• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-11-23 10:47:08 följande:

Är så nervös att jag svimmar snart. Haha. Fick min mens idag så sprutstart blir imorgon 24/11, behlver ändras på listan i så fall. Nån mer som börjar imorgon? Gaaaah...

Åhh såååå spännande! Jag bara går och väntar på min mens. Den kan komma allt från i morgon till på torsdag. Jag hoppas på i morgon haha Hoppas jag blir max 3 dagar efter dig! Jag och sambon är väldigt förväntansfulla

Lycka till nu!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-23 12:55:35 följande:

Ja va roligt att ha nån samtidigt så kan man peppa varann! Visst skulle du oxå ha menopur? Jag ska börja med det och lägga till orgalutran på lördag det ser jag InTE fram emot. UL på måndag...

Jag har fått Bemfola istället för menopur eller gonal-f. Men det är korta jag gör och lägger också till orgalutran på femte sprutdagen och sen ovitrelle. Ser inte heller fram emot orgalutranen.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-23 18:10:31 följande:

Aha det har jag aldrig hört talas om är det färdigpreppade "pennor" eller ska du blanda själv?

Färdiga pennor. Nej, jag hade aldrig hört talas om det heller. Det är tydligen ganska nytt att de använder det om jag förstått rätt.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-23 19:32:03 följande:

Skönt med pennor! Jag får blanda

Nä, vad jobbigt?!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-24 21:48:40 följande:

Så där nu har jag tagit den, svettades och skakade som bara den. Sved lite när man spruta in, har lagt på xylocain nu det svider efter sticket. Känner för att gråta. Fan va orättvist!!! När de dessutom inte hittar nåt fel på oss , " det borde funka på vanligt sätt" jo men tjena , det är så roligt med det här så. Blä. Nu har jag fått gnälla av mig

Men gumman då! Jag hoppas och tror att det blir lättare och lättare att ta sprutorna när/om man vänjer sig lite! Så vill jag tro iallafall
  • Iskristall

Var är min mens? Nån som sett den? Inte? Nähä, får fortsätta leta Varför dröjer den när man väntar på den?

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-25 11:07:28 följande:

Va tråkigt! Tror att kroppen stressar upp sig så mycket att den kan bli sen ibland. Skulle du ha fått den idag?

Ja. Jag tempar också så tempen har gått ner till den nivån mensen brukar komma. Så egentligen behöver jag inte vara orolig, den kommer. Men det är ju lite frustrerade när man väntar
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-25 16:26:12 följande:

Tack! Ja, imorgon kl 11 smäller det för äggplock :) Mått jättebra hittills under behandlingen så hoppas de går så smärtfritt som möjligt imorgon med... o att de blir några fina ägg! Det blir ICSI på alla pga min mans få spermieantal (därför vi gör IVF) :)

Lycka till med äp i morgon! Spännande, uppdatera sen hur det var för dig!
  • Iskristall

Stort grattis Hagnestahill!

Emrony: Kul med lyckat första ul!

Nmg: Du grattis till bra jobb med andra sprutan! Nu kommer det rulla på

Själv fick jag blodblandade flytningar nu precis o börjar känna lite värk i magen. Tror mensen dyker upp i morgon. Så nu vågar jag tro på sprutstart på fredag!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november