Tjorven1980 skrev 2015-12-29 11:20:59 följande:
Ruvardag 10 idag. Satte in ett 3 dagars embryo lördag 19/12.
När kan man göra gravtest och få ett tillförlitligt resultat? Vill testa på nyårsafton, dvs på ruvardag 12. Är det onödigt eller kan det ge ett korrekt resultat?
Vet inte om jag har några symptom, Lutinus gör ju att man känner sig lite märklig. Men har lite ont i magen till och från, trött, lite ont i skallen då och då, igår kom ett svagt illamående, varm ena stunden för att sen börja frysa. Drömmer väldigt mycket och konstigt. Lättirriterad, mer än vanligt:) Graviditetssymptom eller inte har jag inte en aning om. Har lovat mig själv att inte känna efter så mycket. Men det är ju lättare sagt än gjort...
Du får ta mitt svar med en nypa salt för jag testade ju väldigt tidigt (RD 5 med blasto) men nog tycker jag att man borde kunna lita på testen RD 12. Jag menar 12+3 är ju 15 dvs 15 dagar efter ägglossningen. Om man har en lutealfas på 14 dagar (vilket ju är skolboksexemplet även om det ju inte stämmer på alla) ja då är det ju faktiskt en dag efter förväntad mens.
Men det är klart helt ute är man ju inte förrän testdagen även om jag personligen skulke känna mig rätt säker redan då.