• mini72

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Queen5683 skrev 2016-02-09 23:56:42 följande:

Hur många är i ruvningsfasen idagsläget..?

Jag är inne på min fjärde ruvardag idag, spännande men ack så nervöst ;)

Vet inte om det finns ett ruvar-uttryck här i Norge, det glömde jag fråga om. Vilken dag börjar jag räkna? Hade ET fredag den 5/2, så vi ligger väl likt? :)

Det vara ju bara så spännande i förra veckan, med både VUL, ÄP och ET. Nu är allt bara en lång väntan, men det viktigaste är ju att allt känns tryggt. Dagarna går sakta tycker jag! TD 19/2 :)
  • mini72
    Nicka skrev 2016-02-10 06:15:37 följande:

Börjar bli lite smått orolig, inget omslag på ägglossnings testet.. Är på dag 17 idag.

Har ringt Carlanderska, så dom ringer upp under förmiddagen.

Jag körde ägglossningstest från oktober 2015 till januari 2016 och fick positivt en gång, vilket var samma dag jag först kom till IVF-kliniken. De där testerna kan göra en mycket fundersam, lycka till! :)
  • mini72
    lallallalla skrev 2016-02-10 07:02:22 följande:

Då hade jag sagt ruvardag1 på lördag.

Vad kul, du hade et på fredag, Queen på lördag och jag på söndag. :)

Åhh, jag håller med om långsamheten. Till och från klättrar jag på väggarna. Och vet samtidigt att för varje dag blir rastlösheten större. :P

Kliniken sa bara att så länge äggen utvecklas och allt går som det ska, så betyder det att de kläcks 5-6 dagar efter ET, och fäster sig. Jag har haft en morgontemp på 36.4° i 6 dagar i sträck, men idag på RD5 steg den till 36.6°. (Min medeltemp ligger på runt 35.6°.) Vågar mig inte på att tolka detta, men jag minns att jag läst nånstans på nätet, att när man blir gravid så höjs kroppstempen. :)
  • mini72
    Queen5683 skrev 2016-02-10 07:24:08 följande:

Då ligger du en dag före mig, du är nog på ruvardag 5.

va kul då ligger du, jag och iallallalla efter varandra.

Håller tummarna för oss alla tre :)

Ja verkligen! Det här har vi förtjänat! <3
  • mini72
    lallallalla skrev 2016-02-10 08:13:13 följande:

Ja, jag har också läst nåt sånt. Fast jag är nog väldigt okunnig inom tempandet. Påverkas inte tempen av alla hormoner som vi stoppar i oss då?

Jag försökte tempa för några år sen, men min kurva så ut som Himalaya, så jag gav upp. Det var lite coolt att se din kurva dock. Mycket stabil. :)

Det har varit mycket upp och ner ja, men det jag lärt mig av min temp, är att samma dag som mensen kommer så sjunker den 0,5-1° jämfört med dagen innan, och vid ägglossningen stiger den ca lika mycket jämfört med dagen innan.

Jag har aldrig varit stabil, eller skjutit hormoner tidigare, men det här är ju mitt första IVF- och gravidförsök. Jag tippar att kroppen reagerar som den ska. Spännande! :)
  • mini72

RD6 - Någon mer som plötsligt fått blodådror på brösten som blir tydligare för varje dag? Blev lite paff när jag såg det först. Dessutom vaknar jag på morgnarna runt 5 och är jättekissnödig. Min App menar att jag har BIM om 3 dagar, så blir glad om jag slipper den. Kroppstempen ligger stabilt hög. :)

• mini72
    celavie1 skrev 2015-10-25 09:57:52 följande:

Hej

Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.

Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen

Egentligen vill jag bara säga att jag är evigt tacksam för att det du skrivit i detta forum, träffade vid ett simpelt Google-sök. Skönt att få dela erfarenheter med kvinnor som är där också jag plötsligt befinner mig. Klem fra Norge! :)
  • mini72
    Mariana79 skrev 2016-02-13 06:29:54 följande:

Beklagar loppi :(

Jag uppdaterar listan och tar bort mig själv från den, samt lämnar nu tråden. Från botten av mitt hjärta så önskar jag er alla ett stort lycka till!

Kram och tack för allt!

God fortsättning önskar jag dig!
  • mini72

RD8 och jag har äntligen tatt den sista lilla dosen av Ovitrelle-sprutan! Hoppas nu att kroppen gör sitt, så ska jag bara fortsätta med de andra stödmedicinerna i pillerform... TD om 6 dagar, är jag gravid ska jag fortsätta stödbehandlingen en vecka till efter det.

Mår grymt bra och har ett härligt jobb som lärarressurs med 6-åringar:

S: -Har du kjærest?

Jag: -Ja det har jag.

S: -Da er jo du også mamma!

Jag: -Nej, för jag har inte barn.

S: -Åh???

(Tänkte för mig själv: "Men jag jobbar med saken!")

• mini72
    lallallalla skrev 2016-02-14 08:11:13 följande:

Hihi.. jag väckte mannen med världens bästa alla-hjärtans-dag-present idag!!!

Gratulerar! Vilken fantastisk gåva! Lycka till! :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016