• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Är det nån här som fått Bemfola istället gör gonal-f? Jag ska börja med det, står inte så där jättemycket om det när man googlar. Verkar relativt nytt?

• Iskristall

Min mens bör komma runt 25:e november, så jag sätter också igång ungefär samtidigt! Kul att vi är flera som ligger så lika tidsmässigt.

Vi kanske skulle försöka oss på en lista?

• Iskristall
    jagvillhabarn skrev 2015-11-12 16:02:24 följande:

Ja jag fick se det innan :) väldigt intressant faktiskt :)

Dom 2 som e kvar ska långtidsodlas o om dom klarar sig så fryses dom.

Tänk att få se sitt barn redan som embryo, det är det inte alla som får! Hoppas allt går vägen nu!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-12 19:32:09 följande:

Ja hur gör man en lista? ????

Antingen gör man en här som får följa med i flödet, eller så gör man en ny tråd med bara lista.

Men tänker att vi kanske bara behöver en enkel lista så vi kommer ihåg lite datum. Vem som börjar när liksom?

Nåt sånt här? Ex..

Iskristall: Sprutstart: 25/11, Återföring:??, sen kan man fylla på med bim? Eller kanske äp? Eller vad vill ha med?! Vad tror ni?
  • Iskristall
    HJohannesson skrev 2015-11-13 16:08:57 följande:

Idag fick jag tillbaka ett litet embryo :)

Blev några till frysen med! Känns jättebra :) alla var så fina så :)

Å vad kul! Grattis och lycka till med ruvandet!
  • Iskristall
    Ashurst Klara skrev 2015-11-13 18:14:18 följande:

JA, jag röstar för lista! Vad ska vi ta med? Sprutstartdag, äggplocknngsvecka, bim, ålder, försök nr? Ngt mer?

Jag sitter med surfplatta och då brukar listorna bli konstiga, så någon med dator får gärna börja. Mina uppgifter:

Ashurst Klara, sprutstart 27/10, äp vecka 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

Ja vad roligt! Sitter nu med mobilen. Om inte nån annan hinner före kan jag göra lista i morgon på datorn.

Iskristall, sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket. (mitt datum är preliminära än sålänge, sätter "?" där jag inte vet så länge, ok?)
  • Iskristall
    Lista

As
    hurst Klara - sprutstart 27/10, äp vecka 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET preliminärt slutet v 47/början v48, 34 åt, 1:a återföringen (IVF med äp 4/9, totalfrys pga överstimulering)

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket. (mitt datum är preliminärt sålänge, sätter "?" där jag inte vet än).
  • Iskristall
    FruGrävling skrev 2015-11-16 09:00:30 följande:

Nu har vi varit på UL. Allt så bra ut, av cystan som punkterades förra veckan syntes bara små rester. Livmoderslemhinnan var fin och tjock så nu blir det återföring.

Jag ska börja med Lutinus på onsdag och sen återföring om en vecka, mån 23/11. Spännande!!

Vad spännande och roligt!

Ashurst Klara, vad fin du gjort listan. Nu är det lättare att hålla reda på alla!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november