-
Precis min man skulle också varit utomlands nästa vecka, men med förmodat äggplock sa han till sin arbetsgivare och det var inga problem. En annan person fick åka helt enkelt.celavie1 skrev 2016-01-18 19:58:22 följande:Dubbelkolla med din läkare först så du får en bra bild över när det kan bli. Jag vet ju inte om hur din mans arbetssituation ser ut men finns det ingen möjlighet att han kan hoppa över denna tjänsteresa? Hur tycker han det känns och resa? Har han provat att prata med sitt jobb om det? För min del så skulle jag åka på en kurs denna vecka utomlands men valde att skjuta upp den eftersom det var så oklart när jag skulle på kontroller och hur jag skulle må av behandlingen. Jag kände att jag inte orkade fokusera på kursen samtidigt som detta. Min chef var väldigt förstående och stöttar mig verkligen i detta. För mig var detta rätt val känner jag nu.
-
Imorgon gör jag mitt första ultraljud!!! Ahh fan vilken väntan och antiklimax! Vi hoppas på några fina ljuva äggblåsor så det kan bli ett plock snart. Overkligt.
-
Så lugnande ord! Fint att läsa och bra att ha i bagaget.Regnbågsdröm skrev 2016-01-19 21:52:06 följande:Oroa dig inte!!
Vid vårt första försök hade jag tre äggblåsor. De var 3 mm. Alltså TRE MILLIMETER. I princip obefintliga med andra ord. Vi höjde dosen. Vid UL 2 hade de växt till 7 mm. Dvs fortfarande jättesmå. Vi maxade dosen till 450 (började på 200 eller 250, minns inte riktigt) och efter totalt 12 dagars sprutande så var äggen mogna nog för att plockas ut. Och fler blåsor hade också bildats. Vid det plocket togs 7 ägg ut. Sen blev det ingen återföring då inget klarade sig av 3 befruktade. Men summan av det hela kvarstår - äggblåsorna kan absolut växa! Det är vanligt att man behöver justera dosen! Det löser sig! Kram!
Hur går ruvningen? -
Update:
Innan vi blev beviljade IVF såg man bara en follikel vid ett UL.
Idag efter 7 dagars Menopur 450 och 3 dagar med Cetrorelix har jag 4 stycken folliklar. 2 på höger och 2 på vänster. Varderar har 16 och sedan en 11 och en 12, antar att det är mm. Skall tillbaks igen på fredag för ett till scan och förmodat plock på Måndag. De sa att det var framförallt de 3 större som de fokuserade på i nuläget. Så dåblir det till att bli "sjuk" i några dagar. Hur länge tar de för dem att föra ihop färska ägg och spermier, glömde fråga. Får ta det på fredag med dem.
Ikväll firar vi med hemgjorda våfflor på svenskt vis. Känns hoppfullt. Min tidiga mens spelade tydligen ingen roll i sammanhanget, gött! -
Tack! Ja, det är så spännande.Regnbågsdröm skrev 2016-01-20 17:02:04 följande:Vad härligt vännen! Allt som är ett steg i rätt riktning ska man glädjas åt!
Man brukar få veta dagen efter äggplocket hur många ägg som blev befruktade. Sedan två dagar efter äggplocket kan ett ägg som tidigast sättas tillbaka. Skulle gissa på att du får tvådagarsägg. Det fick jag!
Nu hoppas vi att det finns riktiga guldägg i de där blåsorna! Jag håller tummarna!
Attans, jag hade hoppats på max 3 dagars sjuka.. livet är bra komplicerat. Funkar det inte den här gången får jag säga till arbetsgivaren.
-
Välkommen till gruppen!Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-20 16:54:28 följande:
Hej
Hoppar in här om det är ok =)
Skall på mitt första besök på IVF stockholm den 3 februari efter att ha använt mig av vårdgarantin.Känns pirrigt som fasiken.
Har varit gravid en gång efter stimulering för några år sedan. Jag och min nuvarande man har haft oskyddat sex i 2 år och ingen stimulering under hösten har funkat denna gången :(
Nervös då min vikt ligger på gränsen och eftersom stimuleringen inte funkat . Hoppas verkligen detta skall funka och bli så smidigt som det kan
Vad spännande. Håll oss uppdaterade.. -
Det är vårt första försök! Som jag förstår det är det olika från Sverige och London. Läs på mycket, alla gör vi olika saker.Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-20 17:57:06 följande:Tack ????
Några tips för en nybörjare?
Jag äter massa vitaminer och aminosyror, dricker massa vatten, dricker ingen kaffe/te utom rooibos (inga coffein) och absolut ingen alkolhol. Men alla gör vi olika och det finns massa olika ideer om vad som är bra eller inte. Själv drar jag gränsen vid medecinsk forskning. -
Eftersom jag var så rädd att jag skulle ha noll ägg så började jag jag googla loss och tydligen är det inte helt ovanligt med dåliga reslutat. De brukar testa en annan medecin isådana fall eftersom man svarar olika på olika medeciner. Läste också att Menopur ger få men battre ägg, men vet inte om det stämmer.Adalia84 skrev 2016-01-20 21:28:08 följande:
Tack för peppande ord. Känns bättre idagmen vad drygt det är att kräva så hög dos. Har man ju inte så mycket mer att ta till sen om man fortfarande inte svarar liksom. Du körde korta va? Tror att jag blev nedreglerad sent för fick svetsningarna i princip när jag sprayat klart och då blir det ju en fördröjning på allt tänker jag..
Hoppas att lilla embryot mår bra hos dig! Vilken taktik ska du köra på gravtest? Vänta utsatt dag eller börja testa tidigt ?
-
Imorgon blir nästa gång och äggplock Måndag.. så otroligt spännande!Adalia84 skrev 2016-01-21 07:23:57 följande:
Hehe jag jobbar oxå Google men inte bra alla gånger:). När ska du tillbaka nästa gång?
-
Ja, men det blir lite varje gång som försvinner eftersom man måste få bort luftbubblorna! Jag, tänker så här, att det svinnet måste de räkna med annars skulle dosen vara högre..BK1986 skrev 2016-01-21 20:31:00 följande:
Alltså det här med Orgalutran... Nu är det andra kvällen i rad som det kommit ut en liten droppe ur sprutan när jag dragit bort skyddet från nålen. Är det någon annan som har samma erfarenhet? Kan det vara för att jag såg till att luften var längst upp?
Pratade med sköterskan i tisdags och hon underströk hur viktigt det var att få i sig allt. Men vad tusan ska man göra?