• mini72

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

lallallalla skrev 2016-02-04 11:20:21 följande:

Vad kul att båda befruktades. Hoppas det fortsätter gå bra nu!

Blir också nyfiken på vad Progynova är?

Iskristall skrev 2016-02-04 10:44:49 följande:

Å vad tummarna hålls! vad är progynova?

Tack! :)

Progynova är östrogenabletter som ska hjälpa att förbereda slemhinnan för embryotransfer. Tar en på morgonen och en på kvällen. :)
  • mini72
    stajlish skrev 2016-02-04 22:31:48 följande:

Så kul o se hur de blir starkare för varje dag! Kan fortfarande inte fatta att det är sant! :) Håller alla tummar och tår för er andra här inne :) Hoppas ni snart har ert plus! 2016 ÄR vårt år! 

Jag tänkte precis på dig och hur det går! :)
  • mini72

Nu är vi hemma igen efter en 5 timmar lång bilresa från kliniken. Idag fick jag tillbaka mina båda ägg som blivit 4-celliga på 2 dagar. Det var aldrig nåt problem med att få två tillbaka, vi sa att vi önskade det och då fick vi det.

Imorgon ska jag börja med sprutor igen, för att öka mina chanser. Det blir små doser ("3 klick") av Ovitrelle i 8 dagar och dessutom ska jag ta Progynova och Lutinus helt tills kliniken ger besked. För övrigt vill de att jag lever som normalt och är i fysisk aktivitet. Om 5-6 dagar ska äggen ha runt 90 celler och fästa sig.

Den 19 februari ska jag ta blodprov för gravtest, men eftersom det är en fredag, så tyckte de att jag kan ta en urintest ifall jag inte klarar att vänta till måndag på resultatet.

• mini72
    Iskristall skrev 2016-02-06 10:02:32 följande:

Grattis till återföringen! Nu håller vi tummarna att en eller bägge! vill stanna hos er!

Tack! :)
  • mini72
    celavie1 skrev 2016-02-06 08:44:25 följande:

Vad bra att du fick föra tillbaka båda. Trodde nästan de vägrade det i Sverige. Grattis! Håller tummarna för att det ska gå bra!

Tack! Ja vi är så glada! Men jag bor och gör behandlingen i Norge. Vet att vi är ett undantagsfall, så man känner mycket tacksamhet för att få 2 ägg tillbaka. Jag kommenterade till läkaren att jag är så förvånad över hur bra jag mått under hela behandlingen, men han svarade bara att det beror ju på att han ordinerat rätt medicin och riktig dosering för mig. De sa också att mina ägg såg väldigt bra ut, trots att jag är 43. :)
  • mini72
    Queen5683 skrev 2016-02-05 23:43:27 följande:

Hoppas att det fäster, håller tummarna! :) Ska du börja med sprutor igen..? det finns så många olika sätt och göra ivf på, blir aldrig klok på den här.

Ja, alla pasienter får ju indivinduell behandling, men jag tycker också att det känns lite udda att jag får andra instruktioner än flera här i forumet. Det skiljer sig tydligen mellan Sverige och Norge, men vi har ju alla samma mål, även om vägen dit är krokig! :)
  • mini72
    lallallalla skrev 2016-02-06 07:38:45 följande:

Vad kul! Grattis! Och vad skönt att ni också fick två tillbaks utan diskussion. :)

Vad olika alla behandlingar är.Fast det känns ändå lite skönt tycker jag. Då kan man ju byta klinik om man känner att man vill prova nåt annat.

Tack! Igår fick vi bekräftat att kliniken ser detta som ett vällyckat försök, vilket gör att om det blir behov för det, så får vi göra om till en 3-pack med IVFbehandling.

Kan inte annat än tänka positivt nu! :)
  • mini72

Jag har tatt basaltempen, (den temperatur som kroppen har innan jag kliver ur sängen på morgonen), varje dag i 4 månader nu, och så fyller jag i en App och får diagram över detta. Det som är lite spännande att se nu, är att tempen har stigit med en hel grad och legat stabil sedan ET.

För övrigt ska jag hålla mig undan tidig graviditetstest och hellre invänta svar på blodprovet.

• mini72
    lallallalla skrev 2016-02-07 07:39:09 följande:

Vad coolt! Men vad betyder det? Och vad är det man letar efter med tempandet? Jag trodde det hade med ägglossning att göra. Är det kliniken som bett dig göra det?

Oj, fel av mig! Tempen min har varit stabilt 1 grad högre sedan morgonen efter äggutplockning.

Anledningen till att jag börjat kolla detta, är att min kropp kommit i ett tidigt stadie av övergångsåldern och hormonerna for upp och ner som en berg-och-dalbana, vilket också kroppstemperaturen gjorde. Jag ville ta reda på hur just jag fungerade, och därför började jag föra statistik och försöka hitta mönster vid mens och ägglossning. Vi har ju målet om att få barn, och nu har jag tydligen skitbråttom?!
  • mini72
    mini72 skrev 2016-02-07 06:45:03 följande:

Jag har tatt basaltempen, (den temperatur som kroppen har innan jag kliver ur sängen på morgonen), varje dag i 4 månader nu, och så fyller jag i en App och får diagram över detta. Det som är lite spännande att se nu, är att tempen har stigit med en hel grad och legat stabil sedan ET.

För övrigt ska jag hålla mig undan tidig graviditetstest och hellre invänta svar på blodprovet.

Oj, fel av mig! Tempen min har varit stabilt högre sedan morgonen efter äggutplockning. :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016