• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • hope88
    Nmg skrev 2016-11-11 23:03:07 följande:

Grattis hope88! Va roligt!! Äntligen

Vi gjorde oxå nipt test när var gravid tyckte det var värt pengarna!

Nu är lillpojken 2 månader.

Tack ja äntligen <3 Vi är så tacksamma!

Tycker också det var så värt det!

Åh så gosigt :) Går allt bra?
  • Nmg

Ja förstår det är Oxå så tacksamm att jag inte end blir irriterad när sovit för lite för man ville sååååå gärna ha barnet. Menar inte att andra som Inte gjort ivf inte vill ha barnet men eftersom man fick kämpa såå länge så blir det annorlunda

Det går bra, han växer så det knakar. Han var stor

När han föddes så han ör ju större nu! (Väldigt

Lång haha )

När har du bf??

hope88 skrev 2016-11-11 23:25:09 följande:

Tack ja äntligen <3 Vi är så tacksamma!

Tycker också det var så värt det!

Åh så gosigt :) Går allt bra?

• hope88
    Nmg skrev 2016-11-12 08:10:27 följande:

Ja förstår det är Oxå så tacksamm att jag inte end blir irriterad när sovit för lite för man ville sååååå gärna ha barnet. Menar inte att andra som Inte gjort ivf inte vill ha barnet men eftersom man fick kämpa såå länge så blir det annorlunda

Det går bra, han växer så det knakar. Han var stor

När han föddes så han ör ju större nu! (Väldigt

Lång haha )

När har du bf??

Förstår det man har ju längtat så länge och varit rädd att aldrig få komma dit så då känns sånt inte lika jobbigt längre kan jag tänka mig. Vi får kanske en extra dos tålamod i och med att vi fick kämpa extra mycket.

Gnäller aldrig över hur jag mår utan ser det som en del i av att äntligen få vara gravid :) Jag vart överstimulerad så har haft en hel del komplikationer men jag är ju ändå äntligen gravid och hoppas att det här ska gå bra <3

Haha okej men kul att han växer och att allt går bra :)

23e maj är han beräknad :)
  • cutepoison

Kul att höra att det gått bra för er! Har nog inte skrivit här sen tidigt i år :) Min pojke blev 3 månader igår och han väger 6385 g och är 61 cm lång! Tiden går så himla fort. För ett år sen trodde jag aldrig att detta skulle gå men då visste jag inte att ägget hade fäst!

• hope88
    cutepoison skrev 2016-11-12 09:02:48 följande:

Kul att höra att det gått bra för er! Har nog inte skrivit här sen tidigt i år :) Min pojke blev 3 månader igår och han väger 6385 g och är 61 cm lång! Tiden går så himla fort. För ett år sen trodde jag aldrig att detta skulle gå men då visste jag inte att ägget hade fäst!

Åh så härligt! Tiden springer fram :) Grattis till sonen!

Nä man tror ju aldrig man ska komma dit efter allt kämpande. Hoppas också jag kommer dit <3
  • Nmg

Usch va jobbigt att bli överstimulerad, nu får du äntligen njuta av graviditeten och att det blir en sommarbebis :). (

hope88 skrev 2016-11-12 08:42:39 följande:

Förstår det man har ju längtat så länge och varit rädd att aldrig få komma dit så då känns sånt inte lika jobbigt längre kan jag tänka mig. Vi får kanske en extra dos tålamod i och med att vi fick kämpa extra mycket.

Gnäller aldrig över hur jag mår utan ser det som en del i av att äntligen få vara gravid :) Jag vart överstimulerad så har haft en hel del komplikationer men jag är ju ändå äntligen gravid och hoppas att det här ska gå bra <3

Haha okej men kul att han växer och att allt går bra :)

23e maj är han beräknad :)

• Nmg

Grattis till sonen! Min är 2 månader och lika stor som din

Föressten verkar der som att många av oss fått/väntar pojkar?

cutepoison skrev 2016-11-12 09:02:48 följande:

• hope88
    Nmg skrev 2016-11-12 12:39:40 följande:

Usch va jobbigt att bli överstimulerad, nu får du äntligen njuta av graviditeten och att det blir en sommarbebis :). (

Ja lite smått hehe.. Mina äggstockar var så stora så den ena vred sig så det vart operation. Men nu är det bättre :) Precis <3
  • hope88
    Nmg skrev 2016-11-12 12:40:40 följande:

Verkar som så =))
  • cutepoison
    Nmg skrev 2016-11-12 12:40:40 följande:

Alla jag känner som gjort IVF har fått pojkar. Kanske bara är en slump? :p
  • Nmg

Samma

Här!

cutepoison skrev 2016-11-12 15:54:40 följande:

Alla jag känner som gjort IVF har fått pojkar. Kanske bara är en slump? :p

• hope88
    Iskristall skrev 2016-11-15 21:10:24 följande:

Här kom en IVF-flicka iallafall. Så de finns!

De finns där ute de små ivf tjejorna ;)
  • lilsis

Pojke här med. BF 21/3.

Men sambon har tre pojkar sedan tidigare så det var ganska väntat.
  • Nmg

Grattis! Vilken fin bild

lilsis skrev 2016-11-17 17:21:10 följande:

Pojke här med. BF 21/3.

• Iskristall
    lilsis skrev 2016-11-17 17:21:10 följande:

Pojke här med. BF 21/3.

Grattis!
  • Tjorven1980

Inte varit inloggad på länge och såg nu att det varit aktivitet i denna gamla tråd, kul????

30/8 föddes vår tjej, 51 cm lång och 4010 gram. En liten tjockis???? Snabb och smidig förlossning! Imorgon blir hon 4 månader, tiden går så fort.

Önskar er alla god fortsättning och ett gott nytt år!

• Nmg

Va kul min blir snart 4 mån oxå

Tjorven1980 skrev 2016-12-29 20:08:51 följande:

Inte varit inloggad på länge och såg nu att det varit aktivitet i denna gamla tråd, kul????

30/8 föddes vår tjej, 51 cm lång och 4010 gram. En liten tjockis???? Snabb och smidig förlossning! Imorgon blir hon 4 månader, tiden går så fort.

Önskar er alla god fortsättning och ett gott nytt år!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november