• mini72

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Libra1 skrev 2016-01-30 19:08:22 följande:

Man måste ta sprutorna på kvällarna!!! 2 timmar +-.

Nejdå, det står t.o.m på pasientetiketten på mina förpackningar att det är före kl. 12.
  • mini72
    Libra1 skrev 2016-01-30 20:52:53 följande:

Var går du? Jag har gjort detta 6 gånger nu och varje gång säger kliniken att de ska tas på kvällen.

Jag bor i Norge. Kliniken heter Medicus.
  • mini72
    Libra1 skrev 2016-01-30 20:57:18 följande:

Då har de inte samma regler som i Sverige.

Nej visst är det märkligt! Speciellt som flera här reagerar... Man börjar ju undra! :)
  • mini72
    Libra1 skrev 2016-01-30 20:57:50 följande:

Kolla länken! :)

Tack! Ja det står ju där, men vad ska jag säga annat än vid undersökning, i telefonsamtal och på etiketten så är det innan kl. 12 som gäller här. Det har funkat bra med att vara i aktivitet efter sprutorna, och jag har haft noll biverkningar. Idag var första gången jag gick och la mig efteråt och då blev jag lätt illamående. :)
  • mini72
    Libra1 skrev 2016-01-30 21:05:49 följande:

Står det morgon då? De menar inte innan 12 på kvällen? De kliniker jag gått på säger att det är viktigt att ta dem på kvällen. Du kanske ska höra med din klinik igen? Jag har aldrig hört talas om någon som tar de på morgonen.

Fast det mest viktiga är att man tar de ungefär samma tid varje dag. :D

Ja det är morgonen, annars 24:00. Det är muntligt besked också och nu har jag kommit så långt som sd10. :)
  • mini72

Efter VUL idag är jag glad att vi kommit ett steg vidare och inatt kl. 24 ska jag ta ägglossningsspruta! Förhoppningsvis 4 ägg som ska plockas på onsdag.

Kanske vi har tur jag och norrmannen? :)

• mini72
    Libra1 skrev 2016-01-30 20:52:53 följande:

Var går du? Jag har gjort detta 6 gånger nu och varje gång säger kliniken att de ska tas på kvällen.

Idag tog jag upp frågan direkt med kliniken och de svarade att det finns kliniker som menar att sprutorna ska sättas på kvällen, men att just de jag går till menar att morgonen är bäst. :)
  • mini72
    BK1986 skrev 2016-02-02 08:26:58 följande:

I vanliga fall går veckor så fort. Nu drar sig tiden långsamt framåt. Jag har bestämt mig för att ta ut glädjen lite i förskott och tänka att det kommer ta sig. Samtidigt är det en liten balansgång eftersom det känns som att fallet blir hårdare om mensen kommer. Det är en sån berg- och dalbana av känslor och förhoppningar ända från stunden man söker hjälp.

Hur känner och tänker ni andra?

Man är ju både glad och rädd samtidigt. Jag har inte ens vågat skriva upp mig på listan här, ifall man jinxar... Jag är ju 43 år gammal och det kan avgöra allt, men vi är positiva och gör high-five för alla steg vi klarar!

Jag frågade kliniken om de hade några råd till mig för att öka chansen, och jag fick besked om att ta Folsyra GraVitamin samt att hålla blodcirkulationen igång. :)
  • mini72

Är färdig med äggplock - 7 äggblåsor och en cysta. Två ägg väntar nu på nästa steg. Ingen smärta tack och lov! :)

• mini72

Första dag efter äggplock och jag har nu påbörjat stödbehandling med Progynova och Lutinus.

Kliniken ringde för att checka att jag tar medicinerna, samt berättade att mina båda ägg är befruktade, så nu håller vi tummarna för att båda sätts tillbaka imorgon eftermiddag! :)

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016