Lotten skrev 2015-10-25 07:59:47 följande:
Alla har rätt att bli gravida så jag tycker du ska tacka ja till jobbet :)
Tack för ditt stöd i frågan! Det hjälper verkligen med lite råd. Tänker exakt samma, kommer absolut inte tacka nej till jobbet pga att vi gör IVF, för man vet ju inte, kanske sitter jag här om ett år och fortfarande inte är gravid, och dessutom få ångra att jag inte tog jobbet.
Däremot har jag lite ångest just nu för lönen är tyvärr lägre på detta nya jobbet men det är ju mindre stress mm så kan vara värt det. Men såklart känns det tråkigt och skapar lite ångest att tacka ja till ett jobb med lägre lön precis innan ev graviditet med tanke på att jag kämpat hårt innan o när jag väl blir gravid kommer få lägre föräldrapenning. Men som sagt då är fördelen att jag mår bättre på jobbet o slipper hård psykisk stress.
Så mest ångest just nu över lägre lön precis när jag ska påbörja IVF. Hur hade ni gjort?
Kan tillägga att det handlar om ca 2000-2500 mindre (så det är ändå en del) men lönen jag blivit erbjuden är fortfarande förhållandevis "hög" på det nya jobbet (34 000), så det är inte dåligt ändå.. men har 36 500 på mitt nuvarande och vet att jag kommer gå över 37 000 till våren. Men samtidigt vet jag också att jag inom ett år kommer vilja byta jobb ändå så det är bara en tidsfråga och inte säkert jag hittar nytt jobb då heller med samma lön.
Hur tänker ni kring IVF och nytt jobb o ev lägre lön?
Förlåt om min fråga är lite off topic jag menar inte att skapa en ny tråd här i men tänker bara om någon har tips för det berör verkligen min IVF och tankar kring det i och med att det är första.