• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Minimasken
    ivfbullen skrev 2016-04-07 13:28:56 följande:

Jaha ok! Ja det låter ju rimligt.
    Ostimulerad känns ju bäst för då slipper man ju alla hormoner och grejer. Håller tummarna för er!
    Här är det samma, manlig faktor. På ett sätt skönt för tror det hade varit svårare om det hade varit något med självaste livmodern osv. Men ändå. Så orättvist när det finns flera som blir gravida på en gång utan att vilja det!
    Ja ibland är livet inte rättvist.

Men men, nu ska vi klara detta!!! Allesammans <3

Jo vi sa det imorse när jag fick minus att det är orättvist när vi som inget annat just nu vilja ha en bebis och försöker heltiden vara positiv och glad för alla som lyckas men svårt i stunden ibland! Följer även din blogg nu ska försöka uppdatera min med men inte haft orken, tror det är positivt att bara få skriva av sig och vara anonym samt berätta för andra hur det känns och går till.
  • ivfbullen
    Minimasken skrev 2016-04-07 14:55:40 följande:
    Jo vi sa det imorse när jag fick minus att det är orättvist när vi som inget annat just nu vilja ha en bebis och försöker heltiden vara positiv och glad för alla som lyckas men svårt i stunden ibland! Följer även din blogg nu ska försöka uppdatera min med men inte haft orken, tror det är positivt att bara få skriva av sig och vara anonym samt berätta för andra hur det känns och går till.
    Ja det hjälper en hel del att bara skriva av sig. Nu har jag bara bloggat i två dagar men märkte redan igår kväll när jag skrev om mitt MA och försök nr 2 - wow vad det hjälpte. Plötsligt kändes det som att jag kunde gå vidare med denna eskimå på ett annat sätt <3
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 18:26:14 följande:
    Fantastiskt!
    Hej, 

Hur går det för dig? Har du skapat en ny tråd?
    Kram 
    Loppan
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-06-05 16:26:18 följande:
    Hej, 

Hur går det för dig? Har du skapat en ny tråd?
    Kram 
    Loppan
    Hej vännen. Fint att höra från dig. Vi har paus över sommaren, börjar fjärde försöket i höst. Allt har gått åt skogen. Tre försök förbrukade och ingen graviditet i sikte. Så det är tungt. Är inte mycket på familjeliv just nu. Kommer väl tillbaka mer när man är inne i det igen. Hoppas det går bra för er <3
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-05 17:46:58 följande:
    Hej vännen. Fint att höra från dig. Vi har paus över sommaren, börjar fjärde försöket i höst. Allt har gått åt skogen. Tre försök förbrukade och ingen graviditet i sikte. Så det är tungt. Är inte mycket på familjeliv just nu. Kommer väl tillbaka mer när man är inne i det igen. Hoppas det går bra för er <3
    Så trist alltså! Hänger kanske på i den andra tråden om jag orkar. Ha en fin svensk sommar och ta nya tag till hösten! Kram
  • Amie77

Lycka till då det är dags igen för er båda! Dessa trådar är verkligen ett stöd då man är mitt inne i en process, men jag förstår också att en paus kan behövas.

• angiiee

Hejsan! Hoppar in här då jag och min man planerar ivf till hösten hos cvl i uppsala, någon fler här som har gjort hos dom som kan dela med sig sina erfarenheter hos dom?
    Kan kort berätta min bakgrund till varför det blir ivf. Gjorde en bukoperation när jag var 10 månaders bebis och med det bidrog det till ärrbildningar på båda äggledarna. Har nyligen gjort titthålsoperation då läkaren tog bort delar på båda äggledarna ( han kunde inte riktigt ta bort hela då det var så mycket sammanväxningar på ledarna och äggstockarna) så dom har ingen koppling till livmodern så det ska inte störa med nå vätska när vi ska påbörja med ivf. Om 3 veckor ska jag även genomgå hysteroskopi för att ta bort skiljeväggen i livmodern. 
    jag är 25 och min man är 26 och vi har varit med varandra sen 2008 och det var inte förrän förra året då vi började fundera varför vi aldrig blev gravida och sökte hjälp. Det har varit en jobbig resa men samtidigt känns det som att det är snart nära förhoppningsvis. 

• Amie77

Jag har goda erfarenheter av CvL. Mycket bra mottagande, olika läkare varje gång dock, men det har inte jag brytt mig om. Snabba svar på mail vid frågor etc.

Resultat: har gjort 3 IVF och 1 FET hos dem.
    Plus på stickan: 3 gånger
    Barn: en son
    Nu gravid med lillasyster i vecka 18.

Jag har inget dåligt att säga om CvL faktiskt.

• angiiee

@amie77

Åh vad roligt, vad skönt att höra :)

Vet du eller någon annan hur det fungerar med att landstinget bekostar behandlingen. Någon sa till mig att man måste ha varit skriven på samma adress i två år men vi har ett distansförhållande just nu då jag pluggar i Stockholm men är klar slutet av året och han kvar i Västernorrland.

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016