Tjorven1980 skrev 2015-10-13 13:23:45 följande:
Vet inte än när jag ska börja med nässprayen. Får se vad bm säger på fredag. Vill komma igång nu, så förväntansfull och samtidigt nervös. Orolig för eventuella biverkningar, att man ska må dåligt under tiden. Men det får det vara värt.
Vilken långdragen process det låter som för er innan ni tog er dit ni är idag. Måste säga att jag är imponerad över hur snabbt och smidigt det gått för oss. Vi var på första läkarbesöket 1 september sen hade vi ett återbesök två veckor senare. Tyvärr var vi tvungna att ställa in det och fick då komma 5 oktober istället. Då lämnade min sambo spermaprov som visade att han hade få spermier och beslut togs att IVF var aktuellt för oss. Sen frågade läkaren när vi ville börja och att vi hade rätt till att få det landstingsfinansierat
Vi var inställda på långa väntetider och hade beslutat oss för att betala ett försök själva under tiden som vi stod i kö. Så vi blev glatt överraskade!
Hoppas att det går bra med sprayen, du får berätta hur du mår och hur det känns. Är så nyfiken! Håller alla tummar att det går bra för oss nu och att det blir fina plus på stickan snart
Vet läkaren vad felet är så är det ju ingen idé att vänta, då går det fortare :)
Jag är ganska ung men så det brinner väl inte i knutarna heller.
Skönt för er att ni slapp stå i kö! Ivf går under vårdgarantin så egentligen ska man inte behöva vänta mer än 3 månader men jag ville komma igång med jobb efter sommaren så det passade bra att börja nu!
Jag är sjukt orolig för sprayen. Hoppas att jag slipper h ont i huvudet!
Jag börjar med sprayen dag 23 i min cykel! Så du får nog börja snart med :)