lallallalla skrev 2016-02-07 08:54:22 följande:
Haha, du är lika knäpp som jag. ;)
Innan vi började med ivf och hade försökt i ett år utan att nåt hände så köpte jag ett storpack äl-stickor. Sen testade jag dygnet runt i en vecka, tre cykler i rad. Jag vet inte vad jag ville få ut av det. Men det kändes som att man hade nån slags kontroll. Nu vet jag i alla fall att toppen på stegringen brukar komma runt 14-tiden. :))
Men jag förstår inte att du börjat komma i övergångsåldern? Ni har ju fått bra respons på er ivf.
Haha, kan hända jag är snäppet knäppare eftersom jag flyttat till Norge? :)
Från juli till oktober förra året försvann min mens, och jag som varit som en klocka hela livet med cyklus på 25 dagar, tänkte första månaden att jaja, den kommer väl nästa cyklus... Men det dröjde 103 dagar! Besökte runt den tiden en privatklinik för VUL som sa att sannolikheten var att detta var ett mycket tidigt stadie av övergångsåldern. Läkaren såg att jag hade 7 äggblåsor och förutspådde att mensen som var så himla sen, skulle komma inom 2 veckor, vilket den också gjorde. Den cyklus jag fick då var bara 19 dagar. Nästa 25. Då tog vi kontakt med den kliniken jag går till nu, för att få prova IVF. De ville absolut inte ge mig några förhoppningar, utan då vi startade IVF fick vi flera gånger höra att det var risk att jag hade dålig äggreserv med dålig kvalitét.
Jag har opererat ut en godartad tumör för tre år sedan och den misstänker de har legat ivägen för graviditet. Eftersom den var väldigt stor, så kan det hända jag haft den i så länge som 7 år, något som gjort att kroppen har gett mig hormonella besvär, men jag har inte blivit undersökt för att kolla hormonvärdena förrän nu vid denna IVF. Jag kände att jag mådde konstigt, men förstod inte att det var fel på mina hormoner. Nu med facit i handen fattar jag vad det handlar om. :)