1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Hej :)
Jag ska börja nedregleras på onsdag :)
Kör du långa eller korta protokollet?
Hej :)
Jag ska börja nedregleras på onsdag :)
Kör du långa eller korta protokollet?
Spännande att sätta igång!
Kör långa protokollet med nedreglering innan nästa mens.
Ska till barnmorskan på nu på fredag och få mer information om medicinerna och hur det kommer gå till. Väntar min mens nu i dagarna. Så jag kommer börja med nedregleringen lite längre fram. Allt är väldigt nytt och främmande. Utredningen och beslutet att det blir IVF har gått så fort så jag har inte riktigt fattat att vi ska göra detta nu
Är det din första IVF? Har ni försökt att få barn länge?
Vet inte än när jag ska börja med nässprayen. Får se vad bm säger på fredag. Vill komma igång nu, så förväntansfull och samtidigt nervös. Orolig för eventuella biverkningar, att man ska må dåligt under tiden. Men det får det vara värt.
Vilken långdragen process det låter som för er innan ni tog er dit ni är idag. Måste säga att jag är imponerad över hur snabbt och smidigt det gått för oss. Vi var på första läkarbesöket 1 september sen hade vi ett återbesök två veckor senare. Tyvärr var vi tvungna att ställa in det och fick då komma 5 oktober istället. Då lämnade min sambo spermaprov som visade att han hade få spermier och beslut togs att IVF var aktuellt för oss. Sen frågade läkaren när vi ville börja och att vi hade rätt till att få det landstingsfinansierat
Vi var inställda på långa väntetider och hade beslutat oss för att betala ett försök själva under tiden som vi stod i kö. Så vi blev glatt överraskade!
Hoppas att det går bra med sprayen, du får berätta hur du mår och hur det känns. Är så nyfiken! Håller alla tummar att det går bra för oss nu och att det blir fina plus på stickan snart
Hej!
Jag befinner mig också i en liknande situation.
Vi har försökt ett par år utan resultat och genomgått utredning som visade på lågt spermieantal samt nedsatt rörlighet.
Nu ska vi göra IVC (ICSI) försök nummer 1, ska börja med korta protokollet så snart jag får min mens vilket är om cirka 1 vecka. Så ungefär samtidigt som dig TS.
Har ni berättat för någon om att ni ska påbörja IVF?
Jag har bara en äggledare kvar och den fungerar inte. Har varit gravid två gånger med nuvarande sambo och det första var viabelt men satt i höger äggledare.
Har börjat korta protokollet, VUL två idag och då bestäms det om äggplock blir på fredag eller måndag. Hade fyra folliklar på höger äggstock och två på vänster. Har lågt AMH och små äggstockar så såpass många blåsor är över förväntan, förhoppningsvis har de ägg också!
Hej,
Helt ny här så jag hoppar in I tråden. Påbörjade min fösta IVF behandling I söndags. Tar GONAL F, 112,5 IE.
Problemet ligger hos mig, har PCO. Har så gott som aldrig mens men tydligen väldigt hög äggreserv så läkaren är hoppfull!
Hoppas hoppas hoppas att man kan ha sån tur att man lyckas på första försöket, väntan är ju outhärdlig!
Tänkte att det kan vara skänt att prata av sig nånstans för att avlasta min stackars sambo!
Kan jag hoppa in? Har visserligen redan gjort vårt första IVF i början av september men blev överstimulerad så det blev totalfrys. Väntar nu på mensen så att jag kan börja medicinera inför vårt första FET
Jag är 34 (alldeles för snart 35). Vi har försökt i två år nu. Jag har PCOS så det senaste året har vi försökt med ägglossningsstimulering (Pergotime). Lyckades till och med få ett plus i nov förra året men fick sen missfall två veckor senare. Bestämde oss för att gå vidare till IVF i mars, första besöket i april och första försöket (korta protokollet) inleddes i maj. Det fick dock avbrytas redan dag fem då jag hade vad de trodde var en enda stor äggblåsa (har i efterhand fått höra att det ev kunde ha varit en cysta). Sen kom sommaren emellan och i augusti fick vi så börja om på nytt.
Igår var vi till BM och fick information om medicinerna och hur sprutorna ska tas.
Liten miss i kommunikationen mellan vår läkare och oss på vårt sista läkarbesök. Vi har fått alla mediciner utskrivna och doser är bestämt, preliminärt äggplock vecka 49 tydligen. Ska börja spraya på cykeldag 21. Denna info hade inte vår läkare delgett oss. Men men, så kan det bli. Nu vet vi ju
Nu väntar jag på min mens som lyser med sin frånvaro. Väntade att den skulle ha kommit på torsdag eller fredag. Såklart är den försenad när man för en gång skull vill att den ska komma....