1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Phee: Usch för läkare som uttrycker sig på det viset! Håller såklart tummarna för er!
Phee: Usch för läkare som uttrycker sig på det viset! Håller såklart tummarna för er!
Börjar bli lite nervös här, hur kommer det se ut på vul i morgon? Första vul:et efter sprutstart
Uppdatera oss den hur det gick
Uppdatera oss den hur det gick
Lycka till idag!
Tack tjejer för pepp! Känns lite bättre nu, men orolig att de mindre inte kommer växa till sig.
Nmg, läkaren berättade inte hur små/stora de små äggblåsorna var. Och jag som var lite nere av att bara sett fyra blåsor på första äggstocken kom inte på att fråga. Så jag vet egentligen inte om de har en rimlig chans att växa på sig till lagom storlek. Time will tell!
Emrony: Grattis till fem befruktade ägg!
Ja att vi kvinnor vet mer är ju säkert ;) Har också läst och läst medan min min lyssnar på läkarna och får ta del av det jag vet. Vet inte vad som är bäst men ibland vore det skönt att vara lika ovetandes.
Skönt att du varit på första vul nu och jag tror ni kommer få fina ägg. Några sprutdagar till får de att växa på sig. Tappa inte hoppet :)
Gör de ett till ultraljud eller kör de på äggplock direkt på måndag? Nu är du på god väg :)
Imorgon börjar jag med orgalutran och så vul kl 13 på fredag! Vill också få lite besked man är ju helt ovetandes nu innan vul.
Kram
Låter ändå lovande tycker jag och de mindre blåsorna kommer säkert växa till sig :) Jag fick ju ut många ägg men istället var många omogna och en del av sämre kvalitet.
Det blir nog bra ska du se! vad roligt då har du ÄP på
Måndag då. Hur går det med orgalutranen ?
Nej det förstår jag! Men snart är du oxå klar! Ikväll tar jag ovitrelle ÄP på fredag. Supernervös!!
Aha, nu när hag läser står det att man bara ska ta bort om det är stor luftbubbla. Känns som att jag kommer preppa sprutan 1 Tim innan så att jag inte fumlar med den i sista sekund. Läkaren såg 7 äggblåsor på höger sida och typ 3-4 på
Vänster sida. De högra var 16-18 mm. Tror de vänstra va lite mindre. Han trodde det skulle bli ca 10-12 st äggblåsor på ÄP. Vi ändrade ingen dos, har kört på samma. Jag fick inte prova öva med ovitrellen en sköterska visade men det var ju över en månad sen man kommer ju inte ihåg
Men va sjutton haha tog orgalutranet, inget blod och ingen droppe medicin. Så tappar jag korken till sprutan på golvet, böjer mig framåt för att ta upp den när jag reser mig upp igen har jag liksom tryckt ut 1-2 droppar av orgalutranen ur insticksstället på magen...hoppas jag inte förstört nåt nu och äggblåsorna släpper :-/