• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej, får man hänga på? Det kan vara liite för tidigt för mig att hänga på redan? Vi har precis i dagarna fått vår tid till ivf-kliniken att komma på vårt första besök i slutet på november.
    Har letat aktiva ivf-trådar och hittade er och har precis läst igenom den.
    Vår historia, vi har försökt i ett år och varit utan skydd desto längre och jag har pco. Vi ska båda fylla 39 nästa år och det är vårt första barn och första ivf. Och jag vill sätta igång så fort som möjligt samtidigt som jag är nervös och spänd men samtidigt väldigt glad att vi äntligen kommit så här långt!

Vill lägga till att jag tyckte spolningen av äggledarna, gick fint. Fick en supp Voltaren innan bara. Så alla behöver inte uppleva spolningen som hemskt ont. Det där är så olika! Kan vara bra att veta.

• Iskristall
    oliphant skrev 2015-10-26 19:40:23 följande:

Välkommen! Det är aldrig för tidigt att börja hänga här med oss!

Tack Oliphant!

Jag läser och följer er med spänning här i tråden! Längtsr tills jag kan komma med lite mer input i tråden!
  • Iskristall
    malre skrev 2015-10-27 14:11:29 följande:

Hoppar in här jag med :)

Ska börja med sprutor nästa vecka, väntar på min mens. Ska bli spännande och lite skrämande också för den delen. Att bara få se ett + hade betytt mycket då jag aldrig ha upplevt det. Att få en bebis, ja det vet ni själva :) Så därför ser jag fram emot den här resan

Åh känner igen mig i det du skrivet. "Att bara få se ett plus hade betytt så mycket" Jag har heller aldrig fått uppleva det! Ser så fram emot att få sätta igång!

Lycka till!
  • Iskristall

Tjejer ni som gjort äggplock, gick ni och jobbade efter eller ska man räkna med att vara "ledig" den dagen efter plocket?

Försöker förbereda mig mentalt, om ca 10 dagar ska jag på första läkarbesöket inför ivf

• Iskristall
    lilsis skrev 2015-10-31 09:04:19 följande:

Den dagen ska du ligga på soffan och äta choklad.

Hehe men så härligt det låter!
  • Iskristall
    FruGrävling skrev 2015-10-31 10:59:24 följande:

Vår klinik sa att man måste vara ledig äggplocksdagen. Du får ju morfin och jag fick inte köra bil efteråt. Dessutom känner man sig ganska mörbultad efteråt.

Äggplocket gjorde tyvärr väldigt ont för mig (inte jättevanligt att det gör så ont tror jag) men som tur är hade jag inte särskilt ont efteråt. Lite mörbultad och öm men inget som inte Voltaren och en värmedyna hjälpte mot. Jag låg på soffan och åt choklad o tittade på TV och hade en ganska trevlig dag.

Åh tack för svar! Skönt att det blev en ganska trevlig dag ändå trots allt!
  • Iskristall
    reginaw skrev 2015-11-03 12:08:34 följande:

Det blev 6 av 11 ägg befruktade och på lördag ska vi dit för insättningen :D Just nu känns allt ganska spännande och jag hoppas verkligen att det är våran tur nu!

Stort lycka till!
  • Iskristall
    reginaw skrev 2015-11-07 06:19:09 följande:

Igår vändes min värld lite upp och ner. Jag skulle idag ha åkt till kliniken för att återföra embryo. Men igår ringde dom med andra besked.

Jag hade alldeles för höga blodvärden så dom vill inte sätta in något embryo då detta kan göra mig jättesjuk med hög risk att det blir överstimulering, kunde i värsta fall hamna på sjukhus.

Så nu skulle vi bara avvakta och höras när jag får min mens.

Fan va detta sved att höra! Det kändes verkligen som att det var våran tur nu och så drar dom bort mattan under mina fötter.

I värsta fall så kommer vi få vänta tills januari för att ta upp allt igen. Allt känns så jäkla pissigt just nu!

Åh sånt här gör ont att höra, sååå tråkigt reginaw! Det är sånt här samt att man inte får några befruktade ägg alls som gör mig orolig för ivf. Tänk om inte ens ivf fungerar. Men ni fick ju så bra resultat. Jag håller alla mina tummar för dig!
  • Iskristall
    reginaw skrev 2015-11-07 09:12:02 följande:

Dom fryser ner alla embryon sen skulle vid höras när jag får min nästa mens. Då skulle dom sätta in ett embryo utan hormonstimulering vid naturlig ägglossning. Så det är ju skönt med tanke på att jag inte mått så bra av alla sprutor mm. Men eftersom det är stängt över jul så får vi nog tyvärr vänta till januari på att fortsätta viket känns ännu jävligare :(

Ja jag tror det kommer gå bra för er när ni väl kommer till insättningen! Hoppas ni slipper vänta ända till januari!

Jag börjar bli orolig för mig själv. Ska till första läkarbesök inför första ivfen i början på nästa vecka. Tänk om ivf inte fungerar för oss, mig och min sambo?!
  • Iskristall
    jagvillhabarn skrev 2015-11-08 17:38:46 följande:

Hoppar in här om de e ok.

Gör vår första ivf nu o ska på äggplock på tisdag. E ordentligt nervös o väntan e olidlig

Åh spännande, håller tummarna! Vart går du? Kort eller långt? Hur har du mått under behandlingen fram till nu?

Många frågor, men är så spänd inför mitt egna första försök!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november