• lilsis

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Jag har bara en äggledare kvar och den fungerar inte. Har varit gravid två gånger med nuvarande sambo och det första var viabelt men satt i höger äggledare.

Har börjat korta protokollet, VUL två idag och då bestäms det om äggplock blir på fredag eller måndag. Hade fyra folliklar på höger äggstock och två på vänster. Har lågt AMH och små äggstockar så såpass många blåsor är över förväntan, förhoppningsvis har de ägg också!

• lilsis

VUL idag visade fortfarande 2 på vänster, 19 resp 28(!)mm.

På höger nu 6 folliklar 9-16mm.

Slemhinna 6.5mm i måndags, 7 idag.

IOM att vänster äggstock är så svår att nå prioriteras höger och därmed äp på måndag. S-Östradiol var 2348 idag, om det varit över 3000 hade det blivit äp på fredag.

Börjar få det bökigt med äggstockarna men jobbar färdigt den här veckan så kan jag vara hemma hela nästa på sjukfrånvaro utan intyg. Blir en pyttelön i november. Men värt det om det går bra

(Jag har ont av en normal ägglossning med en follikel så att flera ställer till besvär är rätt väntat!)

• lilsis

Klart att man är gravid efter ET och FET!

Sen om det fortsätter vara så är ju en annan femma.

Vi började i februari 2013, så det är ju ett tag sedan.

Jag berättar utan urskiljning, det är lättast för mig, orkar inte försöka vara tyst. Jobbet är informerat eftersom jag den hör veckan har behövt gå i från med kort varsel, har valt timpermis och nästa vecka sjukskrivning eftersom man inte får köra på äp-dagen och sedan lär jag både ha ont och vara för tankspridd för att räknas som trafiksäker.

• lilsis

Spolade livmodern och då även den kvarvarande äggledaren. Kändes inget.

Om en timme är det dags för Pregnyl.

• lilsis

Jag gjorde min utredning på Linné men LUL har inte kö så nu är det Ackis för hela slanten.

• lilsis
    Tjorven1980 skrev 2015-10-18 13:26:47 följande:

Vi går också på linne, påbörjade en utredning på mama mia men tyckte inte att de var bra och bytte därför till linne. I och med att vi gjort utredningen där och ett antal försök med letrozole valde vi att fortsätta där även med ivf. Är även du från Stockholm?

[/

Bor i Uppsala. Valde Linne för att jag gissade att det skulle ta längre tid att få komma till Ackis.

Ackis har ingen kö heller :)
  • lilsis
    HJohannesson skrev 2015-10-18 11:55:42 följande:

Har lite dålig koll, vad är pregnyl? :)

Ägglossningsspruta :) Finns några olika.
  • lilsis
    reginaw skrev 2015-10-19 14:17:31 följande:

Nu behöver jag lite hjälp och stöd

Fick precis ett samtal och blev erbjuden en fast tjänst på 75% och kommer som det ser ut att börja redan nästa måndag.

Tog första hormonsprutan igår och vill helst inte avsluta behandling men känns så fel och börja nytt jobb och bli gravid på en gång om vi lyckas på första försöket.

Hur skulle ni ha gjort?

Ta jobbet förstås.
  • lilsis

Orgalutran tar man för att kroppen inte ska ägglossa spontant. Så den får alla.

Äp idag. 4 ägg innan de räknat färdigt, vet inte slutresultatet.

Gjorde ont men inte outhärdligt. Mest ont på vänster ner de tryckte undan myomet.

• lilsis
    ina skrev 2015-10-19 21:46:43 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här! Är igång med vår första IVF på sprutdag 3 (kör korta protokollet) och har vul på torsdag. Spännande och nervöst! Vi har en liten kille på drygt 1,5 år som blev till genom insemination (5e försöket) men nu gör vi privat finansierad IVF för att slippa hålla på och försöka lika länge. Bor i Nyköping men kommer göra äggplock och återföring på linnékliniken.

Hur tänker ni ang sjukskrivning dagarna efter äggplock och återföring? Man ska ju kunna "leva som vanligt" vad jag förstått men hur mår man egentligen? Orkar man göra ett bra jobb? (Jobbar inom vården)

Känns bra att vi är flera som kan följa och stötta varandra! Jag hade stor glädje av familjeliv när vi kämpade med sonen också ????

Jag sjukskrev mig hela den här veckan, äp igår och jag har ont idag också, hade inte kunnat jobba.

ET gör inte ont men jag vill nog ligga på rygg ett tag :p Tänkte tävla min ponny på lördag men vi får se.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november