• lisbur

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej!

Jag är ny här! Jag gjorde ivf i Falun för första gången i jan och blev gravid. Tyvärr blev det missfall i v 7, men troligen dog det tidigare. På vul syntes bara en stor blodfylld livmoder, inget annat.

Nu undrar jag om någon vet när jag kan göra Fet? Vi har 3 st blastocyster i frysen.

Jag har 0 i hcg och har blött klart, blödde 9-10 dgr.

Måste det gå en mens emellan? El får man köra direkt på kommande mens?

Vill inte vänta....

• lisbur
    Amie77 skrev 2016-03-06 19:47:24 följande:

Tyvärr vet jag inte, jag har gjort 3 IVF:er och 1 FET, men har haft minst 5 månader mellan alla försök av egen fri vilja. Första gången blev det MA för mig också. Sen blev det en son på IVF3 och nu har jag plussat på första försöket för syskon. Jag önskar dig stor lycka till!!

Du har kämpat länge, tufft. Åh vad roligt för dig med plus - grattis!!! ????

Tack :)
  • lisbur
    Nicka skrev 2016-03-06 20:44:53 följande:

Tråkigt med ditt missfall :(

Jag tror och de är som sagt bara vad jag tror och att du måste få en mens, för att få ägglossning och kunna göra ett frysåterförande.

Har för mej att de varit så för mej.

Tack för svar!

Ja det var inte kul :(

Jag är lyckligt lottad och har barn sedan innan, som kom till spontant, men har nu försökt i 4-5 år med att få fler utan att lyckas. Därför försöker vi nu med ivf med hopp om att det ska gå vägen.

Jag har pco vilket gör att jag inte har någon egen ägglossning, el iaf väldigt sällan, men regelbunden mens. Så jag måste nog göra stimulerat fet.

Men du tror att jag måste få en mens efter missfallet och sen får jag göra fet på kommande mens, dvs i april då?

Så trist att vänta bara... :(
  • lisbur
    Nicka skrev 2016-03-06 22:09:43 följande:
    I Augusti 2014 trodde jag att jag var i vecka 14 men de upptäckte under kuben att fostret va dött och varit de sen vecka 9 :(
    Blev tvungen att med hjälp av mediciner framkalla ett missfall.
    Efter de har jag för mig att de tog lite tid innan mensen kom igen och att jag inte fick göra fet på den mensen utan vänta på nästa.
    De bästa är ju att prata med kliniken.
    Ja all denna väntan,kan bli tokig för mindre.

Oj vad jobbigt för dig/er..   :(

Jag har pratat med dem en gång, men ibland när man säger "...på nästa mens.." så tycker jag det är lite svårt att förstå vad som eg är nästa mens..  :)
    Men jag får ringa dem igen och fråga. Min läkare på hemkliniken sa att jag ska vänta en mens, äta vitaminer och vila upp mig, medan Falun var lite mera otydliga. Men om jag och min kropp är redo så, varför måste jag vila Obestämd 
    Jaja, nog tjatat om det.

Vi har ett paket på 3 ggr och har alltså gjort första ivf. Nu ska vi nästa gång göra ett frysförsök, stimulerat då vi har flera í frysen. Jag vill så gärna tro på att det kommer fungera till slut....

Är det många av er som gjort FET? Hur gick det för er?

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016