• loppi

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Nicka skrev 2016-02-03 09:01:55 följande:

Nu sitter jag och väntar på Vul,ska börja med ägglossningstester vilken dag som helst nu :)
    Sen är de bara att vänta på glada "gubben" och sen Fet :)

Nickasworld.blogg.se

Vi stöttar varandra i grupp här och du är inte delaktig i något samtal, så iaf jag tycker att du borde sluta göra reklam här. Det passar sig inte.
  • loppi
    Libra1 skrev 2016-02-03 09:38:13 följande:
    Reklam? Vad menar du? Hon ska ju göra en frysåterföring!!!

Spännande Nicka!!! Jag håller tummarna!!! :)
    jag upplever det som att personen ifråga inte deltar i några inlägg alls! Utan mer är intresserad av att sprida sin blogg. Jag tycker det är osmakligt.

• loppi
    Libra1 skrev 2016-02-03 10:44:51 följande:
    Det är väl inte osmakligt??? Det är ju frivilligt att läsa bloggen. Den handlar ju om IVF. Jag skriver också blogg och adressen hamnar under mina inlägg här när jag skriver från datorn. Glad
    Jag tycker att det är det i ett forum som jag förknippar med så mycket laddade känslor. Alla har vi rätt till vara åsikter, du som jag.

Jobbar med design och webb så jag vet hur länkningar fungerar. 
  • loppi
    Nicka skrev 2016-02-03 10:57:05 följande:
    Jag är inne här och läser flera gånger om dagen, har dock inte själv haft så mycke att uppdatera om men kommer att göra FET troligtvis i slutet på nästa vecka :)
    Gör inte reklam för min blogg, vill man läsa så gör man de annars är de bara att låta bli..
    Blir ledsen när jag läser vad du skrivit..
    Min tanke var inte att såra dig. Men jag är direkt och rättfram som person. Dina få  inlägg framstod som konstiga tyckte jag och därför ifrågasatte jag. Tonen var kanske onödigt hård.  
    Jag var tvungen att fortsätta dialogen för att jag blev ifrågasatt. Det blir aldrig bra när "drevet" går och andra skall försöka föra någon annans talan. 
    Lycka till
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-03 15:37:37 följande:
    Hur kan du ha haft 3 äggblåsor och 5 ägg? Det är helt orimligt då äggblåsor inte kan innehålla mer än ett ägg. Ett ägg eller tomma är de. Menar du 5 äggblåsor och 3 ägg? Annars har nog någon sagt fel till dig. Det kan ju däremot dyka upp fler blåsor som de inte sett på vul tidigare.

För övrigt tycker jag du gör rätt med folk som bara vill länka sina bloggar. Jag blir också irriterad
    Nu blir jag själv förvirrad! Fick gå tillbaka till min "blogg" & titta. 
    Nej, första gången jag scannade så hade jag 4 äggblåsor, en var lite liten så de trodde bara det skulle bli 3. När jag sedan var där, så var det 5 ägg helt plötsligt. Men ett av dem var omoget, 2 hade för mycket DNA, en utvecklade sig för snabbt och 1 var ett "toppen" ägg. Däremot kan hon som scannat säkert sett fel, hon verkade inte helt 100 från början när hon inte kunde hitta min andra äggstock... 

Tack för stödet, tjejer i grupp är inte alltid helt lätt för den som råkar ha en egen åsikt. Jag är inte en sådan som låtsas vara snäll och sedan ge passiv-aggressiv kommentarer, bättre att vara rak från början. Man såg direkt svansen agera, sådant är riktigt läskigt tycker jag! 
  • loppi
    Pipam skrev 2016-02-04 13:55:50 följande:

Gjort mitt VUL nu på sprutdag 6. Jag själv kunde se ca 4-5 äggblåsor på varje sida.. Hon sa att de inte var så stora än men att vi skulle ha lite is i magen och fortsätta samma dos över helgen. 112 menopur och 0,25 orgalutran.

Kände mig nästan besviken... Hade ju hoppats att hon skulle se mer, eller säga mer. Hon kikade och sa typ att vi får kolla på måndag igen. De verkar vara livrädda att jag ska bli överstimulerad.

Men det det är ju jättemånga äggblåsor! Det går säkert fint, de växer allt till sig.

• loppi

Ruvdag 7 och "molvärk" i nedre regionerna... får se om det håller sig till testdag 9 Feb. 

• loppi
    kvillis skrev 2016-02-04 19:31:53 följande:

Gjorde insättning ont? Tog det lång tid?

Jag, har problem med torrhet och de använder inte någon salva när de sätter in grejen som håller det öppet där nere.. så för mig kändes den biten lite. Men införandet känns inte alls. Det är magiskt. Maken var med och vi såg varandra djupt in i ögonen tills de visade oss när de sprutade in det i livmodern. Mycket spännande process..
    Jag gick direkt till jobbet efter och gjorde proceduren på lunchen!
  • loppi
    kvillis skrev 2016-02-04 19:31:53 följande:

Gjorde insättning ont? Tog det lång tid?

glömde skriva ingreppet tar kanske  6-10 min...
  • loppi
    BK1986 skrev 2016-02-04 20:55:21 följande:
    RD 6 här. Fick mensvärk idag som typ "stack till" och sen gick över. Kan lika gärna vara en fis på tvären, men man analyserar ju ALLT. ;)

Håller tummarna för att din molvärk är ägget som fastnat och börjat växa. :) Har du 9/2 som officiell testdag?
    Ja, de sa räkna 14 dagar från ÄP... och det är den 9/2.
    Har dock fått 2 MF och vågar nog inte bli allför positiv förrän ev barn är ute.
    Nu har det lagt sig lite, får såna otroliga känningar av progesteronet.
    Får tro på det bästa, fis eller annat ;)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016