• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-28 12:32:26 följande:

Tummarna hålls alltid!

Mina med! =)
  • Tjorven1980
    hope88 skrev 2015-12-28 11:46:13 följande:

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

Låter bra! Ladda för nästa omgång. Håller alla tummar att det tar sig i januariGlad
  • Tjorven1980
    Lotten skrev 2015-12-28 07:52:33 följande:

Missfall. Vaknade nu och blöder mycket mörkt blod. Tog ett test och inte ens ett svagt sträck visade sig!

Fy va tristRynkar på näsan
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-28 13:41:30 följande:

Låter bra! Ladda för nästa omgång. Håller alla tummar att det tar sig i januari

Ska göra det =) Tack så mycket! Och jag håller mina tummar för plus för dig!! =)
  • Nmg

Va bra! Håller tummarna

hope88 skrev 2015-12-28 11:46:13 följande:

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

• Linny83
    Lotten skrev 2015-12-28 07:52:33 följande:

Missfall. Vaknade nu och blöder mycket mörkt blod. Tog ett test och inte ens ett svagt sträck visade sig!

Skickar en styrkekram.
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-28 14:26:20 följande:

Va bra! Håller tummarna

Tack =) Hoppas du mår bra i din graviditet <3
  • Tjorven1980

Ruvardag 10 idag. Satte in ett 3 dagars embryo lördag 19/12.
    När kan man göra gravtest och få ett tillförlitligt resultat? Vill testa på nyårsafton, dvs på ruvardag 12. Är det onödigt eller kan det ge ett korrekt resultat?

Vet inte om jag har några symptom, Lutinus gör ju att man känner sig lite märklig. Men har lite ont i magen till och från, trött, lite ont i skallen då och då, igår kom ett svagt illamående, varm ena stunden för att sen börja frysa. Drömmer väldigt mycket och konstigt. Lättirriterad, mer än vanligt:) Graviditetssymptom eller inte har jag inte en aning om. Har lovat mig själv att inte känna efter så mycket. Men det är ju lättare sagt än gjort...

• FruGrävling
    Tjorven1980 skrev 2015-12-29 11:20:59 följande:

Ruvardag 10 idag. Satte in ett 3 dagars embryo lördag 19/12.

När kan man göra gravtest och få ett tillförlitligt resultat? Vill testa på nyårsafton, dvs på ruvardag 12. Är det onödigt eller kan det ge ett korrekt resultat?

Vet inte om jag har några symptom, Lutinus gör ju att man känner sig lite märklig. Men har lite ont i magen till och från, trött, lite ont i skallen då och då, igår kom ett svagt illamående, varm ena stunden för att sen börja frysa. Drömmer väldigt mycket och konstigt. Lättirriterad, mer än vanligt:) Graviditetssymptom eller inte har jag inte en aning om. Har lovat mig själv att inte känna efter så mycket. Men det är ju lättare sagt än gjort...

Du får ta mitt svar med en nypa salt för jag testade ju väldigt tidigt (RD 5 med blasto) men nog tycker jag att man borde kunna lita på testen RD 12. Jag menar 12+3 är ju 15 dvs 15 dagar efter ägglossningen. Om man har en lutealfas på 14 dagar (vilket ju är skolboksexemplet även om det ju inte stämmer på alla) ja då är det ju faktiskt en dag efter förväntad mens.

Men det är klart helt ute är man ju inte förrän testdagen även om jag personligen skulke känna mig rätt säker redan då.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november