• loppi

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

anki75 skrev 2016-01-27 20:32:03 följande:
    Jag ska hålla tummarna för dej!
    Tack! Kan behövas..
    Annars blir det nya tag!
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 21:11:40 följande:
    Har hört 60 procent på 3 försök. Men då gills ju frysförsök och så också, vilket vi aldrig får. Risken finns att vi inte kan göra fler än 3 försök då jag inte hittar någon privat klinik som gör IVF med donerade spermier. Verkar bara vara inseminationer.

Hoppas du får tillbaka ett ägg imorgon. Annars slutar det som vårt första försök. Vi var lyckliga över att vi vårt andra försök åtminstone fick in något. Det är ett viktigt steg. Hoppas för dig. Kram!
    Vilket skit! Men nu när singlar skall få göra IVF i Sverige måste de ju ändra sig.
    Eftersom det är mina ägg som är gamla så kommer vi försöka någon gång till, annars blir det försök med donerade ägg helt enkelt!

Sköt om dig!

- 2 MF i bagaget så jag vet att det känns!
  • loppi

Ett liter "perfekt ägg" sitter nu i livmodern! Första gången jag ruvar någonsin, spännande!

• loppi
    stajlish skrev 2016-01-28 17:16:04 följande:
    Grattis! När är TD?
    Jag får det till 9 Feb! 
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-28 09:36:25 följande:
    Ja jag vet som sagt inte. Men när jag googlar så hittar jag ingen privat klinik som har IVF med donerade spermier. Är det donator är det bara insemination. Som om man inte kan ha "två problem" liksom.
    Lagen kommer att träda i kraft 2016-04-01 . Tyvärr har inget sagts om att även privata kliniker ska få rätt att hantera donerade könsceller.

texten kommer härifrån: enkrokigresa.wordpress.com/
  • loppi
    Mariana79 skrev 2016-01-29 11:49:10 följande:

Ååååååååååå maj gaad... Ikväll startar vi med menopur! Nervös, glad, rädd och förväntansfull...

Det kommer gå fint! Det är nu man är glad om man har en liten "valk" på magen.. :)! Glöm inte släppa valken när sprutan är inne, innan ni sprutar in Menopuren, det kan göra lite ont annars. Hände iaf på mig. Det gör 98% inte ont. Men visst man blir lite nervös innan.

Lycka till
  • loppi
    celavie1 skrev 2016-01-30 10:57:51 följande:

Vårt lilla ägg blev det inget med. Fick beskedet igår. Det blev inte befruktat trots bra spermaprov. Kändes som någon dött. Ville fan slå sönder något och skrika. Hade nog gjort det om jag inte varit på jobbet. Istället tvingade jag mig att le och försöka avsluta det mest brådskande. Fick höra att jag såg sjuk ut av en kollega. Tänkte svara att Ja jag är svårt sjuk i själen just nu! Men hummade istället fram något om migrän. Jag vet ju att man inte ska hoppas för mycket, framförallt inte från första försöket, men det hjälps inte. Jag är en sådan människa med för många känslor! Ska kontakta sjukhuset på måndag och höra om de har någon idé om fortsättning.

Har läst alla era inlägg och ömsom gläds och gråter åt våra vedermödor. Man blir ödmjuk av det här....

Vad tråkigt!  Ledsen för din skull. Ta hand om er.

G
    år själv och väntar på att något skall hända här. Varför skulle jag/ vi ha tur nu liksom. Det har hänt så mycket skit de senaste åren.
  • loppi
    stajlish skrev 2016-01-30 17:00:00 följande:

Vad tror ni? Första tjuvtestet på RD7...har testdag om en vecka egentligen... visst är där ett svagt streck!??? Vågar knappt tro att de är sant...

Ojojoj! Modig du är. Inte svagt streck alls, det är ta mig sjutton starkt :)

Hade inte vågat testa .. känner mig otroligt ödmjuk inför processen. Varje dag är en "blessing" och jag tar inget för givet !

• loppi
    Frmid skrev 2016-01-30 17:53:10 följande:
    Jag gjorde äggplock i torsdags, 28/1. Magen är lika svullen som innan ???? folk har nog redan börjat undra på mitt jobb, lär knappast blir bättre ifall jag ser ut så här på måndag ????
    Säg det är pasta-baby .. ;) 

Konstigt det d
    är, jag vart nog inte alls direkt svullen.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016