• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

hope88 skrev 2015-12-05 20:07:10 följande:

När tog du sista orgalutranen?

Woohoo :) Snart där!

Sista orgalutranen tog jag vid kl 22 igår. Ovitrellen idag kl 20 efter tiden sats av mitt äp på måndag kl 08.

Läste i bipacksedeln till orgalutranet om timmar mellan två orgalutran sprutor och mellan sista orgalutranen och hcg-sprutan inte ska överstiga 30 timmar. Läs under "3. hur du använder orgalutran".
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-05 20:37:56 följande:

Tack för all hjälp. Överanalyserar typ allt så nojar upp mig i onödan!

Hittade det du skrev i bipacksedeln nu :) Då är det ingen fara att det blir någon miss. Vill ju inte att äggen släpper före hehe ;)

Hihi ja men det gör jag med. Var tvungen att dubbelkolla mina papper. Var rädd att jag tagit Ovitrellen nu på fel dag. Läst bipacksedeln på samtliga mediciner haha
  • Iskristall

Nu har google-djävulen tagit över mig! Nu har jag läst om övermogna ägg Nu är jag rädd över de 4 äggblåsor läkaren såg på ena äggstocken som var stora i jämförelse med de andra i andra äggstocken, tänk om de hinner bli övermogna? Och de andra inte växt tillräckligt och inte är mogna?! :-/

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-06 12:36:46 följande:

Förstår att du blir orolig, men du får tänka att de har lång erfarenhet av det här och har bog bra "koll" på dig

Tack! Ja, jag ska försöka tänka så!

Jag är redan förstoppad. Igår var en djävulsk dag. Men jag har kommit på att omega-3 kapslar hjälper mig att få igång magen. Hoppas det inte blir värre efter äp?

När var det insättning för dig Nmg? Var det i morgon eller skulle ni få vänta tills onsdag?
  • Iskristall
    phee skrev 2015-12-06 12:58:18 följande:

Hej alla, här har mensen med stort M kommit 4 dagar innan td. Hade det på känn,ganska säker och förberedd på detta. Väldigt tråkigt att det inte funkade för oss på första försöket men men.. resan fortsätter för oss och hoppas på nästa försök. Håller tummarna för er andra och tack för ett toppen bra forum. :) lyckatillkram till alla!

Nä vad tråkigt! Vi håller tummarna för nästa försök! Du får fortsätta hänga med oss tycker jag! Trots min sambo är helt övertygad om att första gången lyckas vi är inte jag det. Har vi försökt så här länge varför skulle då första ivf försöket lyckas? Känns inte statistiskt möjligt.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-06 12:58:23 följande:

Visst är det jobbigt med förstoppning! Jag äter katrinplommon men det hjälper inte så mycket. Hade du ÄP imorgon?

Jag ska tillbaka på onsdag eftermiddag för återföring, de ska ringa mig snart och berätta hur långa av de 8 befruktade som gått vidare. Hoppas att det fortfarande är ganska många!

Ja det är mycket jobbigt!

Ja vi har ÄP i morgon bitti åh så rädd att inte få ut några ägg eller att de inte ska bli befruktade!

Åh spännande med besked om hur många befruktade som gått vidare! Håller tummarna!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-06 13:19:57 följande:

Det kommer gå bra! Vi kanske får insättning samma dag?

Hehe ja tänk! Om jag får ett 2-dagars som överlevt så blir det insättning på onsdag. Jag har som sagt redan fått datum och tid.

Har de hört av sig från kliniken än?

Nu ska jag fördriva tid genom att dammsuga så jag inte behöver komma hem efter ÄP och reta mig på att det behövs dammsugas
  • Iskristall
    phee skrev 2015-12-06 14:08:37 följande:

Tack alla ! :) vi har ett embryo i frysen.. ska kontakta min klinik imorgon l se vad planen blir. Det blir att unna sig nu med allt man undvikit senaste tiden. Tack igen alla !

Ja men det är väl skönt i allt det tråkiga, att du/ni kan göra ett FET innan ni måste börja om med sprutor och allt! Tummarna hålls hårt för din eskimå i frysen! Och njut av julen med "förbjudna" saker du nu kan unna dig!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-06 14:07:40 följande:

Ja man blir ju lite övernojig med allt detta! Haha snurrigt blir det av allt men vi gör nog rätt ska du se ;)

Åh förstår din oro men Google är förädiskt för oss överanalyserare. Vi får försöka lita på att läkarna faktiskt har koll på detta med son erfarenhet av tusentals ivf innan. Men förstår dig för har tänkt likadant med de blåsor som var störst.

Kram

Gör mitt bästa att lita på dem Men det gör jag ju förstås! Men läkaren lät förvånad som om hon inte tänkt sig mina 4 blåsor skulle vara så stora. "Oj här har det hänt grejer" gjorde att jag började fundera.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-06 14:23:13 följande:

Haha ja det är jötteskönt att det är rent ich fint när man kommer hem så man kan ta det lugnt

Ja de ringde nu alla 8 "lever" än... men att det kunde börja bli färre kommande dagar så vi får se men de såg fina ut än frågade om förstoppningen och tydligen var det vanligt efter ÄP ich kunde bli mer av lutinus oclså ( som jag ska börja med ikväll) perfekt, precis vad man behlver liksom... Är du nervös inför ÄP imorgon??

Yay! Vad roligt att höra! Grattis!

Jo, lite nervös är jag allt. Men jag tror att själva ingreppet kommer gå bra! Är mest nervös och orolig över resultatet faktiskt
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november