• UppsalaElinor

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hejhej :) , hoppar in i tråden med en liten fråga, jag är på sprutdag 6, korta metoden, idag har jag fått blodblandad flytning. Någon som känner igen sig eller vet vad det kan bero på? :-/

Har googlat runt men hittar igen riktig förklaring :(

• UppsalaElinor

Tack för svar, jag har kikat i biverkningarna för Bemfola och orgalutran men hittar inget. Har inte fått något svar från kliniken ännu, får se imorgon om det finns några äggblåsor på vul :-/ Har blödigt även idag, håller tummarna att det går att slutföra ivf trots de.

• UppsalaElinor

Nej jag kör den korta med endast sprutor och det är mitt första försök, har endometrios. Började fundera på om jag varit för "aktiv" och borde tagit det lugnare, har dock inte tränat eller promenerat något. Ser er vardag ut som vanligt fram till äggplock? Jobbar ni mindre? Nu i efterhand så har jag nog inte fått så mycket information ifrån kliniken, tur att man fråga här inne, men börjar bli lite nojjig över blodet :-/

• UppsalaElinor

Svaret jag fick igår ifrån kliniken när dom gjorde vul, var att slemhinnan kunde blöda av hormonerna och det var ett tecken på att äggen inte var redo att plockas, så jag får fortsätta i 6 dagar till. Jag har också dragit ner på kaffet och har märkt hur mycket jag verkligen dricker på en dag, skrämmande! Tusen tack för tipsen, nu har jag roddat i schemat så att jag är ledig två veckor efter äggplock. :)

• UppsalaElinor

Ägglossningspruta imorgon, söndag och äggplock tisdag :) hur många stora äggblåsor hade ni på senaste/sista vul? :) ( behöver inte svara om det känns för privat)

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016