• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Tjorven1980
    Nmg skrev 2016-01-07 10:21:36 följande:

Haha ja precis passa på och njut medans du mår bra. Ja jag använder mig av familjelivs graviditetUträknare den verkar stämma exakt på mig. Har skrivit ÄPdatum som

ÄL.

Den har jag oxå använt.
  • Daiwa 33

hej tjejer lycka till er alla vart i tisdags på mitt första Ultraljud japp allt ser fint ut o är i vecka 8+2 ....hörde oxå hjärtljud oj vad underbart .....önskar er alla bli gravida o att det händer nå mirakel som hände mig ...kram på er

• Dirvas

Har inte varit inne på länge, roligt att läsa att flera fått se hjärtan slå :) Håller tummarna hårt för er som påbörjar försök två och att alla i denna grupp får plussa snart.

Jag är i v. 9+1 idag och har vul nästa tisdag. Känns som man passerat ett viktigt delmål om det ser bra ut.

• Nmg

Hej allihopa! Hittade vår tråd när jag surfade runt lite på FL. Hur har det gått för alla? Känns som att detta var flera år sen!

• stajlish
    Nmg skrev 2016-06-02 23:07:47 följande:

Hej allihopa! Hittade vår tråd när jag surfade runt lite på FL. Hur har det gått för alla? Känns som att detta var flera år sen!

Hej! Ja, det va lääängesen :D 
    Jag ska på mitt andra ÄP imorgon =)
    Hur går de för dig?
  • Nmg

HeSpännande med ÄP imorgon! Har du gjort ett annat protokoll denna gång? Jag håller verkligen alla tummar och tår! Jo det går bra här, plussade på ivfen sist när vi hade tråden igång, så det rullar på...

Känns som att det var så himla

länge sen vi började första ivf allihopa i tråden, har inte hört så mycket/ sett så många andra i andra trådar så jag blev nyfiken för hur det hade gått för de som plussat och de som skulle göra en andra behandling! j

stajlish skrev 2016-06-02 23:56:52 följande:

Hej! Ja, det va lääängesen :D 

Jag ska på mitt andra ÄP imorgon =)

Hur går de för dig?

• Aliiice

Stajlish - du fick väl plus i vintras om jag minns rätt? Tråkigt om du MA :( välkommen till IVF världen igen! jag har satt tillbaka ett ägg idag så nu är man ruvare igen för tredje gången :) har dock varit i Grekland och kör med immunbehandling samtidigt

• stajlish
    Nmg skrev 2016-06-03 09:08:22 följande:

HeSpännande med ÄP imorgon! Har du gjort ett annat protokoll denna gång? Jag håller verkligen alla tummar och tår! Jo det går bra här, plussade på ivfen sist när vi hade tråden igång, så det rullar på...

Känns som att det var så himla

länge sen vi började första ivf allihopa i tråden, har inte hört så mycket/ sett så många andra i andra trådar så jag blev nyfiken för hur det hade gått för de som plussat och de som skulle göra en andra behandling! j

Ja,det gick så bra idag! 11 ägg :) ET på söndag. Nej, samma fast högre dos på gonal-f:en. Åh va härligt, vilken vecka är du i nu? Och ja, de va sååå längesen vi började i höstas :D Tiden går fort!
    Aliiice skrev 2016-06-03 15:52:17 följande:

Stajlish - du fick väl plus i vintras om jag minns rätt? Tråkigt om du MA :( välkommen till IVF världen igen! jag har satt tillbaka ett ägg idag så nu är man ruvare igen för tredje gången :) har dock varit i Grekland och kör med immunbehandling samtidigt

Ja, plussade efter FET i januari som slutade i missfall som upptäcktes i v.8 på VUL :/ Tack! Lycka till med ruvningen denna gången! 
  • Nmg

Vad tråkigt att höra om MF, så himla tråkigt när sånt händer! Vad skönt att det gick bra idag, 11 st är ju jätte bra! Du borde få många att välja på jag hoppas verkligen att du får ett plus nu och att den stannar kvar denna gång!

Jag är i v29, bf i slutet på augusti.

stajlish skrev 2016-06-03 16:34:15 följande:

Ja,det gick så bra idag! 11 ägg :) ET på söndag. Nej, samma fast högre dos på gonal-f:en. Åh va härligt, vilken vecka är du i nu? Och ja, de va sååå längesen vi började i höstas :D Tiden går fort!Ja, plussade efter FET i januari som slutade i missfall som upptäcktes i v.8 på VUL :/ Tack! Lycka till med ruvningen denna gången! 

• stajlish
    Nmg skrev 2016-06-03 17:26:40 följande:

Vad tråkigt att höra om MF, så himla tråkigt när sånt händer! Vad skönt att det gick bra idag, 11 st är ju jätte bra! Du borde få många att välja på jag hoppas verkligen att du får ett plus nu och att den stannar kvar denna gång!

Jag är i v29, bf i slutet på augusti.

Ja, de va tråkigt :( och gjorde sjukt ont! AJ! Kom ut på ett hotellrum i Thailand, men det gick bra trots allt. Ja, det hoppas jag verkligen! Ja, nu får de bannemig va vår tur! Åh, va tiden går.. härligt! Inte så långt kvar nu. Är de jobbigt i värmen med magen? :D
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november