• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Bra med en tråd som är aktuell! Hoppar in här. Jag ska oxå börja med ivf. ska på info i veckan och ska som det ser ut nu börja med sprutor på mensen som kommer i slutet av november och prel äp är v 48. Dock kommer detta säkert ändras då vi inte ens börjat än. Jag valde att köra korta metoden. De hade skickat remiss för långt protokoll men jag ville ha korta och de tyckte det var ok. Är verkligen helt emot att experimentera med min kropp så kan jag göra det kortare så gör jag det. Känns riktigt tungt nu, är mest ledsen hela tiden känns det som. De hittade inget fel på oss i utredningen, hade känts mycket lättare att göra ivf om det faktiskt var nåt fel man hade hittat.

• Nmg

Idag har jag varit på info. Fick även prova att ta en spruta (tom) skakade i benen innan är sjukt rädd för sprutor och igår kollade jag på youtube på en tjej som skulle ta en sån och jag höll på att svimma och mådde illa av att kolla. Men idag så satte jag den bara! Är så sjukt stolt över mig Dick så blödde det nör jag drog ut den och s fick jag ett litet blåmärke. Undrar om jag kom åt ett kärl?

Kommer nog intr tycka att det är så kul när jag ska börja med det dock. Hade emlakräm på huden och sticket kändes ingenting! Är mer rädd för att bli överstimulerad och ÄP kan jag se. Gynekologiska ingrepp är bland det värsta jag vet. Jag sk bog säga till att jag vill ha så mycket morfin som det bara går helst vill jag somna under ÄP.

• Nmg

Mm hoppas det. Får nog

Smörja hela magen med emla. Kan man få

Morfin så att man somnar under ingreppet? Jag gjorde en operation förut och då var det under lokalbedövning, fick morfin och somnade direkt, vaknade en timme senare, så vill jag ha det nu.

HJohannesson skrev 2015-10-24 09:44:29 följande:

Det kommer gå bra att ta sprutorna! Själva sticket känns inte, som du själv märkte. Lite blod kan det alltid komma utan att man träffar något. Jag får blåmärken jättelätt så jag kommer nog ha en blå och fin mage efter några dagar :)

Du kommer att klara äp galant! De flesta tycker att det inte gör ont. Och morfin får du direkt in i blodet så det gör isf bara ont några sekunder!

• Nmg

Hej! Känns som att vi har ganska lika. Förutom endo delen. Har också en dotter sen tidigare (naturlig bef) ska eventuellt påbörja ivf. Korta metoden hos CVL. Hur kändes ÄP? Fick du mycket morfin? Vilka sprutor började du med?

Hoppas att du får ett plus!

Cottiz skrev 2015-10-26 21:10:28 följande:

Hej, hänger på också...om jag får? Detta är min första IVF.

Korta protokollet gjord hos Carl von Linné kliniken i Uppsala.

Historia: Dotter (naturlig befruktning), 2012.

Förlöstes med urakut snitt, efter det följde en res av stora problem. Infektioner, cystor osv. Försökt aktivt skaffa barn i två år men inte funkat. Diagnosernas med endometrios maj i år. Opererat bort grava cellförändringar så vi fick skjuta upp IVF tankarna i våras.

Men nu...så är vi äntligen igång med syskonförsök! Hade ÄP i fredags, totalt 5 ägg, 3 omogna som kasserades (slängdes). 2 stycken befruktades och igår fick vi insatt 2 stycken 2-dagars embryon. Är på RD (ruvardag) 1 idag.

Ska bli spännande att följa er alla!

• Nmg

Vad spännande! Jag kör kort protokoll sprutstart 23 nov om allt går som det ska. ÄP prel v 49/50. Testdag runt julafton. Antingen blir det bästa eller sämsta julen. Hade kunnat börja nu på denna mens som kom idag men ska utomlands om 2 v så jag tänkte att set är bättre att börja om en

Månad

Tjorven1980 skrev 2015-10-28 14:03:06 följande:

Igår kom äntligen min mens! 2,5 veckor sen....

Pratat med kliniken och spraystart den 15 november. Preliminärt ägglock under vecka 51. Så lättad att vi kommer hinna med ett försök innan jul.

Så spännande det känns nu

• Nmg

Är det någon som har Haft menopursprutorna? (Kort metod) vad hade ni för biverkningar? Jag är väldigt nervös över att jag kommer reagera på dem. Har tex aldrig ätit p piller i hela mitt liv. Bara provat 2 sorter och jag spydde av de så jag la av. Verkar vara hormonkänslig.

• Nmg

Okej låter bra. Jag ska börja med 225

lilsis skrev 2015-10-29 03:18:25 följande:

Ja, 300ie och inga biverkningar.

• Nmg

Vad skönt att du slipper sprutorna snart! Vilka sprutor har du tagit? Har du haft långa protokollet? Jag börjar på korta 23 nov ungefär. Jöttenervös!

reginaw skrev 2015-10-31 05:52:16 följande:

Nu har vi äntligen fått datum för äggplock!

Var på kliniken igår för ultraljud och hade många äggblåsor samt att dom var i bra storlek.

Så på måndag ska vi ditt för äggplock, har tagit sprutor sen den 18e så äntligen är det dags.

Jag har mått ganska dåligt av alla sprutor så ska bli skönt att slippa dom nu, tar sista sprutan ikväll.

• Nmg

Gör det ont med sprutorna? Vilka tar du? Har du redan fått gå på VUL? Till mig sa de att hag ska dit runt 6 dagen med sprutorna .

HJohannesson skrev 2015-10-30 23:21:38 följande:

Hoppas det var riktigt bra ägg ni fick ut :)

Blir det insättning imorgon?

Jag är på sprutdag 2, tycker redan det spänner i magen...

Jag hade 15 äggblåsor i ena sidan och 9 i andra (som gick att se, gjorde ont när de skulle kolla) Fick låg dos på gonal f så inte alla mognar.

Men det kan väl inte kännas än att äggen mognar ?

Men annars så går det bara fint att ta sprutor.

• Nmg

Okej! Fick du biverkningar av orgalutran? Jag ska ha menopur och sen på dag 6 ta menopur och orgalutran. Sedan ÄL spruta ovitrelle. Skönt att vara klar med alla hormoner. Usch ser inte fram emot det

reginaw skrev 2015-10-31 12:07:13 följande:

Har kört med korta! :) Har tagit Gonal-F från mensdag 2 och sedan Orgalutran från dag 6.

På gonalen hade jag 150E från början men fick höja till 200. Men igår visade blodprovet så höga värden att jag bara skulle ta 75E av gonalen igår och sen ska jag ta en nässpray istället för sista sprutan, otrivielle eller hur det nu stavas.

Så ikväll tas jag sista Orgalutransprutan och sedan nässpray sen är jag klar med alla olika hormoner och får invänta ÄP på måndag morgon :)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november