• loppi

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hejje allihopa,

Vi betalar inget i England.. inte en sekin tills jag fyller 40, några månader kvar! Och detta är vårt första försök och inga barn tidigare! Käkat massa vitaminer och aminosyrer för bättre ägg kvalite i 3 månader (bla DHEA & Q10). Går nu på Microgynon och skall på scan för att kolla tjockleken livmoder hinnan .. antar jag att det heter på svenska. Sedan håller vi tummarna att den är bra för att börja med FSH... nervöst och roligt på samma gång!

Lycka till

• loppi
    eagle87 skrev 2016-01-01 23:47:14 följande:
    Hej vart i England bor du? Får ni ivf genom nhs? Bor också i England
    Hej,

Bor i London och går på Assisted conception unit på Kings College Hospital i Denmark Hill! Och du? Har lågt äggantal och en skruttig äggledare kvar efter 2 MF. Skall bli spännande att se om jag lyckats boosta antal ägg och kvalite. Studier visar på att DHEA och Q10 skall hjälpa överlägset så vi hoppas verkligen. Känner att kroppen reagerat iaf, hemsk pms och mycket mer mens än på år.
  • loppi
    eagle87 skrev 2016-01-01 23:47:14 följande:
    Hej vart i England bor du? Får ni ivf genom nhs? Bor också i England
    Glömdes skriva, ja vi går via NHS. Sjukhuset verkar mycket bra och har nya fina lokaler. Lyckas vi inte så fortsätter vi nog där året ut iaf privat. Vet ännu inte men jag har läst att vi kan välja antal embryo (max 2), om vi får några att sätta in. Jag är mest rädd att ev embryo skall vandra tillbaka och sätta sig i min dåliga äggledare så vi kommer be om att återinföra två om vi har möjligheten.

Hur langt har du kommit i IVF processen?
  • loppi

skummat igenom tråden och vill bara säga: vitaminer och aminosyror skall man ta i minst 3 månader för att det skall ge någon effekt på äggen. Det tar nämligen så lång tid för dem att mogna. I England blir man uppmanad att äta Proxceed, svin dyr vitamin och aminosyra blandning, så jag valde att äta ingredienserna separat och tjäna mer an 50%  i kostnad - detta innebär dock en satans massa piller varje dag.

Detta äter jag:
    Pregnacare (multivitamin) och Omega-3
    DHEA - skall man inte ta om man har PCOS (75mg, bättre och fler ägg)
    Q10 - 600mg per dag. Ger bättre ägg. är cellernas power generator.
    vitamin d - 35 ug/dag, bättre IVF resultat.
    L-arginine 500 mg - ökar blodflödet i äggstockarna och livmodern
    L-carnitine 500mg - hjälper åldersrelaterad infertilitet.
    Acetyl-L-carnitine  250mg - ser till att carnitin är högt i gravidieten.
    N-acetyl-Cysteine  100 mg - mot PCOS, Endometriosis och ökar chans för graviditet.
    Beta Carotene 6mg- skyddar äggen mot fria radikaler.
    B-6 50mg  - jag är vego och har låga järnvärden.
    achidophilus tablett - för vaginal hälsa 300 miljoner bakterier kan inte ha fel ;)

• loppi
    Iskristall skrev 2016-01-02 10:54:08 följande:
    Tack för din lista och mängd på "ditt" recept!

Jag tar Q10 sen en tid tillbaka, men kanske väldigt för liten dos om man läser din dos. Jag har tagit 200mg/dag. Kanske ska öka lite då?
    Dosen fyller proxceed receptet. Däremot är järnet, DHEA, Q10 och achidofilus extra. 

De kliniska studier som gjorts har de tagit 600 mg Q10- och det är därför jag tar den dosen. Googla så får du se. Det är därför den rekommenderas av IVF läkare.
  • loppi
    Iskristall skrev 2016-01-02 13:42:15 följande:
    Jo, det var längesen jag googlade på Q10 nu. Tyckte jag såg lägre doser än 600mg. Men jag ska göra ny googling! Det blir ju väldigt dyrt med så hög dos?!
    celavie1 skrev 2016-01-02 12:16:09 följande:

Vi har inte barn sedan tidigare. Vi hoppas nu på ett första på ålderns höst.....

Bättre sent än aldrig, försöker jag tänka! Men jag har ju velat haft barn länge, bara inte rätt partner som dykt upp. Hoppas vi lyckas nu!
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4071761/

sök på 600 så kommer det upp
  • loppi

fick Ok på livmodern och skall börja med Menopur för första gången den 13 Januari.. och gosh! Sedan också Cetrorelix den 17 januari! Spännande, men också lite mycket hopp i en basket, jag känner att jag inte vågar vara för positiv..

• loppi
    loppi skrev 2016-01-06 19:24:17 följande:

fick Ok på livmodern och skall börja med Menopur för första gången den 13 Januari.. och gosh! Sedan också Cetrorelix den 17 januari! Spännande, men också lite mycket hopp i en basket, jag känner att jag inte vågar vara för positiv..

fick börja på 450 iu pa Menopur! Är lite skrajsen för överstimulering..
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-06 19:40:04 följande:
    Jag gör också det. Känner samma. Men ska på mitt första UL imorgon efter 7 dagar. Men tänker att jag förra gången, då jag hade gonal, var sjukt svårstimulerad. Sprutade 12 dagar med start på 250. Först när jag var uppe i 450 började det hända grejer. Men vi får se imorgon hur det ser ut. De har ju ändå koll. Och får du för ont så ring kliniken! Hur långt har du kommit i din behandling? Gjort försök tidigare då antar jag eftersom du börjar så högt?
    Nej, detta är mitt/vårt allra första försök, men jag bor i London, och de har säkert andra "regler" sedan hör jag också till dem som blir 40 inom några månader.. och har/hade sjukt låga äggvärden ;)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016