt vanligt. Så nu väntar vi på att kroppen ska göra sitt o stöta ut det.. så vi kan börja om. Det kommer jag göra, så snart jag vet när vi kan komma igång igen! :)
  • stajlish
    BK1986 skrev 2016-03-05 08:55:53 följande:
    Å nej! Beklagar verkligen. :( Stor kram till er. <3
    Tack! Kram tillbaka
  • stajlish
    Amie77 skrev 2016-03-04 21:56:27 följande:
    Usch, jag vet hur det känns. Hände oss på vårt första IVF-försök. Allt försiktigt hopp man hunnit känna... Men sen tog det sig på försök 3, :), så jag önskar er all lycka till vid nästa försök.

Själv börjar jag så smått fundera på tjuvtest. Kanske på söndag då jag är 9dp5dt. Har bara tjuvtestat dagen innan TD alla tidigare försök, men denna gång vet jag inte om jag kan hålla mig. Är ju det sista försöket oavsett hur det går så borde kanske unna mig att bli testoman. :D
    Vad hände er? Eller ja, hur gick de till.. var det missed abortion? När upptäckte ni det? Tack! Vi känner oss positiva inför försök nummer 2 :)  Ja, de tycker jag.. testa på! :)
  • Nicka
    stajlish skrev 2016-03-05 11:18:22 följande:
    Ja, hon trodde på missed abortion iaf... vi var på vul o såg bara en fin hinnsäck/fostersäck i "rätt" storlek men den var tom... märkligt ändå. Så det var en besvikelse såklart.. även om vi var väl medvetna om att det kan ske i så tidigt skede.. är ju tyvärr väldigt vanligt. Så nu väntar vi på att kroppen ska göra sitt o stöta ut det.. så vi kan börja om. Det kommer jag göra, så snart jag vet när vi kan komma igång igen! :)
    Usch va tråkigt :(
    Kram
  • Amie77
    stajlish skrev 2016-03-05 11:19:27 följande:
    Vad hände er? Eller ja, hur gick de till.. var det missed abortion? När upptäckte ni det? Tack! Vi känner oss positiva inför försök nummer 2 :)  Ja, de tycker jag.. testa på! :)
    Vi testade positivt dagen före testdag och på testdag. Testade dock inte mer och då det var dags för VUL runt v 7-8 så visade det sig att det, precis som för er, var en hinnsäck men inget mer. Vi blev besvikna, men också - eftersom det var vårt första försök - positiva över att vi ens KUNDE bli gravida. Sen blev det minus på andra försöket och sonen på tredje. :)
  • Kärlekövervinnerallt

Förra söndagen tog jag ju min otrivelle spruta. Tog ett gravtest idag för att kolla om sprutan gått ur. Fick negativt. Är sprutan ute ur kroppen då? Har läst det i andra grupper. Men mina bröst är fortfarande jäyte ömma och spännda. Bröstvårtorna skall vi inte ens prata om och alla spänningar i magen till och från. Tänkte de skulle avta med. Men kanske hänger kvar ett tag till. Är medveten att det är ingen ide att fundera om det är gravkänningar. Är ju så tidigt och vi vet väl alla att det är svårt att veta skillnaden på sina känningar efter behandlingar :(

• stajlish
    Nicka skrev 2016-03-05 12:24:10 följande:
    Usch va tråkigt :(
    Kram
    Ja, det var verkligen trist! :( Men men, bara o ta nya tag! :) Hur går det för dig?
  • stajlish
    Amie77 skrev 2016-03-05 16:58:47 följande:
    Vi testade positivt dagen före testdag och på testdag. Testade dock inte mer och då det var dags för VUL runt v 7-8 så visade det sig att det, precis som för er, var en hinnsäck men inget mer. Vi blev besvikna, men också - eftersom det var vårt första försök - positiva över att vi ens KUNDE bli gravida. Sen blev det minus på andra försöket och sonen på tredje. :)
    Precis så tänker vi med! Vi är jätteglada att vi faktiskt kunde bli gravida så pass "lätt" med ivf! Så vi är övertygade om att det kommer gå nån gång under dessa tre försök! :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016