• cutepoison

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej, 
    Jag testar att hoppa in här även om ni verkar ha skrivit ett tag (alltid svårt att hoppa in mitt i) men jag känner ett behov av att prata av mig. Vi gör vårt första IVF försök nu och har sprayat och sprutat ett tag nu. Har ÄP på tisdag 3/11. Var på sjukhuset igår och hon såg 8 äggblåsor på ena sidan och 7 på andra som var rätt stl. Hade också några som inte var riktigt med. Haft en låg dos på 100 enheter men det verkar ju ha fungerat i alla fall och jag har inte haft några biverkningar förutom värmevallning av sprayen.

Jag är väldigt nervös inför äggplocket och att sedan vänta 1,5 dag för att få veta om de befruktats. 

Det är ingen av er som träffar någon IRL och pratar? Vi hade en stödgrupp men alla hoppade av. Jag tycker det är jätte skönt att prata med andra som går igenom samma. Jag har en vän som jag träffar men förutom det verkar det som om många drar sig för det. Vi är väl olika. 

• cutepoison

Hej, är så nervös och lycklig men jag fick ett + imorse när jag testade. 12 dagar efter insättning. Vågar knappt tro det. Är det någon som vet hur man räknar när man gjort IVF, alltså vilken vecka man är i?

• cutepoison
    phee skrev 2015-11-21 11:31:27 följande:
    Jag skrev ett inlägg om mitt äp som måste försvunnit!? Men men skriver igen :)

Det som gjorde lite ont var bedövningen som stack till. Sen var det ganska lugnt , fick smärtstillande som gjorde att jag inte kände så mycket helt enkelt. De drog på ordentligt med smärtlindring så trodde jag skulle somna emellanåt! Jag behövde inte säga till alls. Mycket tacksam för detta. Jag var orolig för antalet ägg i o m att jag haft en så låg dos och inte jämnt mig säker på om jag fått tillräckligt. Men när ingreppet var klart så var de verkligen behövlig vila som gällde. Fick besked om att de fick ut 7 ägg, vilket blev både en bekräftelse och en besvikelse till en början , man vill ju ha det dubbla för att men tror att chanserna är större till graviditet , vilket inte stämmer ! Jag funderade på det en stund och sen kändes det helt okej, som min underbara sambo sa, "hur många ska du ha där inne " det krävs bara ett enda. De ringde från labb idag kl 8 och sa att 3 ägg blivit befruktade och att jag ska komma på måndag för återinförande. Så får vi se om de blir ett eller två embryo.. om nu de klarar sig och inget går fel , är lite nervös för det men det är inget ja kan göra.
    Kände samma besvikelse när de tog ut 6 ägg för mig. 3 blev befruktade, ett sattes in. Fick veta att de andra två inte överlevde :( var sjukt ledsen men plussade på testdagen. Det krävs bara ett bra ägg även om det är svårt att tro och jag vet man blir besviken. 
  • cutepoison
    jagvillhabarn skrev 2015-11-22 06:53:24 följande:
    Kan inte tro de e sant. Var helt säker på att de va kört.

Lyckligast i världen just nu :)
    Grattis!!!! Så underbart :D 
  • cutepoison
    IVF-lista

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v. 50?, bim?, 38år

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti
  • cutepoison
    FruGrävling skrev 2015-12-21 09:59:22 följande:

Nu har vi varit på ultraljud och sett ett litet hjärta som tickade. 8 mm var den lille vilket stämmer precis på 6+5. Vi är så glada och lättade!

Jag kan tillägga att mina symtom (ff a ömma bröst, trötthet och ett lätt illamående) som jag hade när jag testade och typ veckan efter (testade ju tidigt) minskade därefter. Kände typ ingenting alls där ett tag. Men sen en knapp vecka tillbaka är jag ordentligt illamående ff a om kvällarna, enormt trött ibland men inte varje dag och molvärk. Brösten ömmar lite men inte alls som de gjorde i början (och jag tog ju inte ens Ovitrelle så kan inte ens skylla på det). Med andra ord verkar det ju helt normalt att symtomen kommer och går.

Åh så roligt!!! 

Jag kan också göra en liten uppdatering för jag läser fortfarande tråden. Vi var och såg ett tickande hjärta för en vecka sedan i v 8+0. Hon/han var 17 mm. Det var bland det häftigaste jag någonsin upplevt tror jag. Är så enormt glad. Jag hade ömmande bröst och var orolig i magen de första 8 veckorna men sedan en vecka tillbaka är jag också illamående. Trodde jag skulle slippa det. Har spytt två gånger. Jätte kul att det är så pass många som har plussat tycker jag!! :) 
  • cutepoison

Kul att höra att det gått bra för er! Har nog inte skrivit här sen tidigt i år :) Min pojke blev 3 månader igår och han väger 6385 g och är 61 cm lång! Tiden går så himla fort. För ett år sen trodde jag aldrig att detta skulle gå men då visste jag inte att ägget hade fäst!

• cutepoison
    Nmg skrev 2016-11-12 12:40:40 följande:

Grattis till sonen! Min är 2 månader och lika stor som din

Föressten verkar der som att många av oss fått/väntar pojkar?

Alla jag känner som gjort IVF har fått pojkar. Kanske bara är en slump? :p
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november