Nmg skrev 2015-10-22 21:26:39 följande:
Idag har jag varit på info. Fick även prova att ta en spruta (tom) skakade i benen innan är sjukt rädd för sprutor och igår kollade jag på youtube på en tjej som skulle ta en sån och jag höll på att svimma och mådde illa av att kolla. Men idag så satte jag den bara! Är så sjukt stolt över mig Dick så blödde det nör jag drog ut den och s fick jag ett litet blåmärke. Undrar om jag kom åt ett kärl?
Kommer nog intr tycka att det är så kul när jag ska börja med det dock. Hade emlakräm på huden och sticket kändes ingenting! Är mer rädd för att bli överstimulerad och ÄP kan jag se. Gynekologiska ingrepp är bland det värsta jag vet. Jag sk bog säga till att jag vill ha så mycket morfin som det bara går helst vill jag somna under ÄP.
Det kommer gå bra att ta sprutorna! Själva sticket känns inte, som du själv märkte. Lite blod kan det alltid komma utan att man träffar något. Jag får blåmärken jättelätt så jag kommer nog ha en blå och fin mage efter några dagar :)
Du kommer att klara äp galant! De flesta tycker att det inte gör ont. Och morfin får du direkt in i blodet så det gör isf bara ont några sekunder!