• StillAlive

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Många sidor i detta ämne. Tänkte höra om det är någon som går hos RMC Linköping? Ska dit i slutet på feb. Vi är två tjejer som ska försöka få barn... Saken är den att min mens är beräknad till veckan efter besöket :( blir nog tajt att börja redan då :(

• StillAlive
    loppi skrev 2016-02-13 11:34:16 följande:

Listan:

Anki75, 40 år. Inväntar 2.a försöket.

Loppi, 39 år. London. Inväntar 2:a försöket.

BK1986, 29 år. Inväntar 2:a försöket.

Regnbågsdröm: Långt protokoll. Inväntar 3:e försöket.

Celavie1, 39 år. IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan. ÄP 27 jan ET 29 jan TD 14/2

Libra1, 39 år. IVF6, Väldigt långt protokoll, sprutstart 21/1, ÄP v5?

Iskristall, 39 år. IVF2. Kort protokoll. Sprutstart 29/1. VUL 4/2, ÄP 8/2 TD 26/2

Pipam, 25 år. IVF1. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. Sprutstart 30/1. Avbruten stimulering 8/2.

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 8

Nicka, 34 år. Försökt bli gravid i ca 6 år. Fet i mitten på feb

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF1. Spraystart vecka 7.

Fredag, 37år. Icis, korta programmet. Start denna vecka

Mama5, 42år. IVF3, långt protokoll, spraystart 30/1

MariaC, 32 år. IVF1, långt protokoll, Spraystart 24/2, preliminärt Mikro-tese och äggplock 30/3.

Gravida:

Stajlish, 31 år, FET v.3. - BF 12/10

Jewel, 32 år. Syskonförsök 1. ÄP 25 jan, ET 27 jan. BF 16 oktober.

vi väntar på att komma igång med första ivf-försöket.
  • StillAlive

Själv går jag och väntar på att mensen ska komma.... 3 mensdagen blir det styrka 100 av Gonal-F, pga många äggblåsor (ca25 på varje sida).

• StillAlive

Köp cb digital

Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-10 09:44:06 följande:

Vet inte vad jag skall tro. Skall ju ha haft ägglossning må eller tisdag förra veckan. Alltså 9-10 dagar sedan. Tog ett test nu på morgonen mest på skoj. Ett väldigt svagt test som man ser i alla vinklar men inte vill vata med på kort. Tänkte det är ett spökstreck och tog ett till. 2 streck på den med. Kan det vara sant? Att vi lyckats? Vågar man tro på de 2 testen. Är från testlagret.

Har massor med fler test av andra sorter men vill gärna vänta med dem.

Vad tror ni?

• StillAlive
    Fame skrev 2016-03-10 19:13:43 följande:

Här är en till som kör IVF i vår :) Väntar bara på mensen så ska vi köra igång på tredje dagen. Aldrig har den veckan varit så efterlängtad ;) Vi går i Linköping. Första försöket! 

Vi går också i Linköping RMC :) började med sprutorna den 5/3. Vilken läkare ska ni till?

Om du har instagram kan du följa oss där: ivf_resan

Lycka till :)
  • StillAlive
    Fame skrev 2016-03-13 11:09:20 följande:

Skoj! Jag har för mig att hon heter Karin Gunnarsdotter, har träffat henne en gång men minnet e bra men kort ;) Var inte säkert att vi skulle få henne nästa gång (äggplocket) men jag hoppas det för fick förtroende för henne. Hade läst lite om en del som var missnöjda med bemötandet i Linköping innan så var lite nervös men hon var jättebra tyckte jag. Ska kolla er på insta :) Jag bloggar påivfknyttet.blogspot.se men har bara hunnit tre inlägg än då vi precis är i startgroparna med nedreglering. Lycka till!! 

Karin är bra :) finns tre (kvinnliga) läkare som pysslar med ivf. Susanne (tror ja hon hette), Karin och Elizabeth. Alla är kanon!!

Det som jag tycker är lite minus med RMC är att ssk är så otrevliga i telefonen när man ringer och pratar med dom... :/ fast det är bara en/ngr få individers fel. Huvudsaken är att läkarna är bra som man träffar mest tycker ja :D
  • StillAlive

Nu är man ruvare, dag 1. Försöker o inte tänka så mkt på det hela, men svårt.

Instagram: ivf_resan

• StillAlive
    Dipsy skrev 2016-03-20 11:12:14 följande:

Stillalive: härligt...fick du tillbax en eller två? hur många celler?

Fick tillbaka ett. Antal celler vet jag inte, men det utvecklades normalt och såg jättefint ut baserat på antal dagar.
  • StillAlive
    jooo skrev 2016-03-21 21:34:24 följande:

Heej tjejer! Jag håller på med första försöket på rmc I linköping. Är på sprutdagar 9, ska ta ovitrelle imorgon och äggplock på skärtorsdagen :)

Spännande! Vilken läkare går du hos? :)
  • StillAlive

Ah okej. Aa går hos RMC Linköping. Tyckte Susanne var den trevligaste av de tre.

Följ vår resa på instagram: ivf_resan

jooo skrev 2016-03-26 18:53:00 följande:

Elisabeth Nedstrand :) går du också på rmc linköping? Fick två embryon tillbaka..tyvärr va båda bara 3 celliga. Så nu är de en lång väntan och annars nytt försök förhoppningsvis med fler ägg än förra.

• StillAlive

Ja det för jag, rd11.

jooo skrev 2016-03-29 19:23:42 följande:

Ok spännande! Ruvar du också? Är så lång väntan..ruvardag 3 idag:P

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016