• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • hope88

Usch var med om något så obehagligt för en stund sen!

Stod i duschen och helt plötsligt känner jag ett extremt illamående och yrsel. Blev så svag att jag kände sätter jag mig inte ner nu så svimmar jag. Satte mig ner och allt fortsatte snurra, öronen susade och kroppen kändes helt lealös. Låg med huvudet mellan benen i säkert 5-10 min innan jag orkade resa mig.. Har aldrig hänt förut!

Min förkylning?

För varmt i duschen?

Lågt blodtryck helt plötsligt?

Ingen aning men det var så obehagligt! Mår bättre nu..

• Tjorven1980

Vill gnälla lite...

Lutinus, ogillar den så mkt. Kladdigt och äckligt. Nu har jag blivit hårt i magen oxå, kan inte gå på toaletten. Jag har varit och handlat katrinplommon och laxerande tabletter till natten. Längtar efter att få känna mig normal. Så enkelt det är för männen detta med ivf. Min sambo sa att han tyckte det var jobbigt att lämna spermaprov, höll på att klappa till honom. Tur för honom att han själv kom på vad han saGlad

Nåväl, när jag väl får mitt plus kommer det att vara värt all medicinering och biverkningar. Är på ruvardag 3, tror jag. Hade insättning i lördags så jag räknar söndag som dag 1. Tog ett gravtest idag för att kolla om ägglossningssprutan gått ur vilket den hade. Så nu släpar sig tiden fram.

• Iskristall

Läskigt hope88!

Jag har börjat få färgade flytningar nu. Antar mensen sätter igång idag eller i morgon

• hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-22 15:53:49 följande:

Vill gnälla lite...

Lutinus, ogillar den så mkt. Kladdigt och äckligt. Nu har jag blivit hårt i magen oxå, kan inte gå på toaletten. Jag har varit och handlat katrinplommon och laxerande tabletter till natten. Längtar efter att få känna mig normal. Så enkelt det är för männen detta med ivf. Min sambo sa att han tyckte det var jobbigt att lämna spermaprov, höll på att klappa till honom. Tur för honom att han själv kom på vad han sa

Nåväl, när jag väl får mitt plus kommer det att vara värt all medicinering och biverkningar. Är på ruvardag 3, tror jag. Hade insättning i lördags så jag räknar söndag som dag 1. Tog ett gravtest idag för att kolla om ägglossningssprutan gått ur vilket den hade. Så nu släpar sig tiden fram.

Nä lutinus är inte roligt! Men vad gör man inte för det där efterlängtade pluset =) Har använt lutinus i 11 dagar nu och har blivit så öm runt öppningen inte så skönt det heller. Kan svida ibland också.

Haha ja de ska inte gnälla över att de får lämna provet direkt med tanke på allt vad vi genomgår men sen är nog ovissheten lika jobbig för dem som för oss.

Håller tummarna för plus =) När fick du TD?
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-22 15:54:44 följande:

Läskigt hope88!

Jag har börjat få färgade flytningar nu. Antar mensen sätter igång idag eller i morgon

Ja verkligen så obehagligt :/

Åh nej! Så länge det inte störtblöder som vid mens finns chansen kvar! Jag hoppas än! Mina färgade flytningar kommer och går. Nu har det inte kommit något sen imorse. Skumt. Ditt kanske också avtar.
  • Nmg

Jag blev jättyr när jag tog lutinus. Det kanske inte vara en biverkning då? Annars kan det oxå bli så om det är för varmt i duschen kan jag tänka mig.

hope88 skrev 2015-12-22 15:36:38 följande:

Usch var med om något så obehagligt för en stund sen!

Stod i duschen och helt plötsligt känner jag ett extremt illamående och yrsel. Blev så svag att jag kände sätter jag mig inte ner nu så svimmar jag. Satte mig ner och allt fortsatte snurra, öronen susade och kroppen kändes helt lealös. Låg med huvudet mellan benen i säkert 5-10 min innan jag orkade resa mig.. Har aldrig hänt förut!

Min förkylning?

För varmt i duschen?

Lågt blodtryck helt plötsligt?

Ingen aning men det var så obehagligt! Mår bättre nu..

• Nmg

Usch för lutinus. Kan de liksom inte göra de grejerna smidigare?

Tjorven1980 skrev 2015-12-22 15:53:49 följande:

Vill gnälla lite...

Lutinus, ogillar den så mkt. Kladdigt och äckligt. Nu har jag blivit hårt i magen oxå, kan inte gå på toaletten. Jag har varit och handlat katrinplommon och laxerande tabletter till natten. Längtar efter att få känna mig normal. Så enkelt det är för männen detta med ivf. Min sambo sa att han tyckte det var jobbigt att lämna spermaprov, höll på att klappa till honom. Tur för honom att han själv kom på vad han sa

• Tjorven1980
    hope88 skrev 2015-12-22 16:10:58 följande:
    Nä lutinus är inte roligt! Men vad gör man inte för det där efterlängtade pluset =) Har använt lutinus i 11 dagar nu och har blivit så öm runt öppningen inte så skönt det heller. Kan svida ibland också.

Haha ja de ska inte gnälla över att de får lämna provet direkt med tanke på allt vad vi genomgår men sen är nog ovissheten lika jobbig för dem som för oss.

Håller tummarna för plus =) När fick du TD?
    3/1 har vi testdatum. Får se om jag kan hålla mig till det...

Absolut är ovissheten lika jobbig för männen, det tror jag absolut. Tror även min sambo mår lite dåligt för att det är jag som måste genomlida allt det fysiska så han är lite extra snäll nuHjärta
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-22 16:13:25 följande:

Jag blev jättyr när jag tog lutinus. Det kanske inte vara en biverkning då? Annars kan det oxå bli så om det är för varmt i duschen kan jag tänka mig.

Kan säkert vara en biverkan men borde ju ha fått det tidigare då kanske? Har ju kört det i 11 dagar nu. Ja för varmt kanske usch vet inte obehagligt var det iaf.. hoppas det inte kommer tillbaka
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-22 16:16:49 följande:

3/1 har vi testdatum. Får se om jag kan hålla mig till det...

Absolut är ovissheten lika jobbig för männen, det tror jag absolut. Tror även min sambo mår lite dåligt för att det är jag som måste genomlida allt det fysiska så han är lite extra snäll nu

Spännande! Som tur är kommer det lite dagar ni under jul och nyår som leder in tankarna på annat. Försök sysselsätta er för ruvartiden tycker jag har varit mest påfrestande. Så segt!

Jag kunde inte hålla mig. Testade idag på RD11 och fick minus. Kanske för tidigt men ställer in mig på mens. Testar igen om några dagar om inte mensen kommit.

Ja det är ju det. Det tycker min man också. Han slipper ju allt det fysiska men det är skönt att de fina som stöd för oss i detta <3
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november