• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Tjorven1980

Önskar er lycka till med nästa försök. Håller alla tummar jag har att det lyckas nästa vändaGlad

• Iskristall
    hope88 skrev 2016-01-05 16:50:07 följande:

Hej nu är kanske denna tråd gammal då det var vi som gjorde ivf november/december men ser att några andra trådar är aktiva än för oss som inte lyckades denna omgång där vi kan forsätta prata i =)

Skapade också en tråd så heter vi som gör ivf 2 2016 tror jag den heter :D där ni gärna får hoppa in i ni som fortfarande fortsätter denna resa.

Kram på er

Ska leta upp din nya tråd hope88! Vill fortsätta hänga på
  • stajlish
    hope88 skrev 2016-01-05 17:10:15 följande:
    Det gör vi =) Ja verkligen! Tack och jag håller tummarna för ditt FET =) Kram
    Ska joina din nya tråd! :)

Kram
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2016-01-05 18:44:18 följande:

Önskar er lycka till med nästa försök. Håller alla tummar jag har att det lyckas nästa vända

Hur mår du nu? Landat i att du är gravid?
  • hope88
    stajlish skrev 2016-01-05 21:25:11 följande:

Ska joina din nya tråd! :)

Kram

Du är välkommen dit =) Kram
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2016-01-05 18:44:18 följande:

Önskar er lycka till med nästa försök. Håller alla tummar jag har att det lyckas nästa vända

Håll dom hårt ;) Hur mår du går allt bra? Kram
  • Tjorven1980
    Iskristall skrev 2016-01-05 21:46:42 följande:
    Hur mår du nu? Landat i att du är gravid?
    hope88 skrev 2016-01-05 22:23:44 följande:
    Håll dom hårt ;) Hur mår du går allt bra? Kram
    Jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid. Men det börjar sjunka in, sakta men säkertGlad Mår förvånansvärt bra. Har slutat med Lutinus och efter det mår jag så mkt bättre. Enda jag märker av är att brösten känns större och tyngre och bröstvårtorna är mörkare. Ont i magen har jag oxå lite då och då. Tycker jag har väldigt lite graviditetssymptom, börjar nästan tro att det inte finns nått i magen. Har känt mig mer gravid när jag inte varit gravidGlad 

Ska ringa kliniken imorgon då dom öppnar efter julstängningen igen. Förhoppningsvis får jag komma på ett VUL, har fattat det som att man brukar göra det när man gjort IVF. Då hoppas jag allt ser bra ut och allt blir lite mer verkligt.

• Nmg

Vilken vecka är du i? Jag har ringt till kliniken idagväntarnpå att de ska ringa upp så jag får boka tid för VUL. Kände inte heller så mycket symtom förän 1 januari då kom illamåendet. Har inte spytt men mår illa mest hela dagarna, försöker äta ofta så hag inte känner nåt. Kommer nog bli ganska överviktig om det här fortsätter så här. Haha försöker dock äta frukt o sånt. V6+6 nu.

Tjorven1980 skrev 2016-01-06 16:59:22 följande:

Jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid. Men det börjar sjunka in, sakta men säkert Mår förvånansvärt bra. Har slutat med Lutinus och efter det mår jag så mkt bättre. Enda jag märker av är att brösten känns större och tyngre och bröstvårtorna är mörkare. Ont i magen har jag oxå lite då och då. Tycker jag har väldigt lite graviditetssymptom, börjar nästan tro att det inte finns nått i magen. Har känt mig mer gravid när jag inte varit gravid 

Ska ringa kliniken imorgon då dom öppnar efter julstängningen igen. Förhoppningsvis får jag komma på ett VUL, har fattat det som att man brukar göra det när man gjort IVF. Då hoppas jag allt ser bra ut och allt blir lite mer verkligt.

• Tjorven1980
    Nmg skrev 2016-01-07 08:11:23 följande:

Vilken vecka är du i? Jag har ringt till kliniken idagväntarnpå att de ska ringa upp så jag får boka tid för VUL. Kände inte heller så mycket symtom förän 1 januari då kom illamåendet. Har inte spytt men mår illa mest hela dagarna, försöker äta ofta så hag inte känner nåt. Kommer nog bli ganska överviktig om det här fortsätter så här. Haha försöker dock äta frukt o sånt. V6+6 nu.

Gick in i vecka 6 igår, eller 5+1. Enligt mina beräkningar, har räknat äp som ägglossning och sedan lagt till 2 veckor. Vet inte om det är korrekt men så hittade jag någonstans att man skulle räkna. 

Fy för illamåendet. Så länge jag mår bra så är det bara att vara glad:)
  • Nmg

Haha ja precis passa på och njut medans du mår bra. Ja jag använder mig av familjelivs graviditetUträknare den verkar stämma exakt på mig. Har skrivit ÄPdatum som

ÄL.

Tjorven1980 skrev 2016-01-07 10:08:29 följande:

Gick in i vecka 6 igår, eller 5+1. Enligt mina beräkningar, har räknat äp som ägglossning och sedan lagt till 2 veckor. Vet inte om det är korrekt men så hittade jag någonstans att man skulle räkna. 

Fy för illamåendet. Så länge jag mår bra så är det bara att vara glad:)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november