• mini72

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Jag har startat min första IVF via privat klinik för 4 dagar sedan (Gonal F) och ska på UL imorgon. Opererad för myom för tre år sedan, vilket sannolikt är något som varit i vägen för tidigare graviditet. 43 år, sambo och inga barn, bosatt i Norge.

Hoppas på det bästa!

• mini72
    Nicka skrev 2016-01-24 19:16:56 följande:

Hej!

Vad är Myom?

Lycka till med Ul imon :)

Myom är en godartad tumör.

Dagens UL visade 6 folikler, fem av dem var 5-10 mm och en var 21 mm. Slemhinnan var 6 mm tjock, vilket var lite för lite, så jag ska på ny UL redan på cyklusdag 8.
  • mini72
    mini72 skrev 2016-01-24 19:06:22 följande:

Jag har startat min första IVF via privat klinik för 4 dagar sedan (Gonal F) och ska på UL imorgon. Opererad för myom för tre år sedan, vilket sannolikt är något som varit i vägen för tidigare graviditet. 43 år, sambo och inga barn, bosatt i Norge.

Hoppas på det bästa!

Glömde skriva att jag har kort protokoll och ett s.k. testförsök. Sprutorna startade den 21/1. :)
  • mini72
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-25 19:02:09 följande:

Vad menar du med testförsök?

Eftersom förundersökningen gått bra, så hänger resultatet förmodligen på kvalitén på äggen, pga att jag har passerat åldersgränsen på kliniken vi går till. De vill ändå ge oss en chans med IVF och kallar detta för ett testförsök. Det är ett fullvärdigt försök med IVF, som vi inte kan göra annat än hålla tummarna för!
  • mini72
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-25 20:10:26 följande:

Resultatet hänger väl alltid på kvalitén på äggen. Mer eller mindre då. Men okej. Hoppas det går bra för er! Lycka till!

Helt ovetande har jag i många år haft en godartad tumör, som blivit 6 cm stor när den opererades för tre år sedan. Därför är jag tacksam över att allt annat bortsett från kanske dåliga ägg, skulle vara vårt hinder. Lycka till själv! :)
  • mini72
    mini72 skrev 2016-01-25 21:56:04 följande:

Helt ovetande har jag i många år haft en godartad tumör, som blivit 6 cm stor när den opererades för tre år sedan. Därför är jag tacksam över att allt annat bortsett från kanske dåliga ägg, skulle vara vårt hinder. Lycka till själv! :)

"Allt annat" var ju en märklig formulering... :D Kan man skylla på hormoner? :D
  • mini72
    Libra1 skrev 2016-01-26 13:36:17 följande:

VUL imorgon för mig. Är på sprutdag 6 idag. Spännande!!! :)

VUL för mig med imorrn! Är på sprutdag 7 idag och gjorde ett VUL igår (6 äggblåsor). Hade ett AMH-värde på mindre än 1, så känns bra med tät uppföljning!

Lycka till imorrn!
  • mini72
    LM1970 skrev 2016-01-27 03:57:37 följande:

Hej!

ursäkta att jag tränger mig på som "karl" i detta forum....

vi skall göra ivf (korta protokollet) jag har x antal barn från ett tidigare förhållande och ett från nuvarande (flera år sedan) men efter det har det inte viljat ta sig.

nu närmar sig ÄP och dom senaste gånger vi varit intima så har jag inte lyckats "komma". känner mig extremt misslyckad och stressad över detta. till saken hör att inom våran familj så pratar man inte om sådana sakar (intima saker). 

Paniken är stor tänk om jag inte lyckas "leveerar" min del när det är dax för äggplock?

Ett alternativ är ju att mannen lämnar prov som blir fryst ned tills det ska användas. Det kanske lättar lite på stressen?
  • mini72

Gårdagens VUL visade 3 äggblåsor på 7-10 mm, samt en betydligt större på 30 mm. Den största tror de kan vara en cysta eftersom slemhinnan inte växt, utan den är fortfarande 6 mm. Nu ska jag i tillägg till Gonal F och Orgalutran också börja med Menopur, för att få bättre växt.

Nästa VUL blir på måndag och då reser vi till kliniken, istället för att göra ultraljud på det lokala sjukhuset.

Försöker hålla huvudet högt och fortfarande hoppas!

• mini72
    Pipam skrev 2016-01-30 15:22:22 följande:

Då har vi sprutstart båda två idag! Jag har blandat menopuren nu så den står och väntar. Hur noga är det med exakt samma tid varje dag? Hur mycket får det avvika?

Vilken tid har ni valt och hur har ni tänkt då?

Kliniken sa att sprutorna ska tas innan klockan 12:00 varje dag och att det var viktigt att det blev samma tid, så jag tar mina (Gonal F, Orgalutran och Menopur) kl. 08:00. Det har hänt att det blivit 10-15 minuter skillnad ett par gånger.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016