• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • lisbur
    Nicka skrev 2016-03-06 20:44:53 följande:

Tråkigt med ditt missfall :(

Jag tror och de är som sagt bara vad jag tror och att du måste få en mens, för att få ägglossning och kunna göra ett frysåterförande.

Har för mej att de varit så för mej.

Tack för svar!

Ja det var inte kul :(

Jag är lyckligt lottad och har barn sedan innan, som kom till spontant, men har nu försökt i 4-5 år med att få fler utan att lyckas. Därför försöker vi nu med ivf med hopp om att det ska gå vägen.

Jag har pco vilket gör att jag inte har någon egen ägglossning, el iaf väldigt sällan, men regelbunden mens. Så jag måste nog göra stimulerat fet.

Men du tror att jag måste få en mens efter missfallet och sen får jag göra fet på kommande mens, dvs i april då?

Så trist att vänta bara... :(
  • Nicka
    lisbur skrev 2016-03-06 21:31:41 följande:
    Tack för svar!

Ja det var inte kul :(

Jag är lyckligt lottad och har barn sedan innan, som kom till spontant, men har nu försökt i 4-5 år med att få fler utan att lyckas. Därför försöker vi nu med ivf med hopp om att det ska gå vägen.

Jag har pco vilket gör att jag inte har någon egen ägglossning, el iaf väldigt sällan, men regelbunden mens. Så jag måste nog göra stimulerat fet.

Men du tror att jag måste få en mens efter missfallet och sen får jag göra fet på kommande mens, dvs i april då?

Så trist att vänta bara... :(
    I Augusti 2014 trodde jag att jag var i vecka 14 men de upptäckte under kuben att fostret va dött och varit de sen vecka 9 :(
    Blev tvungen att med hjälp av mediciner framkalla ett missfall.
    Efter de har jag för mig att de tog lite tid innan mensen kom igen och att jag inte fick göra fet på den mensen utan vänta på nästa.
    De bästa är ju att prata med kliniken.
    Ja all denna väntan,kan bli tokig för mindre.
  • lisbur
    Nicka skrev 2016-03-06 22:09:43 följande:
    I Augusti 2014 trodde jag att jag var i vecka 14 men de upptäckte under kuben att fostret va dött och varit de sen vecka 9 :(
    Blev tvungen att med hjälp av mediciner framkalla ett missfall.
    Efter de har jag för mig att de tog lite tid innan mensen kom igen och att jag inte fick göra fet på den mensen utan vänta på nästa.
    De bästa är ju att prata med kliniken.
    Ja all denna väntan,kan bli tokig för mindre.

Oj vad jobbigt för dig/er..   :(

Jag har pratat med dem en gång, men ibland när man säger "...på nästa mens.." så tycker jag det är lite svårt att förstå vad som eg är nästa mens..  :)
    Men jag får ringa dem igen och fråga. Min läkare på hemkliniken sa att jag ska vänta en mens, äta vitaminer och vila upp mig, medan Falun var lite mera otydliga. Men om jag och min kropp är redo så, varför måste jag vila Obestämd 
    Jaja, nog tjatat om det.

Vi har ett paket på 3 ggr och har alltså gjort första ivf. Nu ska vi nästa gång göra ett frysförsök, stimulerat då vi har flera í frysen. Jag vill så gärna tro på att det kommer fungera till slut....

Är det många av er som gjort FET? Hur gick det för er?

• Amie77

Jag har gjort ett enda FET med detta syskonförsök och då blev jag gravid. (Bara vecka 5 än dock.) Det var en blastocyst som de satte in då.

• Kärlekövervinnerallt

Jag har så sjukt ont i mina bröst från och till. Vaknar flera gånger på nätterna för att jag snurrar runt på mage, klämmer brösten och vaknar av smärtan :(

• Amie77
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-07 22:49:26 följande:

Jag har så sjukt ont i mina bröst från och till. Vaknar flera gånger på nätterna för att jag snurrar runt på mage, klämmer brösten och vaknar av smärtan :(

Låter positivt! Men smärtsamt. :) När har du TD?
  • Kärlekövervinnerallt
    Amie77 skrev 2016-03-07 23:28:34 följande:

Låter positivt! Men smärtsamt. :) När har du TD?

Jag tog ju ägglossningssprutan förra söndagen, dvs 9 dagar sedan. Ägglossningen skall ju då vara på måndag tisdag någon gång. Så antar om en vecka borde jag kunna testa? !? Vet inte med säkerhet.

Känns positivt och jag har en bra känsla. Fick samma kramp i magen som jag fick när jag blev gravid för några årsedan. Har ganska mycket oänningar i mage och ryggslut. Men är rädd att hoppas för mycket dock. Den underbara balansgången för att inte bli för ledsen om det inte blir pluss.

Hur går det för dig?
  • Amie77

Om en vecka kan du säkert testa. Jag testade 14 dagar efter ÄL och fick positivt besked inom sekunder. Håller tummarna!

För mig går det bara bra hittills. Officiell TD på torsdag och då kontaktar jag kliniken och antar att jag får besked om VUL. Nervöst!

• Kärlekövervinnerallt
    Amie77 skrev 2016-03-08 17:41:41 följande:

Om en vecka kan du säkert testa. Jag testade 14 dagar efter ÄL och fick positivt besked inom sekunder. Håller tummarna!

För mig går det bara bra hittills. Officiell TD på torsdag och då kontaktar jag kliniken och antar att jag får besked om VUL. Nervöst!

Vad kul :) grattis !! VUL är ju trevligt!!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016