• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-11-30 08:50:54 följande:

Då har jag varit på o tagit blodprov (så klart med emlakräm på haha) och gjort VUL. Vaknade kl5 imorse och var mer nervös över själva VUL än resultatet. Hade en kvinna i fredags och hon bökade om ordentligt där inne. Gjorde ont! Han var med försöktig. Haft 2 kvinnor nu på olika ställen som båda gjort ont av, männen är mycket försiktigare! Hur som helst, slemhinnan så jättebra ut, hade ca 3-4 blåsor på vänster sida och 6-7 st på höger som va mellan 16-18mm så han trodde inte jag skulle fortsätta med sprutor så länge till. De ringer från kliniken på EM om blodprovet så vi får väl se va de säger då. Han tyckte 10-12 st var alldeles perfekt!

Härligt att höra Nmg! Tycker också det låter bra med 10-12 st, hejja äggen!

Har du börjat känna av dina äggstockar nåt?
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-30 09:35:52 följande:

Ja lite öm bara typ nör jag cyklar över en grop känner jag. Men annars ingenting. Hoppas att det är sista sprutdagen snart!! Känner du nåt??

Nä, jag känner ingenting än. Väntar att få känna nåt som gör att jag tror att nåt händer där inne. Men som jag hör på er andra så kan det ju hända saker fast man inte känner nåt.

Snart är du nog inne på sista sprutdagen!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-30 11:31:23 följande:

Tack för välkomnandet :)

Ringde klinken imorse och ska på vul på fredag. Hoppas det ser bra ut då :) f.o.m. torsdag kväll börjar jag även med Orgalutransprutorna. Någon som vet om de känns mer än gonal-f?

Spännande nmg äggplock på g snart då :)

Förstår att det känns tråkigt med inga ägg till frysen pocatello men jag tror stenhårt på ert 3 dagars ägg :) Tappa inte hoppet :)

Kram tjejer!

Spännade med vul på fredag! Vi kör vul på onsdag med orgalutranen med början tisdag kväll!

Det är kul med oss tre, Nmg, hope88 och jag som ligger så nära varandra i tiden! Kul och följa er!

Lycka till Pocatello!
  • Iskristall
    Pocatello skrev 2015-11-30 17:22:52 följande:

Vad roligt, just det var det första jag kände också! Att det kändes som om något hoppade runt i magen när jag cyklade över ojämnheter. Det blev sen mer och mer obehagligt när jag berättade det för min läkare tyckte hon att jag skulle vila och inte cykla runt så mycket hehe.

Oj! Jag som cyklar i jobbet haha svårt att vila då
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-30 18:08:29 följande:

Idag är näst sista dagen med sprutorna, ovitrelle på onsdag, vilodag torsdag ÄP fredag. Så det blir totalt 8 dagar med sprutorna (bortsett från ovitrelle) hoppades på ÄP på

Torsdag, börjar känna mig ganska öm till och från och ska stå ut till fredag... Puuh.

Det är så spännande Nmg!

Ikväll blir sista dagen för mig med bara 1st spruta. From i morgon kväll blir det två!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-30 18:28:23 följande:

Va spännande! När var det du skulle på VUL?

På onsdag!
  • Iskristall
    Pocatello skrev 2015-11-30 18:53:03 följande:

Åh, jag trodde en skulle slippa det här med att bli besatt av att leta symtom när ej gör ivf. För att en har en massa hormoner i kroppen ändå och mycket kan bero på dem, på Lutinus t.ex. Är på RD4 nu och har nu haft ont i magen hela dagen, som skarp mensvärk som kommer och går. Högg riktigt till i magen så jag stönade till (själv i bilen som tur var hehe). Nu läser jag in massa positivt i det. Vilket kanske är bra för jag var ganska ledsen och negativ i morse.. Upp och ner som sagt.

Är andra lika besatta av att leta symtom i ivf-svängen? :)

Jag tror att jag kommer bli lika besatt Man kommer ju känna efter och reagera på allt som inte är som det brukar. Känner ju redan efter om man känner nån aktivitet i äggstockarna på sprutorna bara haha
  • Iskristall

Emrony: skönt att äp gick bra!

FörstaIVF: Håller tummarna för att ni slipper avbryta! så surt i såfall!

Aliiice: usch vad jobbigt ditt äp lät för dig då Duktig som klarade av det!

• Iskristall

Tar ni sjukledigt från jobbet vid äp eller hur har ni gjort den dagen? Eller semester eller vad?

• Iskristall

Tack för era tips tjejer! Blir nog sjukdag. Skulle jag ta flex tex så fpr jobbet inte sätta in nån vikarie. Och det kan behövas när man ska vara borta en hel dag.

Nmg skrev 2015-12-01 16:40:00 följande:

Ikväll blir det SISTA menopuren och orgalutranen! Äntligen! Hoppas jag aldrig behöver ta de igen! Har blrjat bli väldigt glömsk senaste dagarna måste bero på den där hemska menopuren.. Känns så långt till ÄP på fredag.. Börjar bli ömt nu, blir nog bilen till jobbet fram till fredag, ömmar ordentligt när jag cyklar över nåt gupp. Börjar känna mig svälld om magen oxå, är det vanligt att blir så eller blir man överstimulerad då? Läkaren på UL igår sa att det inte fanns några sånna teckna just nu. Blir man lite svälld om magen pga äggblåsorna eller är det oftast vätska?

Skönt att slippa sprutorna Nmg! Jag börjar med bägge sprutorna i kväll. Vul i morgon bitti Jag tycker att jag har svullnat upp om magen redan, vet inte om det är inbillning det också Tycker jag känner lite illamående MEN det är nog bara för att jag är hungrig hehe
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november