• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-26 17:15:42 följande:

Okej. Hoppas det stannar av. Vi ska ringa på måndag.

Hoppas det stannar av! Inge kul med blod när man är gravid inte.
  • Tjorven1980

Ruvardag 7 idag. Har en otrevlig känsla av att min mens är på väg. Lite ont i magen, som en svag mensvärk. Hoppas innerligt att det är en felaktig känsla. Vill bara att tiden ska gå. På vilken dag har ni andra fått er mens? Det är 12 dagar sedan jag tog ägglossnignssprutan. Brukar få mens 12-14 dagar efter positivt ältest. Svårt att veta när den ska komma efter alla sprutor och hormoner som tillförts till kroppen.

• FruJohanna

Vi lyckades inte heller på detta försök. Vi hade ju våra aningar ganska tidigt och sedan kom mensen på beräknad dag och ett minus på testdag. Har fått tid med läkaren i mitten av januari, så nästa försök blir tidigast i februari... Trist men nu hämtar vi krafter under januari och håller tummarna för att det går bättre nästa gång. Håller tummarna för er som ruvar och såklart för er som lyckats få ett plus!

• hope88
    Lotten skrev 2015-12-26 16:24:03 följande:

Ni som plussat!! Har ni blött något i början av er graviditet utan att det lett till missfall?

Har som mensvärk nu och kommer lite blod :(

Det verkar vara väldigt vanligt med blödningar i början av graviditeten pga av hormoner m.m. så tror absolut inte att det är någon fara. Och mensvärken är nog bara växtvärk <3 Men förstår oron men allt är säkert som det ska. Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-26 18:44:49 följande:

Jo, jag blir kvar! Även om vi måste ta en paus en månad så vill jag ju veta hur de går för alla andra. Och höra hur tex din graviditet fortskrider

Ja man vill ju följa varandra på vägen =)

Vet ni när din sambo skulle få besked om op på ett ungefär?

Kram
  • Nmg

Vad roligt! Då fortsätter jag hänga kvar här, vill oxå

Följa dig

Iskristall skrev 2015-12-26 18:44:49 följande:

Jo, jag blir kvar! Även om vi måste ta en paus en månad så vill jag ju veta hur de går för alla andra. Och höra hur tex din graviditet fortskrider

• hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-26 18:51:22 följande:

Ruvardag 7 idag. Har en otrevlig känsla av att min mens är på väg. Lite ont i magen, som en svag mensvärk. Hoppas innerligt att det är en felaktig känsla. Vill bara att tiden ska gå. På vilken dag har ni andra fått er mens? Det är 12 dagar sedan jag tog ägglossnignssprutan. Brukar få mens 12-14 dagar efter positivt ältest. Svårt att veta när den ska komma efter alla sprutor och hormoner som tillförts till kroppen.

Behöver inte vara mensen. Håller tummarna för dig! Antingen är det växtvärk eller progestronet som ger biverkningar. Jag hade också molvärk från några dagar efter ET. Även om det inte tog sig för mig behöver det inte betyda mens för dig.

För mig stämde menscykeln trots ivf. Har en 28 dagars cykel och fick mens idag på dag 28. Ruvardag15. Började lite igår som det brukar göra en dag innan och så färskt blod idag. Så det kan nog både bli som en normal menscykel trots alla hormoner och för andra kan det säkert skjutas upp för m.m.

Håller tummarna stenhårt för plus!

Kram
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-26 18:51:22 följande:

Jag fick spottings/blodblandade flytningar från RD13 och sen kom mensen igång på RD16. Samma dag som jag hade TD. Jag brukar aldrig få spottings innan mensen sätter igång i vanliga fall. Håller tummarna för dig att mensen håller sig borta!
  • Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-26 18:48:55 följande:
    Hoppas det stannar av! Inge kul med blod när man är gravid inte.
    Nä det känns inte alls kul. Men skulle det leda till tidigt missfall så tycker jag nog att det borde ha börjat blöda mer än vad det gör nu. Det kommer ju inget i trosskyddet tex. Utan bara när jag torkar mig.

Vi ska ringa imorgon :) får se vad de säger.
  • Lotten
    FruJohanna skrev 2015-12-26 20:40:07 följande:

Vi lyckades inte heller på detta försök. Vi hade ju våra aningar ganska tidigt och sedan kom mensen på beräknad dag och ett minus på testdag. Har fått tid med läkaren i mitten av januari, så nästa försök blir tidigast i februari... Trist men nu hämtar vi krafter under januari och håller tummarna för att det går bättre nästa gång. Håller tummarna för er som ruvar och såklart för er som lyckats få ett plus!

Tråkigt :(
    Håller tummarna för nästa försök <3
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november