Minimasken skrev 2016-04-05 16:29:06 följande:
Åh vilken fin text du skrev, det kändes direkt i hjärtat, jag har varigt smått deprimerad ända sen i söndags, gråter för minsta lilla och köpte ett gravtest igår även om jag inte skulle men idag vidare den negativt, men har ju egentligen testdag på Torsdag, Livrädd varenda gång jag går på toaletten att det ska vara rött på pappret men än så länge ingenting, dock tjock i huvudet och känner mig sjuk. Men är förmodligen bara alla tankar om embryot.
Får jag då fråga som du skriver att jag märker när det försvinner ut ur kroppen, har du varit med om det :(?
Stor kram till dig! Jag hoppas att det där negativa testet kommer att visa positivt på testdagen. Även om man kanske tappar mer och mer hopp förstås, det förstår jag att du gör. Vilken ruvardag är du på nu? För tidigt är inte bra att testa, men visst kan det visa rätt tidigt också.
Det kan förstås vara så att man inte börjar blöda förrän senare och ändå visar negativt å testdag, absolut. Men det jag menade när jag skrev innan var att om embryot "försvinner" tidigare, så märker ju det genom en blödning. Jag resonerar så i alla fall, så får man vara lite hoppfull så länge man "har sitt embryo kvar". Jag började blöda rejält ruvardag 12. Då förstod jag att mitt embryo var borta och att det var kört. Innan dess tänker jag att den var där. Den ska ju blödas ut liksom, även om den typ är liten som ett dammkorn så gills ändå blödningen som en "bortfallsblödning".
Nu är jag inne på mitt tredje IVF-försök och hoppas att jag slipper uppleva den där sorgen igen. Jag hoppas du slipper det också. Stor kram!